دکتر فیل با دو زوج صحبت می کند. این دو زوج بر این باورند که زندگیشان به خاطر شرایط اقتصادی در حال فروپاشیدن است...
 

دکتر فیل با دو زوج صحبت می کند. این دو زوج بر این باورند که زندگیشان به خاطر شرایط اقتصادی در حال فروپاشیدن است. کارن و همسرش والتر ، به خاطر بدهی و افزایش تنش ، دچار مشکل هستند.
شريدا از این که او باید یکه و تنها مایحتاج خانه را تهیه کند و همسرش براندون به امید او باشد ، گله دارد.
از این رو دکتر فیل بعضی از استراتژی ها را برای کمک به این ها و نیز شما ارائه می کند. 
1- اعتراف و کار روی مشكل
زمان عصبانیت ، خشم خود را کنترل کنید و دق و دل خودرا سر همسر خود خالی نکنید. در غیر این صورت مشکل شما دو چندان می شود و شما یکی و تنها می مانید بلکه باید با همسر خود صحبت کنید و متذکر شوید که باید مشکل را با یکدیگر حل نمایید.

2- تشخیص عوامل استرس زا در روابط
به عنوان تجارب ملی یک فرو رونده اقتصادی ، به خاطر داشته باشید که مشکل شما ، همسرتان نیست. بلکه بدهی های زیاد و افزایش بیکاری عامل اصلی هستند. تفنگ خود را در جهت صحیح قرار بدهید، به هدف درست شلیک نمایید. وقتی مشکل را پیدا نمودید ، با یکدیگر راه حل های با ارزش را بیابید.

3- اقرار به ترس
دکتر فیل رو به کارن می کند و ادامه می دهد ، رفتار هسرتان شما را آزار می داده است. همسر وی قبول می کند که برای تأمین زندگی خانواده اش اقدامی نمی کرده است. دکتر فیل به والتر توصیه می کند که بر ترس خود غلبه کند و با همسرش همدل باشد. 

4- یکپارچگی احساسی
شروع ارتباط مؤثر صداقت می باشد. اگر مرد ادعا می کند که قصد یافتن شغلی را دارد ، حتماً باید به قول خود وفا کند. اگر کاری را انجام نمی دهید ، قول هم ندهید.

5- درخواست کمک با اراده تمام
فرض کنید در پائین یک تپه قرار دارید و می خواهید واگنی را به سمت بالا بکشید. اگر هر دو شما ، این کار را انجام بدهید ، به هدف خود می رسید. اما اگر یک نفر به سمت چپ و دیگری به سمت راست بکشد ، فقط انرژی هدر می دهید و واگن هم جا به جا نمی شود. هرگز از این که از همسر خود در کارها و مشکلات کمک بخواهید، هراس نداشته باشید. 

6- تهیه لیستی از ارزش ها ، اهداف و اولویت ها
دکتر فیل رو به براندون کرده و می گوید همه مشکلات شما ، پول نیست. اگر هم این طور باشد ، راجع به آن با همسرت مشورت کن. همه زوجین باید لیستی از ارزش های خود و همسرشان را تهیه نمایند. 

7- داشتن برنامه
آرزو و رویا به عنوان محرک هستند ، اما گاهی اوقات باید سر را از میان ابرها بیرون آورد. تفاوت بین رویا و نقشه، برنامه ریزی می باشد. هر از گاهی باید خود را چک کاپ نماییم و ببینیم آیا به اهداف خود نزدیک تر می شویم یا نه ؟ باید به طور واقعی برنامه ریزی کنیم تا خود و همسرمان از رسیدن به اهداف و آمال لذت ببریم.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 آيا شما به مشاوره زناشویی احتياج داريد؟
از بیکاری شوهرم خسته شده ام!
شرکت همسرم ورشکسته شده ،چه بر سر زندگیمان خواهد آمد؟
5 توصيه به همسران داغديده! 
جه کارهایی شوهرتان را فراری می‌کند؟