لوسیون آب برنج، راز زنان ژاپنی برای مبارزه با چربی پوست
لوسیون آب برنج یکی از مواد طبیعی است که زنان ژاپنی برای کنترل چربی های مازاد پوست شان استفاده می کنند.

لوسیون آب برنج برای رفع مازاد چربی پوست

برنج یک دوست خوب برای زیبایی ماست، چون مواد مغذی آن ظاهر پوست را به طور محسوسی بهبود می دهد. لوسیون آب برنج نه تنها کثیفی سطح پوست را تمیز می کند، بلکه باعث کاهش مازاد چربی و بهبود جوش های سرسیاه می شود.
تولید و ترشح چربی زیاد روی پوست مشکلی است که به واسطه تغییر در عملکرد غدد سباسه ایجاد می شود. غدد سباسه وظیفه تولید روغن های طبیعی را بر عهده دارد. این روغن ها علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، سدی حفاظتی در برابر سموم و ترکیبات منفی و مضر محیط زیست ایجاد می کند.
مشکل این جاست که با تولید زیاد چربی در پوست، منافذ پوستی مسدود می شود و به این ترتیب مشکلاتی مانند جوش های سرسیاه و آکنه بروز می کند. علاوه بر این، سبوم بافت چربی دارد و به همین دلیل سطح پوست شروع به برق انداختن می کند و کثیف به نظر می رسد.
متاسفانه بسیاری از افراد روش کنترل مازاد چربی را نمی دانند و برای مقابله با آن از محصولاتی استفاده می کنند که pH پوست را به خطر می اندازد.
به همین دلیل استفاده از محصولات طبیعی توصیه می شود، چون علاوه بر فرمول سبک آن، بدون ایجاد عوارض جانبی به کنترل چربی پوست کمک می کند. خوشبختانه لوسیون آب برنج خواصی دارد که مازاد چربی را از بین می برد و پوست را به طور عمقی تغذیه می کند.

بیشتر بدانید : فواید آب برنج برای پوست و مو + طرز تهیه

فواید لوسیون آب برنج

نخستین بار خانم های ژاپنی بودند که فواید آب برنج را برای پوست کشف کردند، چون متوجه شدند در مزارع کشت برنج دست هایشان بسیار نرم می ماند. برنج یک ماده غذایی است که در همه جای دنیا پیدا می شود و در بین غلات جایگاه ویژه ای دارد. این ماده غذایی خواص زیادی نیز دارد و علاوه بر انرژی رسانی به بدن نیازهای آن را تامین می کند.
امروزه با توجه به وجود محصولات آرایشی بهداشتی متنوع که در جهان تولید و مصرف می شود، بیشترافراد از خواص زیبایی برنج غافل اند؛ در حالی که از صدها سال پیش در فرهنگ شرقی از این ماده به عنوان ماده ای جوان کننده استفاده می شد.
استفاده از این لوسیون طبیعی به تنظیم pH طبیعی پوست صورت کمک می کند و علایم مشکلات مزمنی همچون آکنه کیستی، اگزما و پسوریازیس را بهبود می دهد. استفاده از آب برنج همچنین به عنوان یک محصول روشن کننده پوست توصیه می شود، چون باعث کاهش لکه های قهوه ای روی پوست می شود.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com