با هوویم چه کنم؟!!
زنی 44 ساله هستم که شوهرم حدود  سال است با خانم دیگری ازدواج کرده است. بعد از 10 سال تحمل کردن خسته هستم و نمی دانم چه کنم؟

بعد از 10 سال دیگر نمی دانم با هوویم چه کنم؟

سوال کاربر

44 ساله، دارای تحصیلات سیکل و خانه دارم. شوهرم حدود 10 سال است با خانمی ازدواج کرده است. با گذشت این همه سال هنوز نتوانسته ام با این مسئله و هوویم کنار بیایم. از بس فکر و خیال می کنم، دارم روانی می شوم.

پاسخ کارشناس

با سلام و عرض ادب خدمت شما بانوی گرامی. با این که سوال شما ابهامات زیادی دارد و درباره یک سری مسائل اطلاعات لازم را نداریم ولی آن چه را به عنوان راه حل می توانم به شما پیشنهاد کنم، خدمت تان عرض می کنم.

انگیزه های ماندن تان را فهرست کنید

این که شما همچنان پایبند به زندگی با همسرتان هستید، می تواند دلایل متعددی داشته باشد پس وجود این دلایل، آن قدر برای شما بانوی عزیز با اهمیت است که انگیزه شما را برای ماندن و مقاومت در زندگی بالا می برد. با این حال اولین گام در از بین بردن افکاری که دایم ذهن شما را درگیر کرده، این است که برای خود فهرست با اهمیت ترین مسائل و افرادی را که در این زندگی به شما حس وفاداری و ماندن می دهند، تهیه کنید. سپس به آن ها بر اساس اولویت امتیاز دهید و بر اساس اولویت های خود، برای نگه داشتن و هرچه بهتر شدن آن ها تلاش کنید. این کار به شما کمک می کند تا به چندین نتیجه مثبت دست یابید از جمله:
*  از بین بردن افکاری که لحظه به لحظه باعث درهم ریختگی ذهن شما می شود و شما را از تلاش در جنبه های دیگر و لذت بردن از زندگی بازمی دارد
*  شناخت توانمندی های خود واستفاده از آن ها در مسیر درست
*  کسب مهارت های لازم در برابر مشکلات و....

دید شوهرتان را به خودتان عوض کنید

حال برای به دست آوردن چنین احساس مطلوبی، باید فهرستی از توانمندی ها و سپس اهداف خود را در زندگی، یادداشت کنید. سپس به نوشتن اولویت های زندگی خود بپردازید و برای رسیدن به هرکدام از اهداف تان با توجه به توانمندی و امکانات لازم و در دسترس، برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. با این روش شما می توانید علاوه بر به دست آوردن نتایج بالا به مرور باعث شوید همسرتان نگاه خود را به شما به عنوان آدمی افسرده، مضطرب یا وابسته به خود تغییر دهد و با دید جدیدی به شما روی آورد و زندگی تان به روزهای بهتری در کنار همسرتان منتهی شود.

از یک مشاور کمک بگیرید

با این که شاید گام برداشتن در این مسیر، در ابتدای امر سخت به نظر برسد ولی امکان پذیر است. در آخر بهتر است یادآور شوم برای حل بهتر مشکل خود و رسیدن به نتایج مطلوب تر از یک روان شناس خانواده کمک بگیرید تا در این راه در کنار شما باشد و به شما در هرچه بهتر حل کردن مسائل یاری رساند. بسیاری از اطلاعات درباره شما و رابطه تان با شوهرتان و همسر دیگر اوست که مسیر راهنمایی و مشاوره را تغییر می دهد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com