ترمیم موهای آسیب دیده با 5 گام خانگی
موهای آسیب دیده یکی از بزرگترین مشکلات خانم هایی است که موهای شان را رنگ می کنند. اگر موهای شما هم بر اثر استفاده از رنگ مو و مواد شیمیایی آسیب دیده اند به شما پیشنهاد می کنیم این 5 روش خانگی را امتحان کنید

چگونه موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنیم؟

جاده منتهی به موهای سالم به کمک محصولات، داروها، پروتئین و نرم کننده ها هموار می گردد. اگر موهایتان سوخته، انتهای آن دو شاخه شده، از آفتاب آسیب دیده، ژولیده می شود و می شکند، وقت آن رسیده که سکان حفظ سلامت آن را به دست خود بگیرید. به راحتی فراموش می کنیم موهایمان چقدر ظریف و شکننده می توانند باشند. قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده مکرر از سشوار یا اتوی مو، و حتی برس زدن های روزانه، همگی می تواند به موهای آسیب وارد کرده و به آن جا می رسید که آرزو می کنید کاش ماشین زمان شما را به عقب بر می گرداند.

بیشتر بدانید : ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده با روش های خانگی

باید به خاطر بسپارید که ترمیم موی آسیب دیده یک شبه اتفاق نمی افتد؛ بلکـه در طـول زمان و با ایجاد عادات مناسب، می توانید این مسیر را به خوبی طی کنید.

پاکسازی مو از رسوبات سخت
ترمیم مو,ترمیم موهای سوخته,موهای سوخته,موهای آسیب دیده,ترمیم موهای آسیب دیده,پاکسازی مو از رسوبات سخت

محصولاتی که برای تمیز کردن موهایتان استفاده می کنید و حتی آبی که بـرای پاک کردن این محصـولات از مـوهایتان اسـتفاده می کنیـد می توانند موها را از محدوده سلامت خارج کنند. وقتی مقادیر زیادی از این مواد بر روی موهایتان انباشته می شوند باعث می گردند موها بی حالت، بدون طراوت، و در انتهای رشته ها دوشاخه شده و حتی شکننده شوند. زدودن این کثیفی ها و آلودگی ها از موهایتان اولین گام در ترمیم آسیب و رسیدن به موی سالم است. یک درمان شفاف سازی با جوش شیرین یا شستشو یا سرکه سیب گزینه هائی عالی برای پاک سازی مو از تمام رسوباتی که از سختی آب بر آن ها نشسته و چیزهائی هستند که بر روی موها انباشته شده است.

این که هر چند وقت یک بار باید این پاک سازی را انجام دهید، واقعا بستگی دارد به مقدار محصولاتی که استفاده می کنید و نوعی آبی که در لوله های خانه شما جریان دارند. اغلب افراد حداقل ماهی یک بار باید برای شفاف سازی موهایشان اقدامی انجام دهند.


از موهایتان در برابر تابش خورشید محافظت کنید
ترمیم مو,ترمیم موهای سوخته,موهای سوخته,موهای آسیب دیده,ترمیم موهای آسیب دیده,از موهایتان در برابر تابش خورشید محافظت کنید

یکی از بزرگترین مجرمین تخریب مو، کمرنگ شدن و شکنندگی انتهای تارهای مو، تخریب ناشی از تابش آفتاب است. اگر از مـوهایتان در بـرابـر پرتو ماوراء بنفش نور خـورشید مراقبت نمی کنیn حالا وقت آن رسیده که به این کار دست بزنید. درست است که در طول تابستان بیشتر در معرض آفتاب هستیم اما فراموش نکنید که آفتاب در تمام سال می تابد. این یادآوری ها شروع خوبی برای محافظت از موها در برابر خورشید هستند. بعد از گذراندن یک روز طولانی در زیر تابش آفتاب (سفر به سواحل، پیاده روی، فعالیت های ورزشی در فضای باز)، بهتر است با یک درمان آب رسانی به موهایتان کمی آنها را تحویل بگیرید تا آسیب ها را در همان جا باقی گذاشته و موهایتان را به شرایط عالی برسانید.


درمان با روغن داغ را امتحان کنید
ترمیم مو,ترمیم موهای سوخته,موهای سوخته,موهای آسیب دیده,ترمیم موهای آسیب دیده,درمان با روغن داغ را امتحان کنید

من یکی از طرفداران پر و پا قرص درمان با روغن داغ برای براق و مرطوب کردن مو هستم. مقدار زیادی از روغن موی مورد علاقه خود را به موهای تمیز , شسته شده خود بمالید. یکی از روغنهای محبوب من روغن درمانی مراکشی است. حتی می توانید از روغن هایی مثل روغن زیتون یا روغن سنبل هندی موجود در آشپزخانه خود هم استفاده کنید. روی موهایتان کلاه حمام بکشید و با کمک یک حوله داغ یا سشوار و یا نشستن در زیر تابش آفتاب در یک روز گرم آن را گرم نگه دارید. پس از گرم کردن روغن صبر کنید تا موهایتان در دمای اتاق به تدریج سرد شود سپس با آب سرد آن را آب بکشید.

درمان با روغن داغ را می توانید یک تا سه بار در ماه
بر اساس میزان آسیب در موهایتان و خشکی آنها تکرار کنید. اگر مقدار روغن مورد استفاده زیاد باشد به موهایتان ظاهری چرب می دهد، پس یادتان باشد در مصرف روغن زیاده روی نکنید.

یک درمان عمیق با نرم کننده
ترمیم مو,ترمیم موهای سوخته,موهای سوخته,موهای آسیب دیده,ترمیم موهای آسیب دیده,یک درمان عمیق با نرم کننده

هفته ای یک بار درمان با یک نرم کننده برای ترمیم موهای آسیب دیده و پیشگیری از تخریب ها و صدمات آتی، یک ضرورت است. همه نرم کننده ها مثل هم نیستند. مهم این است که نرم کننده مناسب موی خود را پیدا کنید؛ چیزی که موهایتان را سنگین و بی حالت نکند و یا باعث نشود موهایتان چرب و روغنی به نظر برسند. اگر موهایتان را رنگ می کنید، استفاده از نرم کننده به طور خاص برای موهایتان اهمیت دارد. رنگ از روی موهای آسیب دیده زودتر از موی سالم از بین می رود.
اگر برایتان امکان دارد با آرایشگر خود برای انتخاب نرم کننده مناسب برای موهایتان مشورت کنید.

موهایتان را کوتاه کنید
ترمیم مو,ترمیم موهای سوخته,موهای سوخته,موهای آسیب دیده,ترمیم موهای آسیب دیده,موهایتان را کوتاه کنید

باید واقعیت را بپذیریم؛ اگر موهایتان آسیب دیده باشند، انتهای آن ها شکسته و دو شاخه شده و هر روز شاهد ریختن بیش تر موهایتان هستید. کوتاه کردن مو ( یا حداقل به صورت منظم اندکی از سر موها را کوتاه کردن ) موهایتان را نجات می دهد. لازم نیست موها را خیلی کوتاه کنید.
اگر با کوتاهی مو مشکلی ندارید موهایتان را کاملا کوتاه کنید؛ و اگر بلندی مو برای تان مهم است حداقل تا جائی کوتاه کنید که به موهای سالم برسید.
از مدل های خرد استفاده کنید؛ به چهره خود یک نمای تازه بدهید یا حتی با بعضی مدلهای باب روز کنار بیائید. به این ترتیب بخشی از موهای آسیب دیده را حذف می کنید و بقیه با سرعتی اندکی بیشتر ترمیم می شوند.


بیشتر بدانید : ترمیم موهای خشک و آسیب دیده با یک روش خانگی

بیشتر بدانید : رنگ کدر موی مش شده را چگونه ترمیم کنیم؟

بیشتر بدانید : تقویت مو های آسیب دیده بعد از دکلره با توصیه های یک آرایشگر

بیشتر بدانید : تقویت مو های ضعیف با 8 نکته ساده!!

بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 اسموتی خوش طعم خانگی


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ