این 3 نوع پوست از زیبایی چهره شما جلوگیری خواهد کرد.برای درمان این پوست ها می توانید از برند های معتبر آرایشی استفاده کنید ما شما را راهنمایی می کنیم:
 
درمان 3 نوع پوست چرب ،خشک و چروکیده
این 3 نوع پوست از زیبایی چهره شما جلوگیری خواهد کرد.
اگر پوست شماچرب و آکنه ای است چه عاملی باعث افزایش چربی و آکنه‌ها در پوست شما میشود؟ ممکن است برای بر طرف کردن چربی صورت با مواد شوینده نامناسب،استفاده بی رویه و روزانه از داروهای ضد جوش و شستشوی بی رویه تنها باعث تشدید لکها شده و میزان تولید چربی را افزایش دهد.همچنین شکستن رژیم غذایی و پیش گرفتن یک درمان دیگر میتواند درمان و بهبود آن را از حالت طبیعی خود خارج کند.به خاطر داشته باشید برای شکل گیری یک لک هفته‌ها وقت لازم است اما فقط در عرض یک شبانه روز روی پوست شما ظاهر میشود.در اینجا چند روش برای جلوگیری از بروز لکها وجود دارد.از همین حالا اقدام کنید!

عادتهای درمان

1:صبح: از مواد شوینده ای که زیاد چرب نیست استفاده کنید(چرا که مسدود کننده منافذ است)و همینطور مواد نه زیاد خشک(چون باعث میشود زمانیکه پوست سعی در جبران خشکی ناگهانی آن دارد غده‌های چربی را افزایش دهد.) مواد شوینده ای که حاوی ترکیبات ضد آکنه اند ، از جمله اسید سالیسیلیک یا بنزویل پروکسید ، برای جوشها مناسبند ، اما اطمینان یابید که ترکیب مورد نظر را با یک محصول بهداشتی دیگر در رژیم خود تلفیق نکنید.

 
امتحان کنید: شوینده فوم (کف) پیس آترا آودا ، 24 دلار ، ترکیب عالی آن حاوی روغن وینترگرین( که به طور طبیعی از اسید سالیسیلیک مشتق ‌می‌شود ) به همراه گروهی از ضد حساسیتها نظیر روغن تاماتو ‌می‌باشد که باعث تسکین پوستهای متورم است.

2: شب : بعد از شستشو ، مواظب جوشها باشید و با یک محصول درمانی از ایجاد جوشهای جدید جلوگیری کنید.از محصول درمانی برای جوشهای فعال و تما‌می‌قسمتهای مشکل آفرین نظیر پیشانی و فک نیز استفاده کنید.

امتحان کنید : neutrogena rapid clear pads ، 6.99دلار،اسید سالیسیلیک در این فرمول با تکنولاژی میکرو کیلیر ایجاد شده که باعث کاهش اندازه و قرمزی جوشها شده و تنها ظرف 8 ساعت باعث کاهش تورم آنها نیز خواهد شد.
 

3: یکبار در هفته: چند دقیقه را به ماسک صورت با ترکیبات از بین برنده چربی اختصاص دهید.فرمول این ماسکها به گونه ای است که حاوی ترکیبات بسیار فعالی است که بهترین روش در کنترل چربی و تمیز کردن منافذ عمیق است.

امتحان کنید : ماسک صورتcellex-c betaplex clear 
 
39.50 دلار ، حاوی خاک رس ( کالوئین و بتونیت) ، ترکیبات درمانی گیاهی ( اسانس نعناع ، برگ زیتون و چای سبز ) و اسیدها ( گلی کلیک و سالیسیلیک ) که باعث شفافی و احساس آرامش پوست چرب ‌می‌شود .
 
نکته:از آنجائیکه پوست بیشترین ارگان در بدن را به خود اختصاص داده منطقا تحت تاثیر استرس قرار دارد .چگونه؟ بسیار ساده است .استرس باعث تحریک بدن شده تا هورمون کروسیترول تولید کند ، که سرانجام منجر به تولید بیش ار حد چربی خواهد شد . طبیعتا ورزش ، پیاده رویهای طولانی و حتی یک لبخند ‌می‌تواند این استرس را در سطوح قابل کنترلی حفظ کند –و پوست شما را شفاف تر کند
 
پوست خشک چنانچه پوست شما خشک است چه چیز باعث وخیم تر شدن آن ‌می‌شود : اغلب انسانها با پوستی خشک به دنیا ‌می‌آیند، اما اغلب ، اعمال ما است که باعث خشکی بیشتر آن ‌می‌شود.وضوحا برخی از عوامل دخول ، خارج از کنترل اند ، از جمله سطح پائین رطوبت در زمستان و گرمای داخل.اما با اطمینان از اینکه شما از محصولاتی استفاده ‌می‌کنید که از عالی ترین لایه پوست شما در ازدست دادن رطوبت محافظت ‌می‌کند ، خشکی کمتری در پوست خود خواهید دید.با این وجود اگر به طور موثری پوست خود را مرطوب نگه دارید ، احتمال آسیب رساندن به آن کمتر است .

عادتهای درمانی

1: صبح:مجددا شستشوبا شوینده‌های مناسب یک روش برای پوستهای خشک است . برای پوستهای خشک ، بهتر است شوینده ای را انتخاب کنید که تمام چربیها و آرایشهای شب گذشته را پاک کند ، اما به سطوح مرطوب طبیعی پوست آسیب نرساند.همچنین برای نتیجه بهتر سعی کنید قبل از مرطوب کننده از یک تقویت کننده هیدراته استفاده کنید.

امتحان کنید: تمیز کننده هیدراته cerave ،6.99 دلار ، حاوی سرامیدس ( اجزای طبیعی پوست )، هیومکتانتز ( که رطوبت را از هوا جذب میکند ) وامولینتس ( که رطوبت را به پوست جذب ‌می‌کند ) . فرمول آن به گونه ای است که کیفیت محافظتی خود را به آرا‌می‌در طول روز آزاد ‌می‌کند ، و باعث آرامش و زیبائی پوست در طول روز ‌می‌شود.
 

2: شب : پوست شما هنگام شب درمان را بهتر ‌می‌پذیرد ؛ به این دلیل که در شب تمام بدن به خود نیروی مجدد ‌می‌دهد و در معرض هوای بیرون قرار ندارد.پس شروع کنید –ساعتهای خواب خود را به درمان پوست خود اختصاص دهید تا مدتی طولانی از پوستی لطیف لذت ببرید.

امتحان کنید : کرم مغزی تسکین دهنده ahava dermud intense ، 30 دلار ، حاوی گل و لای بحرالمیت و ترکیبات معدنی به همراه روغن شیا و عصاره صبر زرد که به تقویت سطوح رطوبت پوست شما کمک خواهند کرد .

3: یکبار در هفته : پوست خشک به طور نامنسجم تمایل به تغییر کردن دارد ، که به توانائی آن در جذب رطوبت از محیط لطمه ‌می‌زند و سرانجام حتی منجر به پوستی خشک تر ‌می‌شود .این بدین دلیل است که چرا خلاصی یافتن از سلولهای مرده پوست که روی سطح پوست بدن با پوست پوست شدن ایجاد شده اند حائز اهمیت است.به منظور جلوگیری از حساسیت اطمینان یابید که از یک ماده مناسب فقط یکبار در هفته استفاده ‌می‌کنید.

امتحان کنید : پولیش مغزی پی هیسودرن صورت ، 5.69 دلار :این ماده تمیز کننده حاوی مواد ریز نرم و مرطوب کننده‌هائی است که آنرا یک مکمل هفتگی عالی برای شوینده‌های روزانه ‌می‌کند .

نکته:چربیهای سالم را در خوار بار فروشی ذخیره کنید ، نظیر روغن زیتون ، گردو و سالمون ، چرا که به اثبات رسیده که آنها سطوح رطوبتی پوست را افزایش ‌می‌دهند.همچنین یک دستگاه بخور بخرید و تمام شب را با آن بگذرانید.

پوست چروکیده:چنانچه پوست شما چروکیده است چه چیز باعث وخیم تر شدن آن ‌می‌شود؟ در حالیکه متخصصان تائید ‌می‌کنند که گذشت زمان روی پوست تاثیر گذار است معتقدند که اغلب عادتها و موارد دخیل در طرز زندگی نظیر استعمال مواد مخدر و حمام آفتاب نیز روی پوست تاثیر گذارند.به عنوان مثال استعمال مواد مخدررگهای خونی را منقبض کرده و بنابراین اجازه ن‌می‌دهد تا اکسیژن کافی به سطح پوست برسد و سرانجام منجر به تیرگی پوست ‌می‌شود.در مورد حمام آفتاب نیز ، تابش شدید نور خورشید منابع الاستین و کولاژن پوست را تخریب کرده که منجر به تغییر نا بهنگام و چروکیدگی پوست ‌می‌شود.

عادتهای درمانی

1: صبح: چنانچه قبلا استفاده ن‌می‌کردید از همین حالا هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، (حداقل spf15) ترجیحا کر‌می‌که حاوی آنتی اکسیدان و دیگر عوامل چروکیدگی باشد.

امتحان کنید:محلول کامل l'oreal dermo expertise advanced revitalift با spf15 ،16.59 دلار :حاوی پرو رتونولA (مشتق ویتامین A که به تقویت کالوژن کمک ‌می‌کند ) و پرو – الاستیل ( که از تقسیم الاستین جلوگیری ‌می‌کند) بوده که به ظاهر چنین پوستی کمک خواهد کرد ، در حالیکه کرم ضد آفتاب نیز از آن محافظت ‌می‌کند.

2: شب : قبل از خواب یک درمان مداوم ضد چروکیدگی به برنامه خود اضافه تا به نتیجه و فواید عالی آن بیفزائید.

امتحان کنید : مرطوب کننده olay definity deep penetrating foaming

 
، 27.99 دلار : ترکیب منحصر به فردی که شبیه یک کف سبک ‌می‌باشد اما مانند یک کرم قوی در عمق پوست نفوذ ‌می‌کند . نه تنها چروکیدگی بلکه تغییر نابهنگام یا خالها را درمان خواهد کرد.

3: یکبار در هفته : پوست پوست شدن عمیق کمک ‌می‌کند تا منافذ مسدود بیرونی پوست برطرف شده و به نر‌می‌آن نیز کمک فراوانی خواهد کرد ، که نتیجتا باعث سرعت در تغییرات مناسب سلولها میشود.

امتحان کنید : Roc resurfacing facial peel kint، 26 دلار :
این داروی دو مرحله ای را ‌می‌توان 2 بار در هفته استفاده کرد.دانه‌های پولیش در این داروی پوستی باید 7 تا 10 دقیقه روی پوست بماند ، متعاقب آن از یک ماده مغزی استفاده کنید تا به رطوبت و لطافت پوست کمک کند.
 
نکته:خواب کافی داشته باشید ! به نظر خواب ما کافی است ، اما با 6 ساعت خواب در شب ، پوست ما تاثیرات خود را نشان ‌می‌دهد.خواب بیشتر مساوی پوست شفاف تر است ، البته صرف نظر از پف زیر چشم و چرخه تاریکی.

افسانه ای به نام پوست ""عالی""

حدس بزنید ؟ پوست بی عیب وجود ندارد. چیزهائی که طبیعی است :

صورت کک و مکی : برخی افراد به راحتی مستعد لک و مک هستند ، به ویژه روی بینی.کرم ضد آفتاب کمک فراوانی خواهد کرد، اما خلاصی و دور ماندن دائم از کک و مک امری است دشوار.

لکی قرمز رنگ کنار بینی : شبکه پیچیده رگهای خونی در بینی با تماس ، عطسه و حتی رژیم به راحتی تحت تاثیر قرار ‌می‌گیرند. از خوردن غذاهای بسیار تند و نوشیدنیهای داغ خودداری کنید.

شیوع بیماری در قسمت فک : متخصصان پوست مطمئن نیستند که چرا زنانی که بیشتر از 30 سال دارند شیوع بیماری در این قسمت از صورتشان بیشتر است، اما این بیشتر از اینکه شما درک کنید میان خانمها رایج است.

خطوط دور چشم و لبها: این خطوط با حرکات روزانه صورت مثل خنده و صحبت کردن ایجاد ‌می‌شود ، و تقریبا خلاصی یافتن از آن ناممکن است ، بی پرده بگوئیم با این وجود ،شما چرا ؟

تهیه وترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی: 
10 نکته برای داشتن پوستی سرتا پا نرم و لطیف
توصیه های مد برای مادربزرگ‌های شیک پوش!
روش‌های خانگی پاکسازی پوست
مراقبت از پوست برای خانمهایی که وقت ندارند