خیانت‌ ضربدری، مشکل جدید زوج های امروزی!!
انتشار ویدئویی از شبکه‌ تهران درباره داستان خیانت‌ ضربدری ۲ دوست به یکدیگر بهانه‌ای شد تا از روابط با دوست بعد از متاهل شدن بگوییم

خیانت‌ ضربدری عاقبت بی‌ توجهی به 5 خط‌ قرمز

کارشناس شبکه‌ تهران در یک ویدئوی پربازدید در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «یک خانم در اداره‌ ای کار می‌ کرده و با همکارش ازدواج می‌کند. او در محل کارش، دوستی داشته که بعد از ازدواج هم این ارتباط دوستی را به صورت خانوادگی البته بدون رعایت یک‌ سری ملاحظات و حریم‌ ها، ادامه می‌دهند... ماجرا ادامه می‌ یابد تا در یک اتفاق، یکی از خانم‌ ها متوجه ارتباط پنهانی شوهرش با دوستش می‌ شود. این خانم بعد از این‌ که متوجه این رابطه می‌ شود برای انتقام گرفتن از شوهرش، با همسر دوستش ارتباط می‌ گیرد و ... در این حالت نه تنها چیزی درست نمی‌ شود که هر دوی این زندگی‌ ها، کاملا متلاشی می‌ شود.» در ادامه، نگاهی روان‌شناسانه به این ماجرا خواهیم داشت.
 

بیشتر بدانید : ده دليل خيانت شوهر به همسر خود!؟

رابطه با دوستان بعد از متاهل‌ شدن به مدیریت بسیاری نیاز  دارد

قطع روابط با دوستان پس از ازدواج می‌ تواند به مرور زمان باعث انزوای زوج شود و استقلال و هویت آن‌ها را زیر سوال ببرد. با این حال اگر این روابط بدون چهارچوب و حد و مرز مشخص باشد، می‌تواند به صمیمیت بین زوج ها آسیب بزند و به تعارضات زیادی بین آن‌ها بینجامد. بنابراین رابطه با دوستان پس از ازدواج به مدیریت بسیاری نیاز  دارد و صرفاً نمی‌توان آن را مفید یا مضر دانست. برای این که بتوانید هم روابط دوستانه خود را حفظ کنید و هم آسیبی به زندگی مشترک‌تان وارد نکنید، رعایت برخی خط قرمزها ضروری هستند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مشخص‌ کردن مرز را بدبینی معنا می‌کنید

مهم‌ترین مسئله در حفظ کیان خانواده تعیین حد و مرزها و پاسداری از آن‌هاست. مرز آن محدودیتی است که زوج ها برای محافظت از زندگی‌مشترک خود تعیین می‌کنند. حد و مرز روابط به شما این امکان را می‌دهند که بین شما و همسرتان با دیگران یک خط بکشید. هرگز بر این تصور نباشید که مرزگذاری در رابطه یعنی به دیگران بی‌اعتماد و بد بین بوده و دایم منتظر باشید که مچ‌گیری کنید و افراد را به دلیل  نقاط ضعف آنان کنار بگذارید بلکه به این دلیل است که در حل مسائل و مشکلات شیوه موفق‌تری  به کار ببرید.

رازداری را جدی نمی‌ گیرید

اگر در زندگی‌ تان تجاربی داشته‌ا ید که آزار دهنده یا مبهم بوده‌اند، قبل از درمیان گذاشتن با دیگران با شخص ثالثی که بتواند مشاور مناسبی باشد، مطرح کنید. بیشترین آسیب در روابط از ناحیه دوستانی به زندگی وارد شده است که تحت عنوان درد دل، محرم اسرار شخصی شما بوده‌اند اما انتشار همین رازها برای شان دردسرساز شده است.
 

خیانت‌ ضربدری، مشکل جدید زوج های امروزی
خیانت‌ ضربدری، مشکل جدید زوج های امروزی

دوستان‌ تان را بعد از متاهل‌ شدن، پالایش نمی‌ کنید

هر فردی در زندگی خود دوستان زیادی دارد که مطمئنا با همه آن‌ها به یک اندازه صمیمی نیست. ممکن است با برخی راحت‌تر و با برخی دیگر ارتباط رسمی داشته باشد. جایگاه هر فرد را در نظر بگیرید و متناسب با جایگاه وی با او رفتار کنید. مسلما هر ارتباط اجتماعی نمی‌تواند به عنوان یک رابطه دوستانه مثبت تلقی شود. برای مثال ممکن است که شما قبل از ازدواج دایره گسترده‌ای از افراد در اطرافتان حضور داشته باشند و شما با آن‌ها معاشرت کنید اما لزوماً همه آن‌ها دوستان صمیمی شما نیستند و شما تنها به دلایلی نظیر گذران اوقات فراغت با آن‌ها رفت و آمد کنید. پس از ازدواج لازم است که این روابط را مورد بازنگری قرار دهید و از خود بپرسید چه تعداد از این افراد می‌توانند به افزایش کیفیت زندگی شما کمک کنند و حفظ رابطه با آن‌ها ارزشمند است. داشتن روابط کمتر اما با کیفیت بیشتر معمولاً نقش مثبتی در زندگی افراد ایفا می‌کند و کمتر آن‌ها را به حاشیه می‌برد.

با همسرتان درباره روابط دوستانه توافق نمی‌ کنید

به جای موضع گرفتن در برابر همسرتان به او نشان دهید که احساساتش را درک می‌کنید و برای دوستانش ارزش قائل می شوید. با او در فضایی صمیمانه درباره رابطه سالم و نگرانی‌هایی که درباره روابط دوستانه شما دارد، صحبت کنید. بهترین راه حل این است که قبل از ازدواج در جلسات آشنایی در این باره صحبت کنید و حد و حدود این روابط را برای هم مشخص کنید. تنها لازم است در این باره به یک توافق مطلوب برسید و به این توافق پایبند بمانید.

اعتماد بی‌ جا به دوستان‌ تان دارید

صمیمی‌شدن با دیگران مستلزم این است که ابتدا آن‌ها را بشناسید. به این معنا که ظاهر بین نباشید و از نشانه‌های کوچک به راحتی عبور نکنید. تفکر و ارزیابی منطقی می‌تواند به شناخت افراد منجر شود. منفی‌نگری زیاد و خوش بینی مفرط هر دو به یک اندازه در چنین ارتباط‌هایی آسیب‌زا هستند.



بیشتر بدانید : بعد از خیانت همسرم چگونه او را تحمل کنم؟

بیشتر بدانید : چرا مردان خیانت می کنند؟ 8 کار زنانه که باعث خیانت می شود!!

بیشتر بدانید : این رفتارها به شما می گوید که همسرتان خیانت می کند یا نه !!



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khorasannews.com