پاکسازی پوست با یک اسموتی خوشمزه
در این دستور اسموتی حاوی ۵ ماده خوش طعم است که ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری برای پوست را فراهم می کند.

اسموتی برای پاکسازی پوست

یک برنامه غذایی سالم و مغذی، تازه، ارگانیک و پر از سبزیجات و میوه های آنتی اکسیدان علاوه بر این که حالتان را خوب می کند با فوایدی که برای پوست دارد ظاهرتان را هم بهتر می کند. در این دستور اسموتی حاوی ۵ ماده خوش طعم است که ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری برای پوست را فراهم می کند.

این دستور تهیه اسموتی برای سرو 2 نفر است و اگر می خواهید از فواید آن بهره مند شوید باید بلافاصله بعد از درست کردن سرو کنید.

مواد لازم تهیه اسموتی برای پاکسازی پوست

3 عدد هویج بزرگ
1 عدد خیار بزرگ
2 عدد پرتقال
نصف یک عدد موز
150 گرم آب نارگیل (کنسرو شیر نارگیل)
مقدار کمی دارچین
اسموتی برای پاکسازی پوست

خیار : به دلیل آب زیادی که دارد رطوبت رسان است و خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد.

هویج : حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها و فیتونوترینت هایی مثل لوتئین و لیکوپن است. تحقیقات نشان داده است که لیکوپن و بتاکاروتن دفاع بدن در مقابل اشعه ماوراء بنفش را افزایش می دهد. بنابراین از پوست در مقابل آفتاب سوختگی محافظت می کند.

موز : هم اسموتی را خوشمزه می کند و هم حاوی ویتامین ها و فلاونوئیدهایی است که خاصیت آنتی اکسیدان دارند.

آب نارگیل : منبع ویتامین های B و C است که آنتی اکسیدان های قوی هستند و ترمیم پوست را تقویت می کنند.

پرتقال : حاوی ویتامین C است. کمبود ویتامین C منجر به اختلال سنتز کلاژن، فقدان حالت ارتجاعی پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک روی پوست می شود.

طرز تهیه اسموتی برای پاکسازی پوست

میوه ها را بشوئید و هویج، پرتقال و موز را پوست بگیرید. سپس آن ها را خرد کنید و در ظرف مخلوط کن همراه با شیر نارگیل و دارچین مخلوط کنید. زمانی که به غلظت دلخواهتان رسید مخلوط کن را خاموش کرده و بلافاصله بنوشید.

شاید دوست داشته باشید مثل نوشیدنی های دیگر آن را قورت بدهید اما بهتر است مثل غذا این اسموتی را بجوید یا این که کمی در دهان نگه دارید تا قبل از قورت دادن با آب دهان ترکیب شود. جویدن باعث می شود آنزیمی به نام پتیالین از بزاق دهان ترشح شود که به هضم کربوهیدرات ها و پروتئین ها کمک می کند.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir