اكثر نوجوانان و گاهی اوقات والدین صرف شام با خانواده را قدیمی و از مد افتاده می دانند. آنها معتقدند به جای این كه كنار والدین خشك و رسمی بنشینیم و...
 

 ارتباط بهتر و سلامت بیشتر از فواید صرف شام با خانواده است.

اكثر نوجوانان و گاهی اوقات والدین صرف شام با خانواده را قدیمی و از مد افتاده می دانند. آنها معتقدند به جای این كه كنار والدین خشك و رسمی بنشینیم و یا خواهر یا برادر كوچكتر خود را اذیت كنیم، ترجیح می‌دهیم در اتاق‌ خود و به تنهایی شام را صرف كنیم.

امروزه در عصر تكنولوژی وقتی اكثر نوجوانان از لپ‌تاپ، تلفن همراه و تلویزیون استفاده می‌كنند برایشان سخت است كه آن‌ها را حتی برای مدتی كوتاه رها كنند.

محققان در تحقیقی، پاسخ‌های كودكانی كه كمتر از سه بار در هفته شام را با خانواده صرف می كنند را با كودكانی كه پنج بار و یا بیشتر در هفته شام را با خانواده خود می‌خوردند مقایسه كردند و این نتیجه حاصل شد كه كودكانی كه به دفعات بیشترشام را با خانواده صرف می‌كنند نسبت به گروه دیگر، بسیار كمتر تمایل دارند از مواد مخدر استفاده كنند.

اكثر آنها گفته‌اند که والدین آنها به داشتن چنین كودكانی افتخار می‌كنند و كمتر گزارش شده بین اعضای خانواده آنها تنش وجود دارد.

علاوه بر آن در این گزارش از آنها پرسیده شده اگر با مشكل جدی در زندگی مواجه شوند برای حل آن بیشتر نزد چه كسانی می‌روند و آنها پاسخ داده‌اند نزد والدین می‌رویم.

كارشناسان معتقدند دیدار منظم بین والدین و كودكان، برقراری ارتباط را آسان می سازد كه به نوبه خود كمك می‌كند والدین نظارت بهتری بر كودكانشان داشته باشند و آنها را بهتر راهنمایی كنند.

زمان صرف یك وعده غذا بهترین فرصت است تا افراد خانواده با یكدیگر ارتباط برقرار كنند.
 
 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: tebyan-zn.ir
 
 
مطالب پیشنهادی:
شیوه‌های برطرف‌کردن ترس کودکان
آیا کودک شما هم گاز می‌گیرد؟!
آنچه هر کودک احتیاج دارد!
نگاهی تازه به ذهن كوچك نوزادان
ده راز پرورش كودكی شاد