در طی سفر زندگى مشترك همه ما با ترديد ها و دوراهی هايى ‌مواجه‌ می‌شویم كه باید تصمیم گرفت و یكی را انتخاب كرد...
 

در طی سفر زندگى مشترك همه ما با دوراهی‌هایی مواجه می‌شویم . باید تصمیم گرفت و یكی را انتخاب كرد . وقتی به راهی كه آمده ایم نگاه می‌كنیم انشعابات بسیاری را می‌بینیم كه گاه به طور جدی مسیر زندگی مان را عوض كرده است بعضی از آنها هم نقشی كمرنگ در زندگی داشتند. شری و باب استریتف در این زمینه راهكارهاى ارائه ميدهند در حالى كه معتقدند آنچه كه در اینجا مهم است این است كه زندگی مشترك هیچ زوجی بدون ترديد و تصميم نخواهد بود و نیست و مهم با هم بودن در این مسیر است .

با علم به اینكه هر مشكلى  در زندگى مشترك ممكن است دوراهی باشد و حل آن يافتن مسير خوشبختى پیش بروید ،مواجه شدن با اين ترديد ها  چند حالت دارد : ممكن است یكی تنهایی مسیری را برگزیند او  با این كار یك دیور آجری در طی مسیر ازدواجتان می‌سازد. ممكن است شما برای این مشكل راه حل‌های خوبی داشته باشید كه در طول مسیر راهنما باشد و یا اینكه مشكل آنقدر پیچیده است كه گویا در دره ای عمیق فرو افتاده اید و تنها یك پرش بلند می‌تواند شما را نجات دهد. راه حل چيست؟

تاریخ نگار ازدواج :

مهم ترین نكته مواجه شدن با این انشعابات است نه قایم شدن و ترسیدن از آنها.

باید بپذیریم كه این تردید‌ها و تصمیم‌ها وجود دارد و این دوراهی‌ها صرفا پیامد و دستاورد منفی ندارد.

اگر در این مواجه با اين ترديد ها تصمیمی را به اتفاق می‌گیرید باید تصمیم عادلانه باشد و صد البته گاه این تصمیم جمعی بعضی از علائق یك طرف را از بین میبرد اورا از آنچه دوست داشته دور می‌كند و غصه دار می‌شود .این را بدانید كه قطعا در جایی دیگر طرف مقابل شما از آنچه دوست داشته دست شسته و یا خواهد شست.

ممكن است آنها در اثر یك فاجعه طبیعی رخ دهد ، مانند سیل ، زلزله ، آتش سوزی ، سونامى و... واقع بين باشید و بپذیرید همه چیز دست ما نیست و شما نمی توانید امور را را به حال اول باز گردانید پس بهتر است از نو بذر زندگى‌‌تان را بكارید مطمئنا بهتر از هر كاریست.

یك نشریه خبری از وقایع ازدواجتان بسازید .این كار بسیار راحت است و هر بار نوبت تاریخ نگاری را بین خود تقسیم كنید ، همه تصمیماتی را كه می‌گیرید و تمام دو راهی‌هایی را كه با آن مواجه می‌شوید در آن با ذكر تاریخ بنویسید حتی اگر از آن تصمیم دلخور شده اید دلیل خود یا همسرتان را بنویسید . مثلا شغل‌هایی كه از دست داده اید و یا ناخوشی‌های بزرگى كه پیش آمده و یا بحران‌های مالی‌‌تان و مشاجره‌های سخت و تصمیم‌هایی كه برای ازدواجتان در آن شرایط گرفته اید.حالا شما میتوانید دوراهی‌های زنگی‌‌تان را بشمارید.

با چه مواجه می‌شویم ؟

بعضی از دو راهی‌ها غیر منتظره اتفاق می‌افتد و بعضی تا حدودی قابل پیش بینی است .

زمانی كه به گذشته و راهی كه آمده ایم نگاه می‌كنیم دو راهی‌های زیادی می‌بینیم مانند تولد فرزندمان ، مرگ یكی از اعضاء خانواده ، تحصیلاتمان، موقعیت‌های شغلی ، حوادث طبیعی بیماری‌ها ، طلاق و ازدواج مجدد و ....بعضی از این دوراهی‌ها به زندگى رنگى دیگر می‌دهد و برخی ما را نگران و يا امیدوار می‌كند. مهم این است كه در طول مسیر از مواجهه با آنها نهراسید و بدانیم كه خواهند آمد این همان زندگى است .
 
تهيه و ترجمه : گروه سبك زندگى سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصى سيمرغ
 
مطالب پيشنهادى:
ده دشمن در روابط همسران!!
19 ايده جهانى براى مجذوب كردن همسرمان
مرگ عاطفی همسران چهار مرحله دارد
ده خواسته جهانى زنان از همسرانشان؟
مهمترين دلايل بحران هاى زناشويى در سال 2008 !!