شوهرم چند وقتی است همسر موقت دارد!!
شوهرم مجددا ازدواج کرده و همسر دوم گرفته است و من حدود یک سال است با دو بچه ام جدا از او زندگی  می کنم. خواهش می کنم کمکم کنید.

برای حفظ زندگی مشترک چه کنم؟

سوال کاربر :

چند وقت است که در زندگی مشترک مشکل داریم. یک سال است که همراه 2 بچه مدرسه ای جدا از شوهرم زندگی می کنم. واقعا خسته شده ام. شوهرم زن گرفته است البته با ازدواج موقت. خواهش می کنم کمکم کنید.

 

پاسخ کارشناس :

با سلام خدمت شما مخاطب گرامی. با مطالبی که در پیامک تان مطرح کردید متوجه شدم که به خاطر مسائلی که در زندگی زناشویی تان وجود داشته، جدا از همسرتان زندگی می کنید اما درخواست تان از مشاور چیست؟ آیا می خواهید دوباره با شوهرتان زندگی کنید یا با پذیرش شرایط موجود، به دنبال راهکارهایی برای بهبود شرایط فعلی تان هستید؟ طبیعی است که در یک زندگی زناشویی نامناسب، هیچ چیز آسان نیست اما اگر هنوز فکر می کنید که در زندگی زناشویی تان عشق و محبتی وجود دارد، با مطالبی که در ادامه مطرح می شود، می توانید آن را احیا کنید. پیش از هر چیز یادآوری می کنم که مسائل پیچیده همیشه راه حل های پیچیده ندارند.

 

هم شما و هم شوهرتان باید تغییر کنید

توجه کنید که تعارضات فقط در بستر روابط نزدیک رخ می دهد پس اجتناب ناپذیرند اما مذاکره و توافق برای به نتیجه رسیدن اصولی دارد که عبارت است از:

 الف) اگر مایلید که همسرتان تغییر کند شما نیز متقابلا باید تغییر کنید. جالب است که ما به طور دقیق می دانیم که همسرمان باید برای بهبود زندگی مشترک مان چه کارهایی انجام دهد ولی از این مسئله غافلیم که ما نیز وظایفی در قبال او و زندگی مان داریم و اگر قرار است بهبودی اتفاق بیفتد لازم است که ما نیز تغییر کنیم.

 ب) مذاکره باید براساس یک رویکرد برنده-برنده باشد تا هر دو طرف متعهد به انجام آن شوند.

ج) دقت کنید که توافق، یک کار مشترک است که هر دو طرف متعهد می شوند برای حفظ رابطه، به آن پایبند بمانند و آن را نقض نکنند. ما همواره نیاز داریم براساس مصلحت روابطمان تصمیم بگیریم. وقتی یکی از زوج ها یا هر دو به جای انتخاب راه مشترک، راه خود و مصلحت خویش را در پیش گیرد، معمولا روابط فرازناشویی رخ می دهد که متاسفانه برای شما، رخ داده است.

 

از استراتژی های دیگر استفاده کنید

بسیاری از افرادی که برای جدایی اقدام می کنند، بدون استثنا هر دو از شیوه کنترل کردن دیگری استفاده می کنند. در این روش افراد فکر می کنند که می دانند چه چیزی برای دیگران خوب است و چون همیشه می دانند چه چیزی به صلاح دیگری است، احساس می کنند وظیفه دارند که دیگران را به انجام رفتارهایی وادارند که خودشان می پسندند، اما شما فقط می توانید خودتان را تغییر دهید و نمی توانید همسرتان را تغییر دهید. هرچه بیشتر روی تغییر دادن همسرتان تمرکز کنید، رنج و ناراحتی بیشتری نصیب تان می شود.

 

راه حل های جدیدی را امتحان کنید

به منظور پذیرش شرایط، لازم است نخست بپذیرید هیچ انسان کامل و  بی نقص و عیبی وجود ندارد و ثانیا انتظارات تان را کم کنید تا از زندگی تان لذت ببرید. رابطه زناشویی خیلی شبیه الاکلنگ است؛ برای مثال اگر همسرتان زیادی خوشبین است احتمالا شما زیادی منتقد هستید. دقت کنید که آنچه را که تاکنون درست و مناسب می دانسته اید، همان چیزهایی است که شما را در این شرایط ناراحت کننده قرار داده است؛ بنابراین به دنبال راه حل های جدیدی برای جذب شوهرتان باشید. راه حل هایی که در این یک سال به کار نگرفته اید. در ضمن و با توجه به شرایط خاص تان، حتما از نظرات یک مشاور متخصص کمک بگیرید تا تصمیم درستی بگیرید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com