تعداد رابطه جنسی در هفته، چند بار در هفته خوب و کافیه؟
 تعداد مناسب رابطه جنسی و زناشویی در هفته وابسته به شرایطی مانند قبل و بعد زایمان متفاوت است و البته که کیفیت نزدیکی مهم تر از کمیت آن است

رابطه جنسی، چند بار در هفته خوب و کافیه؟

رابطه جنسی و رابطه زناشویی چند روز یکبار باشد و چند بار رابطه در هفته می تواند نیاز زوجین را تامین کند؟ به گفته ی متخصصان سلامت جنسی بسته به نیاز جنسی زن و مرد و علاوه بر شرایط بدنی دوران خاص، بهترین و مناسب ترین تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی.

ما اغلب بر این باوریم که داشتن یک زندگی و رابطه زناشویی خوشایند و رضایت بخش بستگی به تعداد دفعات رابطه جنسی ندارد.

ولی از آنجایی که داشتن یک رابطه جنسی سالم و صحیح بنا به خواسته ی زن و مرد در فراهم کردن شرایط مهم و مورد نیاز سلامت جسمی و روحی لازم است پس نمی توان نقش و تاثیر مثبت آن را نادیده گرفت.

بیشتر بدانید : چه تعداد رابطه جنسی در هفته طبیعی است؟

چندبار در هفته رابطه جنسی داشته باشیم بهتر است؟

برخی پزشکان و روانشناسان معنقدند که برقراری ارتباط همانند مصرف 8 لیوان آب در طول روز برای سلامت زن و مرد نیازی حیاتی است اما چه میزان و چند بار در طول هفته داشتن یک رابطه جنسی سالم زناشویی مورد نیاز بدن زن و مرد است و میتواند تضمین کننده سلامت روان و بخشی از جسم انها باشد.

ساری کوپر ، متخصص روانشناس و یک درمانگر جنسی بعد از مطالعات بسیار در این زمینه نظر خود را در این رابطه اینطور منتشر کرد که " بر اساس نیاز روانی و جسمی زوجین برقراری رابطه جنسی 2 الی 3 بار در طول هفته می تواند مناسب ترین تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی باشد.

البته این دفعات مربوط به شرایط معمولی است و دفعات برقراری ارتباط جنسی و زناشویی در اوایل ازدواج - دوران بارداری و بعد از زایمان کاملا متفاوت و به طبع کمتر و بیشتر خواهد بود.

تعداد رابطه جنسی در هفته، چند بار در هفته خوب و کافیه؟
تعداد رابطه جنسی در هفته، چند بار در هفته خوب و کافیه؟

بهترین تعداد دفعات رابطه جنسی و زناشویی در هفته

در مقاله ای دیگر دکتر فیسچ می گوید:

نیاز زن و مرد برای برقراری و داشتن رابطه جنسی در سن دهه 20 یک تا سه روز یکبار است و این در دهه 30 در برخی از زوجین افزایش و در برخی با کمی کاهش مواجه خواهد شد.

این درحالی است که این نیاز با توجه به طبع و مکانیسم طبیعی بدن زن و مرد می تواند متفاوت باشد ولی در هر حال به طور متوسط برقراری رابطه جنسی 3 بار در هفته بهترین و مناسب ترین میزان رابطه زناشویی برای داشتن و کسب سلامت روحی و روانی و البته سلامت جسمی می باشد.

پروفسور فیسچ در مصاحبه با Nerve.com گفت: در برقراری رابطه زناشویی و کسب رضایت از یک رابطه جنسی سالم اولین نکته کیفیت است و کمیت در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. به طوری که شاید زوجینی که هفته ای 4 مرتبه رابطه جنسی برقرار می کنند به اندازه ی زوجینی که هفته ای 2 بار یک رابطه زناشویی با کیفیت دارند از رضایتمندی و سلامت روحی و روانی برخوردار نباشند.



بیشتر بدانید : خراب شدن رابطه جنسی با 5 اشتباه رایج مردان!!

بیشتر بدانید : رابطه جنسی سالم این 10 ویژگی را دارد!!

بیشتر بدانید : همسران جوان بخوانند : همه چیز درباره رابطه جنسی

بیشتر بدانید : چرا رابطه جنسی من و همسرم دیگر لذت بخش نیست؟



 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: bartarinha.ir