چطور باید از این شرایط خارج شد ؟ ما هشت توصیه به شما می‌دهیم که راه گشای شما خواهند بود با ما همراه باشید...
 
آیا در زندگی زناشویی شما هم هیچ گونه هیجانی وجود ندارد و شما از این زندگی روزمره و تکراری خسته شده اید ، و روتین بودن مسائل روزمره در عشق شما وارد شده است ؟
در دنیای مدرن امروز و زندگی‌های الان ، زنان و شوهران حداکثر دو بار در روز یکدیگر را می‌بینند . صبح هنگامی که بیدار می‌شوند و هر یک آماده می‌شوند تا به محل کا ر خود بروند و شب هنگام وقتی که از کار برگشته اند و هر دو آن قدر خسته هستند که دیگر قدرت و حوصله ای برای صحبت کردن با یکدیگر ندارند . پس تنها دو بار و آن هم نه به طور کامل یکدیگر را ملاقات می‌کنند .
 
اما چطور باید از این شرایط خارج شد ؟
ما هشت توصیه به شما می‌دهیم که راه گشای شما خواهند بود :
 
1. بدون اینکه برنامه خاصی ترتیب بدهید به مسافرت‌ها ی و یا پیک نیک‌های کوچک بروید : وقتی که به این کار بپردازید ، می‌توانید زمانی را به خود و همسرتان اختصاص دهید از خود و صحبت‌هایی که در این مدت در دلتان مانده بود منتظر فرصتی بودید تا آن را به همسرتان انتقال دهید ، صحبت کنید . بخصوص برای خانم‌ها صحبت کردن با همسرشان حتی در مورد مسائل روزمره یک نیاز است . و هنگامی که این نیاز تامین نشود باعث می‌شود که زنان به طور ناخود آگاه از همسر خود دوری کنند . اگر احساس می‌کنید دچار روزمره گی شده اید حتما یک سفر برای خود ترتیب دهید ، تا از این احساس و خستگی‌های خانه دور شوید .
 
2. همواره سعی نداشته باشید که برای همه ی کار‌های زندگی تان برنامه ترتیب دهید. در مواقعی هم که بدون برنامه ریزیس کاری را انجام می‌دهید حتی می‌تواند برایتان جالب تر از همیشه باشد . زیرا هنگامی که قبل از انچام هر کاری برنامه ریزی کنید دیگر شما به آسانی نمی‌توانید،  حتی کارهای کوچک را انجام دهید . برای مثال همیشه برای آخر هفته‌ها این برنامه را دارید که به دیدن خانواده ی خود و همسرتان بروید . شاید این کار برای خانم‌ها کسل کننده نباشد اما مردان تنوع طلبند و از این برنامه هفتگی خسته خواهند شد پس بهتر است برنامه‌های خود را تغییر دهید و با همسر خود برای تعطیلاتتان برنامه ریزی‌های جالب و مفتحی را ترتیب بدهید .
 
 3. کارهای و فعالیت‌های تازه ای را با همکاری یکدیگر شروع کنید ، زندگی مشترک بر اساس فعالیت‌های دو نفره پایه ریزی شده است . ورزش‌های پر هیجان و مفرح را با حضور دیگری و با هم تجربه کنید . ورزش‌هایی مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری و یا ورزش‌های فکری را آغاز کنید تا از لحاظ روحی به یکدیگر نزدیک تر شوید . ورزش‌هایی مانند : یوگا و ... .
 
4.سعی کنید از جنبه ی جنسی برای یکدیگر جذاب باشید : همان طور که می‌دانید یکی از پایه‌های زندگی هر خانواده ای بر اساس روابط جنسی بین زن و مرد شکل می‌گیرد . و از کلمات عاشقانه بیشتری استفاده کنید ، یکدیگر را با نهایت عشق صدا بزنید تا روابط شما مستحکم تر شود .
 
5. به ظاهر خود برسید : فراموش نکنید کار بیرون از خانه و یا رسیدگی به مسائل خانه و فرزندانتان نباید مانع این باشد که شما بزرگترین وظیفه ی خود یعنی همسر بودن را فراموش کنید . به خرید بروید لباس‌های زیبا با رنگ‌های شاد را برای خود تهیه کنید ، به خود برسید و همیشه مرتب و تمیز باشید، یادتان باشد که شما در برابر همسر تان وظایفی دارید و اگر این نکات را رعایت نکنید و این روزمرگی ادامه یابد ممکن است همسرتان از شما دوری کند.
 
6. با همسرتان صحبت کنید : در بیشتر مواقع خانواده‌های که مشکل دارند و به بن بست می‌رسند به این علت است که نمی‌توانند مشکلات خود را با صحبت کردن بین خودشان حل کنند و قادر به صحبت کردن معمولی با یکدیگر نیستند . و مانند دو فرد غریبه با یکدیگر رفتار می‌کنند و یا گاهی اصلا زمانی برای اینکه با یکدیگر صحبت کنند را ندارند ، اگر این مطلب در مورد شما صدق می‌کند می‌توانید به هنگام صرف شام با یکدیگر صحبت داشته باشید .
 
7. از نکات ریز نیز استفاده کنید : نکاتی مانند اینکه میز شامتان را زیبا بیارائید با شمع‌ها ، گل‌ها و ... چون مسلما هر شخص سلیقه ی بخصوص خود را دارد و به یکدیگر بدون اینکه مناسبتی در میان باشد هدیه بدهید، به شوهرتان یا خانم تان گل یا هدیه ی که خیلی کران نیاشد هدیه دهید تا به او یاد آور شوید که کسی در دنیا وجود دارد که او را خیلی دوست دارد و به خاطر او زندگی را ادامه می‌دهد . این نکات کوچک به طور باور نکردنی زندگی تان را تغیر می‌دهد.
 
8. یکدیگر را در حد افراطی محدود نکنید : اگر خانم و یا آقا می‌خواهد ساعاتی را با دوستانش و یا خانواده اش و بدون شما سپری کند ، ممانعتی با او نداشته باشید . هر انسانی حق دارد آزاد باشد و کارهای شخصی را که میل دارد به تنهایی انجام دهد . و بعلاوه در لحظاتی که از یکدیگر دور هستید ، قدر و ارزش طرف مقابل را می‌توانید به خوبی درک کنید . و هنگامی که دوباره بخواهید به رابطه تان باز گردید ، قدر با هم بودن را بهتر می‌دانید و از تمام لحظه‌هایتان استفاده می‌کنید .
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
چطور بعد از یک دعوا دوباره آشتی کنیم؟
راه‌های‌ بهبود روابط زناشویی !!
چگونه همسرمان را دق ندهیم !!
19 ايده جهانى براى مجذوب كردن همسرمان
نقش رابطه جنسی در تداوم ازدواج