از بین بردن خال گوشتی با یک روش موثر گیاهی!!
 خال گوشتی یکی از زائده های پوستی است که روش های شیمیایی زیادی برای برداشتن و از بین بردن آن وجود دارد. اما در این مقاله به شما یک روش گیاهی برای از بین بردن زائده های گوشتی به شما معرفی می کنیم

از بین بردن خال گوشتی با روغن درخت چای

 اگر چه خال گوشتی به طور مشخصی خطرناک نیست ولی باعث میشه توجه زیادی به بدنتون کنین، مخصوصا اگر خال در صورت یا گردنتون باشه. نگران نباشین راه های زیادی برای حذف این نوع خال ها وجود داره و ماده جادویی که برای از بین بردن اون وجود داره روغن درخت چای هست، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بدانید : از بین بردن خال صورت به روش خانگی، 3 روش موثر و بدون ضرر

فواید روغن درخت چای

روغن درخت چای کاربردهای مختلفی داره. اما بیشتر در درمان مشکلات پوست، ناخن و مو استفاده میشه. مثلا در درمان قارچ ناخن، آکنه یا بهبود سریع زخم استفاده میشه. و همه ی این ها به خاطر خواص فوق العاده این عصاره است.

روغن درخت چای التهاب رو کاهش میده

روغن درخت چای نه تنها از عفونت در زخم ها جلوگیری میکنه، بلکه با کاهش التهاب باعث بهبودی زخم میشه. این عصاره خواص ضد میکروبی داره و میتونه از انواع مشکلات پوستی جلوگیری کنه از جمله ورم پوست.

روغن درخت چای ضد عفونی کننده زخم ها

با یه شکستگی یا خراش پوست، باکتری و ویروس ها میتونن وارد جریان خون بشن و باعث عفونت بشن. روغن درخت چای میتونه زخم ها، بریدگی ها و خراش ها رو ضد عفونی کنه.

پیشگیری از آکنه با روغن درخت چای

تحقیقات نشون داده که روغن درخت چای میتونه از آکنه شدید جلوگیری کنه و این باعث میشه یکی از قویترین مواد در مراقبت از پوستتون باشه.

بیشتر بدانید : درمان آکنه با توصیه های یک متخصص پوست

درمان قارچ ناخن با روغن درخت چای

عفونت های قارچی خیلی رایج هستن و روغن درخت چای در کنترل این عفونت ها بسیار موثره. فرقی نداره از اون به تنهایی استفاده کنین یا با سایر مواد ترکیبش کنین اثر خودشو میذاره. اما غالبا بخاطر اثر قوی که میذاره توصیه میشه با دوز کم و مخلوط با چیز دیگه ای استفاده بشه.

از بین بردن خال گوشتی با روغن درخت چای

تحقیقات کافی برای تاثیر گذاری روغن درخت چای در حذف خال گوشتی وجود نداره. با این حال، خیلی ها ادعا میکنن که این یه روش بدون خطر برای از بین بردن خال هست. از شواهد این طور به نظر میرسه که این روغن در از بین بردن اون دسته از خال هایی که بدخیم یا عمیق نیستن، موثره. علاوه بر این روغن درخت چای در از بین بردن زگیل هم کاربرد داره. موقعی که از اون استفاده میکنین باعث خشک شدن خال میشه و خود به خود میفته. مدت زمان درمان خال بستگی به اندازه خال داره.

چطوری از روغن درخت چای برای از بین بردن خال گوشتی استفاده کنیم؟

راه های خاصی برای استفاده از این روغن وجود داره که خیلی آسون هستن. در اینجا یه راهنمای گام به گام وجود داره:

1 - یه پنبه کوچک بردارین و روغن درخت چای روی اون بریزین. روغن باید رقیق شده نباشه. پنبه رو روی خال قرار بدین و اونو با یه نوار چسب بچسبونین. برای چند ساعت اونو نگه دارین. اونو بردارین و اون ناحیه رو با آب بشویین. این روند رو دو تا سه بار در روز انجام بدین تا زمانی که خال ناپدید بشه.

2 - یه گوش پاک کن رو در روغن درخت چای خیس کنین. اونو روی خال اعمال کنین و اجازه بدین خشک بشه. این کار رو ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنین تا زمانی که خال ناپدید بشه. قبل از استفاده از روغن درخت چای صورتتون رو با یه پاک کننده ملایم تمیز کنین و اونو خشک کنین. نتیجه درمان ممکنه در هر فردی متفاوت باشه.

چقدر طول میکشه تا خال گوشتی از بین بره؟

خب، این بستگی به اندازه خال و عمق اون در پوستتون داره. روغن درخت چای ممکنه نتیجه سریعتری داشته باشه وقتی که در خال های کوچکی که ریشه سطحی دارن استفاده میشه. خال هایی که ریشه عمیق و بدخیم دارن بیشتر اوقات به درمان واکنش نشون نمیدن. حداقل چند هفته باید منتظر بمونین قبل از این که هر گونه نتیجه ای دریافتت کنین.

این بستگی به اندازه خال داره، اگه کوچک باشه ممکنه دو هفته طول بکشه و اگر بزرگتر باشه، ممکنه مجبور بشین برای حداقل یک ماه صبر کنین. در نهایت میبینید که خال کوچیک شده یا افتاده.، قبل از این که به طور کامل درمان بشید، پوستتون در چند روز حساس به لمس میشه. نتایج درمان بستگی به نوع پوستتون داره.

در برخی از افراد نتیجه مشخصی نداره. یه مورد خوب در این درمان اینه که: کاملا طبیعیه. بدون خطره، پس هیچ گونه خطر عفونتی نداره. میتونه در هر قسمت از بدنتون مورد استفاده قرار بگیره. هیچ گونه اثر زخمی بر جا نمیذاره. بدون هیچ زحمتیه و راحت قابل استفادست و گران نیست.

نکات مراقبتی در استفاده از روغن های عصاره ای

روغن های عصاره ای خالص و بسیار قوی هستن. به غیر از خال، روغن رقیق نشده رو نباید در قسمت های دیگه بدنتون استفاده کنین چون ممکنه باعث تحریک پوست بشه. قبل از استفاده از روغن درخت چای، یه آزمایش انجام بدین تا مطمئن بشین که مناسب پوستتونه. کمی روغن پشت گوشتون بمالین و صبر کنین.

هرگز روغن درخت چای رو نخورید. روغن های گیاهی فقط کاربرد موضعی دارن. خال رو نکنین یا اون رو خراش ندین. اجازه بدین به صورت طبیعی خودش بیفته. اگر روغن باعث تحریک پوستتون میشه، با مقداری روغن زیتون یا آب اونو رقیق کنین. اگر سوزش پوستتون ادامه داشت، درمان رو متوقف کنین.

موقعی که خال افتاد، هر موقع که بیرون میرین از ضد آفتاب استفاده کنین و اون ناحیه رو برای حداقل شش هفته بپوشونین. یه چیزی که باید به یاد داشته باشین اینه که فورا نتیجه موثری از این درمان نمیگیرین، پس با صبر و حوصله از این درمان برای از بین بردن خال استفاده کنین.


بیشتر بدانید : درمان میخچه پا در منزل با 12 دستور العمل طبیعی

بیشتر بدانید : راهی طبیعی برای از بین بردن خال های صورت تان

بیشتر بدانید : چگونه خال ها و لکه های صورتم را پنهان کنم؟

بیشتر بدانید : از بین بردن سریع جای جوش صورت با روشهای طبیعی


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : 2nafare.com