7 اشتباه ساده ای که شما را زشت می کند
شما ممکن است در طول روز یک سری اشتباهات ساده ای انجام دهید که صورت شما را زشت نشان دهد. این 7 اشتباه عبارتند از :

این اشتباهات صورت شما را زشت می کند

مسواک زدن بعد از نوشیدن قهوه

حقیقت دارد که اسید و شکر موجود در قهوه، انواع نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه‌ها سطح و یا لایه خارجی دندان‌ها به نام مینای دندان را از بین می‌برند. اما سعی نکنید بلافاصله بعد از نوشیدن این نوع نوشیدنی‌ها، آن‌ها را تمیز کنید. در حقیقت زمانی که شما بلافاصله بعد از مصرف این نوشیدنی‌های حاوی اسید و یا شکر دندان‌های‌تان را مسواک می‌زنید مینای ضعیفی که در اثر مصرف آن ترکیبات سست شده‌ است را از بین می‌برید. بهتر است به جای این کار مقداری آب در دهان‌تان بگردانید و یک ساعت صبر کنید و بعد مسواک بزنید. حتی توصیه می‌شود قبل از خوردن این نوشیدنی‌ها مسواک بزنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ضدعفونی کردن مسواک با چند دستور ساده

با موهای خشک شنا می‌کنید

آب استخرها حاوی مواد شیمیایی هستند که برای موها مضر و منجر به سبز‌رنگی تار‌ موهای بلوند و یا طلایی می‌شوند. برای درک بهتر موضوع، تصور کنید موهای شما مثل یک اسفنج خشک است، اگر قبل از شنا موهای‌تان را با آب شهری خیس کنید مطمئنا در طول شنا آب کمتری جذب می‌کند. توصیه می‌شود زمانی که از استخر خارج شدید، بلافاصله موهای خود را بشویید (ترجیحا با شامپوی مخصوص استخر).

موهای‌تان را بیش‌ از اندازه زیاد یا کم شامپو می‌کنید

شامپو چربی موها یا چربی روی کف ‌سر را پاک می‌کند و از بین می‌برد. اگر بیش از اندازه موهای‌تان را شامپو کنید تار موها خشک و شکننده می‌شوند. در حقیقت میزان اندازه صحیح بستگی به نوع موهای‌ شما دارد. برای مثال افرادی که دارای موهای لخت و صاف هستند می‌توانند هر روز موهای خود را شامپو کنند اما متخصصین زیبایی باور دارند بهترین گزینه شستن موها هر ۲ تا ۳ روز در میان است. برای افرادی که دارای تارموهای ضخیم و مجعد هستند بهترین گزینه هفته‌ای یکبار یا چند روز یکبار است.

از نرم‌ کننده استفاده نمی‌کنید

ممکن است فکر کنید استفاده از نرم‌کننده می‌تواند برای موهای‌تان مضر باشد و یا زمان کافی برای استفاده از آن را نداشته باشید. اما بدون استفاده از نرم‌کننده موهای‌تان خشک و مرده خواهد شد. برای داشتن موهایی نرم، سالم و زنده پس از هر بار شستن موها استفاده از یک نرم‌کننده سبک و مناسب با نوع موهای‌تان را فراموش نکنید. نرم‌کننده را به قسمت پایینی موها بزنید (نه از قسمت ریشه). برای سهولت کار از انگشتان‌ دست‌تان استفاده کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه نرم کننده ای برای موهایم انتخاب کنم؟

از گوش‌ پاک‌ کن استفاده می‌کنید

شاید حس کنید، استفاده از گوش‌پاک‌کن احساس خوبی به شما بدهد اما در حقیقت استفاده از آن باعث فشردن جرم‌گوش به عمق داخل آن می‌شود. علاوه بر این، ممکن است به پرده گوش‌ و یا استخوان‌های ریز داخل گوش که عوامل مهمی در شنوایی شما محسوب می‌شوند آسیب بزنید. پس چگونه جرم‌های داخل گوش را تمیز کنیم؟ شرایط ایده‌آل این است که شما این کار را انجام ندهید و بدن شما به‌طور خودکار این عمل را انجام دهد. اما اگر احساس می‌کنید داخل گوش‌تان پر شده، احساس ناخوشایندی دارید و دچار کم‌شنوایی شده‌اید حتما به پزشک مراجعه کنید. مطمئنا پزشک‌ شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی خواهد کرد.

زیاد از حمام آب داغ استفاده می‌کنید

آب داغ باعث خشکی پوست می‌شود. اگر پوست‌تان دچار اگزما شده باشد حمام آب داغ باعث تشدید آن خواهد شد. پس سعی کنید برای مدت زمان طولانی از حمام آب ‌داغ استفاده نکنید. به جای آب ‌داغ با آب ‌ولرم حمام کنید. اگر هنگام دوش گرفتن پوست‌تان قرمز رنگ و دچار گرمای بیش از اندازه شده باید بدانید مقدار آب بیش از اندازه داغ است و باید آب را ولرم کنید.

تیغ مخصوص اصلاح را به موقع تعویض نمی‌کنید

اگر برای اصلاح صورت و یا هر قسمت از بدن‌تان از تیغ کند شده و چندبار مصرف استفاده می‌کنید باعث آسیب به پوست‌تان می‌شوید. استفاده از یک تیغ کند لازمه چند بار کشیدن آن برای پاک‌سازی کامل پوست از موهای زائد است. با هر بار کشیدن تیغ روی سطح پوست احتمال ایجاد زخم و جراحت‌های حتی کوچک روی پوست فراهم می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند عامل ایجاد حساسیت، التهاب پوست، عفونت و خارش شود. سعی کنید بعد از پنج تا هفت مرتبه اصلاح، تیغ را تعویض کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 اشتباه در اصلاح موهای زائد با تیغ که پوست تان را خراب می کند


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com