چهار سال پیش با مردی به همسرم خیانت کردم!
 خانمی 35 ساله هستم که چهار سال پیش ناآگاهانه به همسرم خیانت کردم و از اون جدا شدم. بعد از یک سال رجوع کردم ولی الان همسرم به من زخم زبان می دهد. نمی دانم چه کنم؟

 بعد از خیانت به همسر، با زخم زبان هایش چه کنم؟

سوال کاربر
زنی 35 ساله ام و 16 سال است متاهلم. حدود چهار سال پیش، از طریق چت در دنیای مجازی (لاین) با مردی رابطه داشتم که کاملا ناخواسته بود چراکه اول رابطه، او خودش را زن جا زده بود اما بعد از شش ماه متوجه شدم مرد است و رابطه احساسی بین ما شکل گرفت. من هر روز با او درد  دل می کردم و او هم سنگ صبورم بود. سپس از شوهرم طلاق گرفتم و تقریبا یک سال جدا بودیم که همسرم با زور و اصرار، از من خواست رجوع کنیم و مجدد به زندگی مان ادامه دهیم اما پس از شروع زندگی و حالا بعد از گذشت سه سال، زخم زبان ها و توهین هایش تمامی ندارد. چه کنم؟
 

بیشتر بدانید : خیانت های زناشویی در زندگی های مدرن امروزی به چه معنا است؟

پاسخ کارشناس
در پیامک شما درباره چند مسئله مهم، توضیحات کافی ارائه نشده است به همین دلیل، بهتر است با مراجعه به یک مشاور خانواده متعهد، مسئله تان را دقیق تر بررسی کنید تا راه حل های بهتری بیابید.
سوالاتی از این دست که آیا ارتباط شما با آن آقا همچنان ادامه دارد یا خیر؟
فرزند یا فرزندانی دارید و آن ها در چه شرایطی هستند؟
چرا به درخواست شوهرتان برای رجوع جواب مثبت دادید و آیا شوهرتان را دوست دارید؟
اصلا خودتان متوجه اشتباه بزرگ تان شده اید یا نه؟ و ... . به هر حال تمام سعی ما این است که راهکارهای مناسبی را به شما ارائه دهیم.

پیش نیازهای رجوع به زندگی مشترک

گاهی پیش می آید که برخی زوج ها، مدتی پس از طلاق دوباره به زندگی با یکدیگر بر می گردند. این اصلا بد نیست البته به این شرط که در این فاصله، هر دو نفر از کمک های مشاور روان شناسی استفاده کرده باشند و هر کدام عیب ها و مشکلات رفتاری خود را پیدا و برای رفع آن تلاش کرده باشند. در این صورت، این یک بازگشت درست است اما در پیام شما این قضیه اصلا عنوان نشده بود و ظاهرا برگشت شما تنها با زور و اصرار بوده است! این به معنای آن است که علت جدایی همچنان حل نشده باقی مانده و تازه خاطرات و سرکوفت ها و سرزنش های طلاق هم اضافه شده است. به هر صورت، الان شما دو نفر با تمام چالش ها و مشکلات موجود در حال زندگی با یکدیگر هستید و احساس ندامت و پشیمانی، امروز مشکلی را حل نمی کند پس شایسته است راهکارهای مناسبی را برای ادامه این زندگی در پیش گیرید.

بیشتر بدانید : نشانه های زندگی زناشویی بدون عشق!!

حساسیت های شوهرتان را بشناسید

اولین و مهم ترین اشتباهی که بیشتر افراد به آن دچار می شوند، این است که وقتی می خواهند به همسرشان بفهمانند فلان عمل یا رفتارش درست نیست، سعی می کنند وی را تغییر دهند. به همین دلیل، در راه رسیدن به این هدف، شکست می خورند. مهم ترین کار این است که دست از تلاش برای تغییر همسرتان بردارید و بهتر است این واقعیت را بپذیرید که تنها یک چیز در دنیا تحت کنترل شماست و آن «خودتان» هستید. در همه تعارض ها، معمولا هر دو نفر سهمی دارند پس بهتر است سهم خود را در ایجاد تعارض بشناسید و درصدد کاهش آن باشید. سعی کنید نقاط حساس رفتاری همسرتان را بشناسید. ببینید در چه شرایطی عصبی می شود؟ در برابر چه حرف ها و حرکاتی از شما بیشتر به هم می ریزد و با زخم زبان هایش اذیت تان می کند؟ بالاخره شما در گذشته مرتکب اشتباهی شدید و باید هزینه اش را بپردازید. پس با شناسایی این مسائل، کمک بزرگی اول به خودتان و دوم به زندگی و شرایط تان کرده اید.

تلافی را بی خیال شوید

موقع توهین کردن های شوهرتان، سعی کنید از موضع تلافی و به اصطلاح رو کم کردن اصلا استفاده نکنید. شما گاهی لازم است از موضع سکوت، گاهی همدلی یا حتی عذرخواهی بهره بگیرید. از این واکنش ها نترسید و بدانید شما فرد ضعیفی که کم آورده، نمی شوید. می توانید بعدا در شرایط مناسب با آرامش با او صحبت کنید و حرف هایتان را بگویید.

شوهرتان را دوست بدارید

در هیچ کنج و گوشه ای از پیامک تان، نشانه ای از علاقه به شوهرتان نیست! ویژگی های مثبت همسرتان را حتی اگر هم بسیار کم است، بشناسید و از او قدردانی کنید. به هیچ وجه وی را با هیچ مرد دیگری مقایسه نکنید. اگر یک درصد همچنان با آن مرد دیگر مراوده دارید، ارتباط تان را به طور کامل قطع کنید و همه توان تان را برای پیش بردن زندگی مشترک تان به کار بگیرید. در این فضا و موقعیت مناسب، از شوهرتان خیلی شفاف بپرسید که برای خوشحالی و آرامش او چه کارهایی می توانید انجام دهید شما یک بار مسیر را اشتباه رفتید، حالا زندگی دوباره به شما رو کرده است بنابراین از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.


بیشتر بدانید : بعد از خیانت همسرم چگونه او را تحمل کنم؟

بیشتر بدانید : 10 نشانه ای که احتمالا همسرتان در حال خیانت به شما می باشد

بیشتر بدانید : 8 دلیل که یک مرد به همسرش به راحتی خیانت می کند!!

بیشتر بدانید : دلیل خیانت زن متاهل ایرانی به شوهرش چیست؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com