دیدن رابطه جنسی توسط کودک، والدین باید چه کنند؟
گاهی به دلیل بی دقتی والدین پیش می آید که کودک رابطه جنسی والدینش را می بیند. در این زمام والدین دست پاچه شده و نمی دانند بهترین برخورد با این کودک چیست؟

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک

کودکان در مرحله رشد با امیال جنسی آشنا می شود و در مرحله بعد بدنبال پذیرفته شدن از سوی دیگران هستند و می خواهند او را دوست بدارید . گاهی والدین به دلایل مختلف و اهمال کاری نمی توانند محیط مناسبی برای روابط زناشویی خود فراهم کنند و وقتی کودک این رابطه را مشاهده می کند یا صدایی می شنود ممکن است احساس وحشت کند و یک صحنه خشونت برای کودک منسجم شود و هنگاهی که والدین در اتاق را قفل کنند این تصور در کودک تقویت می شود و ممکن است حتی هیجان جنسی او تحریک شود .

برخی والدین با این تصور که کودکان چیزی از این مسائل نمی فهمند و یادشان نمیماند با سهل انگاری و بی توجهی به رفتار خود ادامه می دهند در صورتی که کودکان در سنین پایین حتی ۲ سالگی نیز تمام تصاویر و اتفاقات را حفظ و ثبت می کنند .

بیشتر بدانید : رابطه جنسی سالم این 10 ویژگی را دارد!!

مشکلات روانی ناشی از تماشای رابطه جنسی والدین در کودکان

در زمانی که کودک با صحنه روابط زناشویی والدین مواجه می شود ممکن است دچار مشکلات روانی متعددی از قبیل : اضطراب ، افسردگی ، شهوانی شدن کودک، ابهامات سادومازوخیستی ، ترس از تنهایی ، آسیب پذیری و موارد دیگر شود . البته بسیاری از روانشناسان کودک اتفاقات زناشویی را عامل اصلی مشکلات روانی تلقی نمی کنند مگر اینکه رابطه زناشویی والدین در هنگام مشاهده کودک خشن باشد .
ممکن است نتوانید به راحتی با فرزندان خود از مسایل جنسی حرف بزنید . بسیاری از پدرها و مادرها به مسائل جنسی بی توجهی می کنند و تصور می کنند که این مسائل را کودک در مدرسه یاد می گیرد و از آموزش آن شانه خالی می کنند .

رفتار مسئولانه در قبال مسایل جنسی چگونه است ؟ ( اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید !؟ )

در وهله ی اول پدر و مادرها ، نباید نسبت به مسائل جنسی بی اعتنایی کنند چرا که بی اعتنایی به مسایل جنسی تحریک کننده است . روانشناسی کودک اظهار می کند که والدینی که با کودک خود مسائل جنسی را مطرح می کنند باعث می شوند که کودکان دیرتر به مسائل جنسی توجه کنند .
سعی کنید که با دقت درباره ی مسائل جنسی با کودک خود صحبت کنید . زیرا نظرات والدین با یکدیگر فرق می کند و کودکان نیز متفاوت هستند . در نظر داشته باشید که رابطه جنسی چیز بدی نیست . اگر رابطه جنسی را برای کودک بد جلوه بدهید ، ممکن است کودکتان دیگر برای نظرات شما ارزش قائل نشود . بدون توجه به دین و مذهبی که دارید بدانید که روابط جنسی موضوع اخلاقی مهمی است .

چگونه با کودک در مورد مسائل جنسی برخورد کنیم ؟

  • اگر کودک بطور اتفاقی شما را هنگام رابطه زناشویی دید به هیچ وجه واکنشی نشان ندهید و دست پاچه یا وحشت زده نشوید .
  • دقت کنید که با برخوردتان کودک را شرمنده کنجکاوی جنسی اش نکنید .
  • با ورود کودک به اتاق سعی کنید پس از اینکه خود را پوشاندید او را در آغوش بگیرید و با محبت با او برخورد کنید .
  • با آرامش از او بپرسید که کاری یا مشکلی دارد که به اتاقتان آمده است ؟
  • اگر از شما پرسید که چه کاری انجام می دادید برایش آرام توضیح دهید که مامان ، باباها وقتی همو دوست دارند یکدیگر را در آغوش می گیرند و می بوسند و می خندند و هیچ دعوایی بین ما وجود نداشته است .

سوالات جنسی کودکان

اگر در شرایطی که کودک چیزی نپرسید می توانید در زمان مناسب از او سوال کنید که چیزی دیده است و اگر دید بود با او حرف بزنید . کودکان ممکن است در مورد مسائل جنسی سوالات متعددی کنند و شما باید دقت کنید که به هیچ وجه به او دروغ نگویید چراکه کودک به تدریج که بزرگ شود متوجه می شود و در آینده اعتمادش از شما سلب می شود . بنابراین سعی کنید با روشهایی که گفته شد به سوالات کودک خود پاسخ دهید و در صورتی که نیاز بیشتر به اطلاعات داشتید به یک متخصص روانشناس کودک یا مشاوره کودک مراجعه کنید .

مشاوره کودک ، این گونه سوالات جنسی کودکان را صرفا کنجکاوی ذاتی و میل شدید به فهمیدن می داند . پس بهتر است همانند مواقعی دیگر که از شما سوال می پرسند و با آرامش پاسخ می دهید در زمانی که در مورد مسائل جنسی از شما سوالاتی می پرسند ، با آرامش به او پاسخ دهید .

اگر در تربیت فرزندان خود کوشا باشید و کودک در مواجه با صحنه زناشویی شما این احساس و درک را داشته باشد که والدین می توانند رابطه صمیمی بیشتری از طریق تماس فیزیکی داشته باشند ، در نتیجه ضرر و آسیبی برای کودک نخواهد داشت .

ممکن است این شرایط برای بسیاری از والدین ناراحت کننده باشد اما بهترین برخورد با این مسئله این است که آرامش خود را حفظ کنید و نسبت به مشاهده کودک مضطرب و دست پاچه نشوید .

اشتباهات والدین با بی توجهی کردن به اینکه ” اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید ” چه کنند ؟

والدینی که در حضور کودکان خود روابط زناشویی دارند باعث تحریک غریزه جنسی زودرس در کودک خود خواهند شد و عامل مهمی برای انحرافات اخلاقی کودکان می شوند . بنابراین بهتر است والدین رابطه زناشویی خود را در ساعاتی که مطمئن هستند کودک خواب است یا حضور ندارد انجام دهند .
روانشناسی کودک و مشاوره کودک مشاهده رابطه زناشویی را برای کودک مناسب نمی دادند و به والدین توصیه می کنند که در برقراری روابط زناشویی نکته فوق را رعایت کنند و تصور نکنند که کودکان متوجه نمی شوند .

 

مشاوره تلفنی برای اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید چه کنیم ؟

در زمانی که کودک ، روابط زناشویی شما را مشاهده کرد و شما در مورد برخورد با این مسئله آگاهی نداشتید بهتر است که با یک روانشناس متخصص و مشاوره کودک مراجعه کنید و با مشورت آنها راهکارهای مناسبی را دریافت کنید و در صورت عدم توانایی هزینه مراجعه حضوری می توانید با تماس به مرکز مشاوره تلفنی و آنلاین از خدمات مشاوره کودک تلفنی رایگان استفاده کنید و با مشاوره کودک در این خصوص صحبت کنید .



بیشتر بدانید : کودکم رابطه زناشویی من و مادرش را دیده است. الان باید چه کار کنیم؟

بیشتر بدانید : پسر 8 ساله ام به عادت تناسلی اش دست می زند، نمی دانم چه کنم؟

بیشتر بدانید : اگر کودک تان رابطه جنسی شما را دید!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع :  parsmedad.ir