رنگ مو یکی از المان های مهم در زیبایی هر خانمی است. بیشتر خانم ها بعد از رنگ کردن موهای شان از قرمزی مو های شان شکایت دارند. اما چه راهی برای برطرف کردن قرمزی مو ها وجود دارد؟

 از بین بردن قرمزی رنگ مو

در بین اکثر خانمها و بخصوص ایرانیان تعداد خانمهایی که رنگ مو زیتونی را دوست دارند بیش از بقیه خانمهایی است که تن رنگهای دارای قرمزی و یا طلایی را می پسندند.
از آنجایی که رنگ موی همه افراد با هم تفاوت داشته و در کنار آن سلیقه های مختلف رنگهای گوناگون را می پسندد، در بین اکثر خانمها و بخصوص ایرانیان تعداد خانمهایی که رنگ موی زیتونی را دوست دارند بیش از بقیه ی خانمهایی است که تن رنگهای دارای قرمزی و یا طلایی را می پسندند و همیشه  طرفداران رنگهای روشن زیتونی درصدد رفع قرمزی از  رنگ موی خود هستند.
گاهی اوقات رنگ مو طبیعی ،خود تن قرمزی را به همراه داشته و از گروه رنگهای اصلی  N می باشد اما گاهی ما با رنگ کردن به رنگ مو یمان این قرمزی را اضافه می کنیم در هر دو حالت اگر بخواهیم این تن رنگ را از روی موها برطرف کنیم باید راهی را انتخاب کنیم که با توجه به نوع وجنس مو با ترکیب رنگ قرمز نتیجه ی مطلوب را به ما بدهد.

بیشتر بدانید : رنگ موی نامطلوبتان را با رنگساژ با واریاسیون، خودتان عوض کنید

راههای برطرف کردن قرمزی موها
راههای برطرف کردن قرمزی موها,قرمزی مو,از بین بردن قرمزی رنگ مو

  1. رنگ مو انتخابی شما در هر درجه ی روشنی یا تیرگی بر روی موی طبیعی از گروه M انتخاب شود.

  2. در هنگام رنگ کردن مو با گروه M  به اندازه ی یک بند انگشت واریاسیون سبز به رنگ مویتان اضافه کنید.

  3. حتما از اکسیدانهای ضد قرمزی استفاده نمایید.

  4. قبل از گذاشتن رنگ جدید بر روی مویتان در صورتی که رنگ موی قبلی شما قرمزی داشته و از گروه N بوده حتما چند روز قبل یکی دو بار با ویتامین بوناول طبق دستور آن استفاده شود تا علاوه بر تقویت موها مقداری از قرمزی موها پاک شود.

  5. بعضی اوقات حتی با استفاده از رنگهای تیره ی گروه زیتونی و فاقد قرمزی باز می بینیم که هاله ی قرمز رنگی در نور بر روی موها دیده می شود که علت آن مقدار مصرفی اکسیدان است وبهتر است در هنگام درست کردن رنگ حتی الامکان از اکسیدان های با درصد پایین وبه مقدار کم استفاده شود.

  6. برای رقیق کردن رنگهای زیتونی با تن رنگ تیره ومتوسط تا درجه ی 5و6 در کنار مقدار مصرفی اکسیدانهای ضد قرمزی می توان از مقدار کمی آب جهت کمتر مصرف کردن اکسیدان استفاده کرد.

  7. در مورد رنگهای بسیار روشن وبلوند زیتونی استفاده از آب در روشن شدن اختلال ایجاد کرده وممکن است کار را سخت تر کند بنابراین تنها استفاده از اکسیدانهای ضد قرمزی وبا درصد بالا اما به میزان کمتر از رنگ مو کافی است.

  8. پس از رنگ موی جدید شاید تنها دو سه هفته ی اول از رنگ مویتان راضی باشید وپس از چند هفته با چندین بار شستن موها احساس قرمزی ویا زردی بر روی مو کنید وچون این مدت زمان برای دوباره رنگ کردن بخصوص در مورد روشن شدن با دکلره بسیار کوتاست و مو آسیب می بیند بهتر است موها را یکبار با ویتامین بوناول در حمام وطبق دستور بشویید و با فاصله ی سه تا چهار روز بعد با استفاده از یک بند انگشت واریاسیون سبز ومقدار کمی شامپو که ربع ساعت روی موها بماند،آنها را رنگساژ کرده وشستشو نمایید.

  9. گاهی هم به جای رنگساژ بوسیله ی واریاسیون سبز وشامپو برای رفع کامل قرمزی مو می توانید به اندازه ی یک نخود رنگ مشکی پر کلاغی را در کف دست با کمی شامپو مخلوط کرده و بر روی موهای خیس گذاشته و بلافاصله شستشو نمایید که البته روش استفاده از واریاسیون از نظر زمانی مطمئن تر است چرا که اگر بیش از ربع ساعت هم ماند مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در مورد رنگ موی مشکی به دلیل حساس بودن زمان وسرعت کار و تغییر رنگ سریع  بهتر است توسط آرایشگرتان صورت گیرد.

  10. با توجه به اینکه هر رنگ موی طبیعی با رنگ موی انتخابی شما برای تغییر 3 شماره اختلاف دارد با دقت در ترکیب رنگها می توان رنگ دلخواه را بر روی مو ایجاد کرد بخصوص زمانی که موها را کاملا دکلره می کنید رنگ موی انتخابی شما دقیقا و یا بسیار نزدیک به آن خواهد شد پس ابتدا با توجه به پایه ی رنگ طبیعی خود رنگ موی جدیدتان را به گونه ای انتخاب کنید که با ترکیب شدن با واریاسیونها شما را در رسیدن به رنگ  موی دلخواهتان کمک کند.

  11. تمامی موارد ذکر شده در مورد موهای رنگ شده توسط رنگهای شرابی و بادمجانی در هر تن رنگی چه روشن وچه تیره صدق نمی کند وهرگز نمی توان قرمزی آنها را حتی پس از مدتی رفع کرد تنها با گذشت زمان وجایگزین شدن موی طبیعی می توان آن را تغییر داد به جز مواردی استثنا که توسط آرایشگران حرفه ای صورت می گیرد.


زهرا پهلوان زاده


بیشتر بدانید : رنگ مو بژ را با این ترکیب رنگی درست کنید

بیشتر بدانید : رنگ قهوه ای موهای من قرمز شده؟ چیکار کنم؟

بیشتر بدانید : ریشه موهام نارنجی شده، چیکار کنم؟

بیشتر بدانید : رنگ موی شرابی را چگونه پاک کنیم؟

بیشتر بدانید : رنگ مو با ترکیب حنا و قهوه را چگونه از روی موهایم پاک کنم؟

بیشتر بدانید : واریاسیون چیست؟ چگونه در رنگ مو از آن استفاده کنیم؟

بیشتر بدانید : این رنگ مو را بزنید تا با هر بار شستن موی شما خوش رنگتر بشود!؟

بیشتر بدانید : رنگ مو سال 97، 6 رنگ مو برتر معرفی شدند

بیشتر بدانید : ترکیب رنگ مو، 17 فرمول رنگ مو ی پرطرفدار

بیشتر بدانید : رنگ مو و نکته های مهمی که هر خانمی باید بداند


تهیه و تدوین :گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ