سه،‌ چهار ماهی است كه به اصرار پدر و مادرم با دختر همكار پدرم، عقد كرده ام. دختر خوبی است. با محبت و مهربان.اما من از همان اول كه دیدمش به دلم ننشست با این حال همه گفتند كه علاقه بعد از عقد بوجود می آید. الان بعد از چند ماه می بینم كه هیچ اتفاقی نیفتاده و نگرانم که نتوانم با این وضعیت وارد زندگی مشترك شوم.
 
اگر کسی چنین مشکلی را با شما در میان بگذارد، پاسخ شما چیست؟ این روزها با وجود ازدواج های غیرسنتی، هنوز هم کسانی هستند که با فشار اطرافیان مجبور به انتخاب و ازدواج می شوند اما مدتی بعد، احساس می کنند هنوز نتوانسته اند با فرد جدید ارتباط عاطفی خوبی برقرار کنند.
 
مسوولیت پذیر باشید
یكی از معیارهای همسر مناسب و یكی از شرایط ازدواج موفق «دوست داشتن» فرد مقابل است. توجه داشته باشید اگر دچار این مشكل هستید،‌ مسئولیت پذیر باشید. فرد وظیفه شناس و مسئولیت پذیر، مسئولیت كارها و اشتباهات خود را می پذیرد و اجازه نمی دهد دیگری به خاطر اشتباه وی دچار خسران و زیان گردد. یادتان باشد كه قرار نیست كسی به خاطر اشتباه و كوتاهی های شما در زندگی مشترك دچار شكست شود.

به بیان دیگر یا از همان ابتدا باید فردی را انتخاب می كردید كه علاوه بر اینكه تمام معیارهای خوب را دارا بود، ‌به دل شما هم می نشست و یا اینكه اگر در ابتدا به این مطلب مهم توجه نكرده اید نباید زندگی را به سادگی بپاشانید. فرد مقابل به اندازه شما در این زندگی سهیم است و شما با اشتباهتان وی را نیز درگیر مشكلات عدیده ای كرده اید. در این وضعیت بهترین و درسترین حالت این است كه تمام سعی و تلاشتان را برای عشق ورزی و مورد محبت قرار دادن نامزدتان قرار دهید تا مهر و محبت وی به دلتان ورود یابد.

راه های كسب علاقه و محبت به نامزد
1 - انجام كارها و فعالیت هایی كه باعث افزایش مهر فرد مقابل (نامزد) در دلتان می شود
به نامزدتان بگویید: « دوستت دارم ». این جمله هم در دل خود شما اثر می كند و هم دل نامزدتان را پر از محبت شما می گرداند. محبت به طور طبیعی محبت می آفریند. اگر نامزدتان به شما ابراز علاقه و محبت كرد، ‌این لطف او را بی پاسخ نگذارید.

2 - توجه بیشتر به ویژگی های مثبتی كه نامزدتان دارد
سعی كنید در زندگی همیشه نیمه پر لیوان را ببینید. در این وضعیت نیز یكی از كارهای مهم توجه به ویژگی ها و اخلاقیات مثبت نامزدتان است. این امر باعث می شود نكات مثبت و خوب نامزدتان بیشتر از نكات منفی وی به چشمتان بیاید و علاقه تان به وی بیشتر و بیشتر شود.

3 - عشق و علاقه او نسبت به خود را باور كرده و برای این عشق احترام قائل باشید

4 -  روی آینده متمرکز شوید و سعی کنید زندگی آینده خود را با او تصور کنید
اهداف و برنامه های مشترک برای زندگی مشترکتان در نظر بگیرید و روی اجرای آنها متمرکز شوید تا به هم نزدیک شوید. نه احساسی که به او دارید و میانتان فاصله می اندازد. ما با کسانی که اهداف مشترک داریم، احساس نزدیکی بیشتری می کنیم. مثل همکارانی که با آنها روی یک پروژه کار می کنیم یا همکلاسی دانشگاه که یک تحقیق مشترک داریم. پس اگر این اشتراکات در مسائل اصلی زندگی میان شما و همسرتان ایجاد شود، احساس علاقه و نزدیکی بیشتری به او خواهید داشت.

بیشتر بدانید : رابطه زناشویی عاشقانه تان را با این 5 رفتار ساده نابود نکنید!!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net