درمان شپش سر با چند روش خانگی!!
شروع مدرسه‌ها یک هشدار جدی برای والدین است زیرا در این فصل احتمال رشد و انتقال شپش نیز بسیار افزایش می‌یابد. برای درمان شپش مو چه باید کرد؟

روش‌های خانگی برای درمان شپش

شپش یک انگل بسیار کوچک است که معمولا پوست و موی انسان را مورد هدف قرار داده و به سرعت رشد و تکثیر می‌شود و امکان انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر نیز وجود دارد. والدینی که کودکان دبستانی دارند باید بیشتر مراقب این موضوع باشند و همواره موهای فرزندان خود و به ویژه دختران را چک کنند.
اگر به هر دلیلی دچار شپش مو شده باشید می‌توانید با مراقبت ویژه و استفاده از چند راهکار خانگی و موثر آن را از بین ببرید. با زیبامون دات کام همراه باشید و با درمان‌های خانگی و موثر برای از بین بردن شپش بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بدانید : موهایم را هفته ای چند بار بشویم که صدمه نبیند؟

درمان شپش سر با اسپند

یکی از عجیب‌ترین و بی‌خطرترین روش‌ها برای درمان شپش استفاده از اسپند است. توصیه می‌شود از این روش برای همه کودکانی که به مدرسه می‌روند استفاده شود حتی اگر موهای آن‌ها سالم بوده و دچار شپش نشده است.
برای استفاده از این درمان باید یک قاشق اسپند خشک را آسیاب کرده و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. اگر موهای فرزندتان بلند بود این مقدار را تا 2 یا 3 برابر افزایش دهید. سپس کل موها را به این ترکیب آغشته کرده و اجازه دهید تا 45 دقیقه روی موها باقی بماند. برای اثربخشی بهتر می‌توانید موها را با یک کیسه پلاستیکی پوشش دهید. سپس موها را با آب گرم آبکشی نمایید.  برای اینکه اثربخشی این روش بهتر بوده و شپش مو به طور کامل از بین رود باید به مدت  هفته این روش را تکرار نمایید.

درمان شپش سر با نمک و سرکه

نمک یکی دیگر از درمان‌های ساده و موثر برای از بین بردن شپش موهاست. برای اینکه این درمان به خوبی عمل کند 1/4 پیمانه نمک را به یک پیمانه سرکه اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس این ترکیب را روی موها اسپری کنید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت روی موها باقی بماند. بعد از گذشت این مدت زمان موها را با آب گرم آبکشی کنید. برای نتیجه گیری بهتر از این روش لازم است تا آن را 2 بار در هفته تکرار کنید.

درمان شپش سر با چند روش خانگی!!
درمان شپش سر با چند روش خانگی!!

درمان شپش سر با پیاز

همانطور که می‌دانید پیاز حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که می‌تواند در درمان شپش بسیار موثر باشد. یک پیاز را رنده کرده و آب آن را خارج کرده و سپس آن را روی پوست سر ماساژ دهید. نیم ساعت صبر کنید و سپس موها را بشویید. برای نتیجه‌گیری بهتر لازم است این روش را سه روز متوالی تکرار کنید. بعد از این سه روز می‌توانید از این روش یک بار در ماه استفاده نمایید.

درمان شپش سر با بادام و آبلیمو 

ترکیبی از بادام خرد شده و آب‌لیمو به شما کمک می‌کند تا به سادگی از شر شپش مو خلاص شوید. این ترکیب را مانند ماسک مو روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه و اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه روی مو باقی بماند و سپس با آب گرم آن را بشویید.
از این درمان یکبار در هفته استفاده کنید تا شپش مو به طور کامل از بین رود.


بیشتر بدانید : مو هایی پرپشت و زیبا می خواهید؟ 7کار ساده زیر را هر روز انجام دهید!!

بیشتر بدانید : مراقبت از مو با شوینده های طبیعی

بیشتر بدانید : 11 روغن گیاهی مفید برای مراقبت از مو، ریزش مو تا درمان موخوره

بیشتر بدانید : 8 اشتباه رایج هنگام شستن مو که مو هایتان را نابود می کند!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : zibamoon.com