نباید یک مسئله را فراموش کنید که امروزه پول مهمترین مسئله در بر هم خوردن ازدواج هست.رکن اصلی در هر ازدواج موفق توانایی افراد در استفاده صحیح از پول است

پول در ازدواج چقدر مهم است؟     

عاشق کسی شده اید و احساس می کنید که می خواهید باقی زندگی خود را کنار او بگذرانید.همین طور که دست های همدیگر را در دست دارید در مورد فرزندانی که در آینده خواهید داشت شغل هایتان و حتی در مورد خانه ایده التان صحبت خواهید کرد هر چند که صحبت کردن در مرد این مسائل نیز مهم است اما نباید یک مسئله را فراموش کنید که امروزه پول مهمترین مسئله در بر هم خوردن ازدواج هست.
رکن اصلی در هر ازدواج موفق توانایی افراد در استفاده صحیح از پول است این ممکن است کار دشواری باشد یک لحظه به این مسئله فکر کنید هر دو نفری که می خواهند با هم باشند صد در صد عقاید متفاوتی در مورد پول دارند یکی ممکن است به پول فقط مثل وسیله ای برای خرید مایحتاج نگاه کند در حالی که برای دیگری پول وسیله برای کسب قدرت و مقام است اما همچنان افراد بدون داشتن عقیده مشخصی در مورد پول زندگی را می گذرانند. و این زیاد جالب نیست. افکار ما در مورد پول بر اساس تاثیراتی که بر زندگی ما می گذارد شکل می گیرد. دیدگاه ما به تجربه های کودکی ما در رابطه با پول بر می گردد همه ما تصمیمات مالی مان را بر اساس چهارچوب که به نظرمان معقول است می گیریم.

چرا این مسئله برای نامزدهای جوان اینقدر مهم است؟
زیرا در طول مراحل یک ازدواج تمام انتخاب ها تحت تاثیر دورنمای هر فرد در مورد پول است تمام مخالفت ها و ناسازگاری هایی که به نظر می رسد که در مورد مسئله ای خاص باشد. در حقیقت در مورد نگرشی است که افراد به پول دارند حتی اگر ان مشکل هم شناخته شود باز حل کردن و بر طرف کردن این مسئله بسیار دشوار است .
 
راهکار عملی برای تازه عروس و دامادها را می خواهیم بررسی کنیم تا افراد بتوانند توسط انها زیر بنای محکمی برای مسائل مالی و اقتصادیشان در نزدگی پایه ریزی کنند.

۱) ببیند فرد مقابلتان در مورد پول چه نظری دارد. نیازی نیست که سوالاتی مثل سوالات ورودی دانشگاه ها وارد نهیه کنید فقط ار همسرتان بپرسید که پول چه نقشی در دوران کودکی او داشته است ایا پولدار بوده یا فقیر؟ فقط سعی کنید که بفهمد پول چه نقشی را در خانواده وی بازی کرده است.

۲) در مورد عقاید فعلیتان در مورد پول صحبت کنید. آیا از بی پولی یا داشتن پول زیاد وحشت دارید؟ آیا پول مسئله ای است که دوست ندارید در موردش حث کنید؟ ممکن است شما ساعت های متمادی در مورد پول فکر کنید ویا اینکه هیچوقت اصلا در مورد ان فکر نکنید./ احساساتتان را با یکدیگر در میان بگذارید.

۳) بگویید یک خرید بزرگ از نظر شما چیست، بای بعضی افراد یا بعضی بودجه های مالی یک خرید بودن برنامه ریزی ۱۰ هزار تومانی به نظر معامله بزرگی می آید ولی بعضی دیگر حتی خرج کردن بیست دسته دو هزار تومانی هم برایشان ناچیز است. آیا درست است که قبل از هر خرید با همسرتان همفکری کنید؟ تمام این اطلاعات ممکن است بعد ها در ازدواج به دردتان بخورد. وقتی همسرتان با خریدی غیر منتظره به خانه می آید یا با کمی بالا رفتن قبض تلفن از خود واکنش شدید نشان می دهد شما می توانید مسئله اصلی را راخت تر درک کنید. ممکن است برای او مشکل تلفن راه دور شما به مادرتان نباشد بلکه شاید ترسش از این اشد که دیگر پولی برای خرید یا پرداخت اجاره خانه باقی نماند

۴) در مورد حساب بانکیتان با یکدیگر صحبت کنید. ایا شما حساب مشترک بانکی باز خواهید کرد و یا می خواهید همچنان پولهایتان را در حسابی جداگانه نگه دارید؟ این ممکن است مسئله ای بسیار حساس برای خیلی از زوج ها باشد برای بعضی از آنها حساب های پس انداز مشترک می تواند راهی برای نشان دادن تعهد آن ها به ازدواجشان باشد. برای بعضی دیگر حساب بانکی که به تنهایی آن را کنترل کنند نشانه ای بر خود ارزش گذاشتن است که آن ها را از چشم نخواهند پوشید.

۵) در نظر بگیرید که قرض ها چگونه بر دارایی شما تاثیر می گذارند یکی یا هر دو نفر ممکن است فروضی بالا بیاورند تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تا قبل از اینکه ازدواج کنید از پس این هزینه ها بر بیایید فکر خوبی خواهد بود اگر بزرگتری برنامه های شما را بازبینی کند

۶) تصمیم بگیرید که کدام یک از شما مسئولیت پرداخت قبض ها و تنظیم دفترچه هزینه ها را بر عهده خواهد گرفت. احتمالا شما از زیر این مسئولیت شانه خالی خواهید کرد. با این کار هر دو نفر اطلاعاتشان در مورد دارایی خانواده بالاتر خواهد رفت. همچنین هم به زن و هم به مرد خانه توصیه می کنیم که ماهی یکبار بنشینید و تمام دخل و خرجتان را با هم مرور کنید در بسیاری از موارد با اینکار می توانید مشکلات را به سادگی حل کنید قبل از اینکه می توانید مشکلات را به سادگی حل کنید قبل از اینکه آنقدر بزرگ شوند که دیگر قابل حل نباشند.

۷) ببنید که آیا می خواهید در وصیت نامه یا حساب پس انداز بازنشستگان تغییری بدهید. نقشه های شما برای ارث و میراث در دوران مجردی بعد از ازدواج اصلا به کارتان نمی آید باید تصمیمات جدیدی بگیرید این مسئله به خصوص در مورد خانواده های مرکب بسیار مهم است. در تصمیماتی که برای ارث و میراث و سرپرستی گرفته می شود باید بسیار دقت کنید اگر بدون وصیت نامه بمیرید، دولت در مورد دارایی و فرزندانتان تصمیم می گیرد. و احتمالا تصمیماتشان با شما بسیار متفاوت خواهد بود به سادگی وصیت نامه تان را تغییر ندهید فردی که طلاق گرفته و دوباره ازدواج کرده است با خطری بزرگ مواجه است. اگر در ازدواج قبل با توافق جدا شده باشد وصیت نامه ای که در طی ازدواج سابقش نوشته است می تواند تمام دارایی هایش را به سادگی از آن همسر سابقش کند و این می تواند برای همسر جدید شوک بزرگی باشد

بعد از همه این حرف ها باید بگویم که پول مسئله بسیار مهم است تا بتوانید سوگند تا زمان مرگ از هم جدا نمی شویم را جامعه عمل بپوشانیم.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:hamparvaz.com
 
مطالب پیشنهادی:
ایده آل گرایی درانتخاب ممنوع!
آیا گفتن دوستت دارم برای شما دشوار است؟
نامزد ها:قبل از ازدواج بپرسید!؟
چرا انسان ها دوست دارند عاشق شوند ؟
خانمها آیا با حساسیت‌های نامزدتان آشنا هستید؟