شما آماده اید تا موانعی بر سر راه نا مادری قرار دهید . اما بهتر است از یك دعوای بزرگ با نا مادری جلوگیری كنید و از آن دوری كنید و حتی یك دوستی ساختگی با او داشته باشید.
 
نامادری‌ها لزوما بد جنس نیستند ولی شاید از آن‌ها بی‌مهری ببینید. زمانی كه با یك نفر از خانواده ازدواج می‌كنید كه او متاهل بوده و دارای كودك است آن كودك احساس می‌كند كه باید فكر‌های دزدكی كند و كارهایی را انجام دهد. شما آماده اید تا موانعی بر سر راه نا مادری قرار دهید . اما بهتر است از یك دعوای بزرگ با نا مادری جلوگیری كنید و از آن دوری كنید و حتی یك دوستی ساختگی با او داشته باشید.

اتحاد در یك خانواده
هنگامی كه نامادریتان از شما فاصله گرفته در کار هایی که انجام می دهید با  تایید او مواجه نمی شوید شما می‌توانید از یك برخورد جلوگیری كرده و به گونه ای رفتار كنید كه او مهم به نظر برسد و انگار شما فرزند او هستید. جالب است اگر او را برای شام یك بار در هفته دعوت كنید به او این احساس را بدهید كه او ارزش دارد و درباره ی كار‌ها با او مشورت كنید.

به خوص  هفته ای یك بار در یك تاریخ مشخص دور هم جمع شوید اما سعی كنید سر زده نباشد. از این راه او احساس كوچكی خواهد كرد و عكس العمل بهتری نسبت به گذشته خواهد داشت.
هر وقت شما به نا مادریتان توجه واقعی داشته باشید، اگر لبخند بزنید، سوال بپرسید و واقعی به نظر برسید و به نظر او توجه كنید می‌تواند رابطه‌تان را با نامادریتان بهبود ببخشد.
 

شنیدن عقیده او
اگر چه ممكن است برای روح شما قبول این مطلب سخت باشد و به شما آسیب برساند اما بعضی از عقیده‌های نا مادریتان با ارزش است.
به هر حال شاید وجود او در اطراف شما مثل یك بر جستگی ناجور به نظر برسد اما باید برای بهبود این وضغیت تلاش كنید. نا مادری نه نتها از شما بزرگ تر است بلكه دارای تجربه‌های زیاد تری نسبت به شما است.

اگر نامادریتان دوست داشته باشد به صورت بریده بریده و از سر تفریح عقیده ی خود را بیان كند و از هنر حواس پرتی به صورت عمدی استفاده كند، شما حرف‌های او را بشنوید و آن‌ها را تایید كنید سپس موضوع را با یك پرسش درباره زندگیش، تاریخ و یا آینده بحث را عوض كنید.

تلاش نكنید یك مانع كوچك را به یك مشكل بزرگ تبدیل كنید. اگر نا مادریتان حرف‌هایی می‌زند كه شما را ناراحت می‌كند، درباره دلایلی كه چرا این حرف‌ها را می‌زند فكر كنید و بر اساس آن واكنش نشان دهید. آیا گذشته در قضاوت شما مؤثر است؟ آیا در قضاوت او مؤثر است؟ آیا زیاد شوخی می‌كند؟ آیا درك این موضوع برایش سخت و دشوار است؟
 
طرز رفتار در تعطیلات
تعطیلات شاید برای شما سخت باشد مخصوصا اگر ازدواج کرده اید و میخواهید با عشقتان تنها باشید ، اما ممكن است خانواده بخواهد شما را ببینند. فكر این كه چگونه تعطیلاتی جدا از هم را خواهید داشت یك احساس غفلت و نا خوشایندی در پیش خواهید داشت.پس برنامه ریزی کنید که همراه با همسرتان حتی شده به مدت کوتاهی به دیدار آنها بروید.

برای مثال قبل از رخ دادن یك تعطیلات بزرگ و طولانی با همسرتان صحبت كنید و پیشاپیش طراحی كنید كه چگونه از تعطیلات خود منتهای استفاده را داشته باشید. از عهده شما بر می‌آید كه به پدر و نامادریتان زمان‌هایی را اختصاص دهید ، اگر نمی‌توانید در تعطیلات آنها را ملاقات كنید ، می‌توانید از راه‌های فرعی مثل تلفن و احوالپرسی استفاده کنید.
 
تاكید
به جای توجه روی موقعیت‌های منفی بهتر است به نقاط مثبت فكر كنید. اما اگر نامادریتان پند‌هایی ارزشمند را به شما می‌دهد كه برایتان مفید است و یا حتی فقط برای یك روز خوب به نظر می‌رسد به آن مطمئن باشید و از او تعریف كنید.
اضافه كنید یك لبخند یا با دقت در اصطلاحات می‌تواند وضعیت را بهبود ببخشد. اگر شما پیشنهاد یا مشكلی دارید آن را به صورت مثبت بیان كنید تا در آینده موقعیت بهبود پیدا كند. از عیب جویی كه باعث پایین آمدن شان نامادریتان می‌شود دوری كنید.
زمانی كه نامادریتان شكیبا به نظر می‌آید ، فورا پیشبینی نكنید تا بهترین دوستان شماست. سر انجام همه خواسته‌های او برای حیثیت وبزرگداشت شماست. 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
ورود نامادری به خانه!
رابطه ایدهآل بین والدین و فرزند خواندهها
نقش ‌حساس پدر در ‌تربیت‌ فرزندان
نقش‌مادران در كاهش‌عوارض بلوغ دختران
بلند خوانی ,معجزه ای جذاب!
چگونه با فرزند دخترتان برخورد کنید؟