وقتی پسری عاشق شماست ولی شما او را دوست ندارید!!!
 گاهی در روابط بین دختر و پسر پیش می آید که پسری به شما ابراز علاقه می کند ولی شما هیچ علاقه ای به او ندارید. در این موقعیت بهترین کار چیست؟

در جواب “دوستت دارم” کسی که دوستش نداریم چه بگوییم؟

وقتی شخصی به شما می گوید دوستت دارم اما شما احساس مشترکی به او ندارید نمی دانید در پاسخ چه باید بگویید. شاید بهتر باشد در چنین شرایطی درباره آینده رابطه با او بحث کنید اما هرگز نباید خودتان را تحت فشار قرار دهید. اگر آمادگی رفتار متقابل ندارید و یا احساس مشترکی نسبت به او ندارید پاسخ دادن به ابراز علاقه او تبدیل به چالش بزرگی می شود. در ادامه توصیه هایی برای مدیریت این موقعیت آمده است.

بیشتر بدانید : دوست داشتن چه نشانه هایی دارد؟

اگر فکر می کنید که بالاخره روزی به او علاقمند می شوید روی احتمالات تمرکز کنید

در یک رابطه طرفین با سرعت یکسان به هم علاقمند نمی شوند. اگر طرف مقابل به جایی رسید که علاقه اش را به شما نشان دهد اما شما هنوز به وقت بیشتری نیاز دارید بنشینید و با خودتان فکر کنید که او چقدر برای شما مهم است.
عمق احساس تان را نسبت به او بیان کنید. مثلا بگویید که چقدر باعث خوشحالی شماست و به زندگی شما ارزش داده است. با تمرکز روی احساسات مثبتی که نسبت به او دارید پذیرفتن این که در پاسخ به او نمی گویید دوستت دارم را برای او راحت تر می کنید.
اگر نمی توانید جمله دوستت دارم را بگویید بهتر است درباره پیشرفت ارتباط عاطفی که با او دارید توضیح دهید. این کار به او این احساس امنیت را القا می کند که هر دو در یک مسیر هستید.

اگر فکر می کنید که هیچ وقت به او علاقمند نمی شوید بهتر است درباره رابطه با هم گفتگو کنید

اگر احساس می کنید احتمال این که به او علاقمند شوید وجود ندارد بهتر است با او صادق باشید. وقتی به او بگویید که دوستش ندارید تکلیف رابطه مشخص می شود که آیا باید ادامه داشته باشد یا خیر. در چنین شرایطی باید در مورد آینده رابطه با هم گفتگو کنید.

اگر او را هرگز دوست ندارید باید به رابطه پایان بدهید

اگر به این نتیجه رسیده اید که او را اصلا دوست ندارید و به آخر خط رسیده اید یعنی رابطه در شرایط سختی قرار گرفته است.
وقتی علاقه از بین برود برگشتن به رابطه غیرممکن است و این برای کسی که علاقه خود را از دست داده است بسیار غم انگیز است.
گاهی اوقات ممکن است او را دوست داشته باشید اما احساس می کنید دیگر عاشق او نیستید. در چنین شرایطی باید با خودتان فکر کنید که آیا می توانید رابطه را نجات دهید یا این که بهتر است به آن پایان دهید.

اگر به جواب منفی شما واکنش نشان داد این یک نشانه خطر است

عشق هر کسی را حساس و آسیب پذیر می کند پس باید پیش بینی کرده باشید که طرف مقابل ممکن است دچار غمزدگی و احساس ناامیدی شود. اگر او احساس می کند که باید در مقابل دوستت دارم همان پاسخ دوستت دارم را بشنود در غیر اینصورت باید رابطه را تمام کند و دنبال فرد دیگری باشد این یک نشانه خطر است. نداشتن احساس مشترک به معنی خاتمه دادن به رابطه و پیدا کردن فردی دیگر نیست. گذشته از تمام این ها اگر احساس می کنید دوستش ندارید هرگز نباید خودتان را مجبور به دوست داشتن و گفتن جمله دوستت دارم بکنید.


بیشتر بدانید : 5 روش عاشق کردن کسی که دوستش دارید

بیشتر بدانید : مردی که عاشق تان است این نشانه ها را دارد!

بیشتر بدانید : تفاوت عاشق بودن وكسی را دوست داشتن

بیشتر بدانید : فوت و فنی برای دوست داشتن همسر


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل