فر کردن مو با روش های موفق خانگی!!
فر کردن مو یکی از بهترین روش های آرایش مو مخصوصا موهای صاف است. اگر  شما هم عاشق موهای فر و مجعد هستید با روش های خانگی می توانید به راحتی موهای تان را فر کنید

بهترین روش های خانگی برای فر کردن مو

معمولا خانم‌ها به هر چیزی كه دارند راضی نیستند. اگر موهای مجعد و فری داشته باشند دوست دارند موهای‌شان صاف و لخت باشد و اگر موهای صاف و یكدستی داشته باشند آرزوی داشتن موهای فر را دارند. روی صحبت ما هم با همین خانم‌هاست كه به هر نحوی شده می‌خواهند موهایی پیچ و تاب خورده و زیبا داشته باشند. مطمئن باشید هیچ كاری نشد ندارد.
این روزها به هر سالن زیبایی در سطح شهر سر بزنید انواع و اقسام راه‌حل‌ها را برای حالت دادن به موهای‌تان پیش‌ روی شما قرار می‌دهند؛ راه‌حل‌هایی كه شما را به آرزوی‌تان می‌رساند. فر كردن هم مانند دیگر خدمات سالن‌های زیبایی پروسه خود را دارد اما اگر برای انتخابی درست و بالا بردن اطلاعات خود نیاز به جزییات بیشتری دارید، این پرونده فر كردن را با توصیه‌های مریم عباسی، كارشناس آرایشگری بخوانید.

بیشتر بدانید : بهترین روش برای فر کردن موهای صاف

فر کردن مو با بیگودی های الکتریکی
فر کردن مو با بیگودی های الکتریکی

بیگودی‌‌های الكتریكی شناخته‌شده‌ترین وسیله فر هستند. برای این كار باید ابتدا موها را خشك كرده و سپس از بیگودی‌های الكتریكی استفاده كنید. این بیگودی‌‌ها لوله‌های پلاستیكی محكم در اندازه‌های مختلف هستند. برخی از این بیگودی‌های الكتریكی با بخار آب كار می‌كنند؛ به این صورت كه آب درون محفظه پلاستیكی بخار می‌شود. این بخار كمی رطوبت به مو اضافه می‌كند كه به حالت دادن مو كمك خواهد كرد. برای اینكه موهای‌تان موقع پیچیدن گره نخورد، از بیگودی‌های بدون دندانه استفاده كنید.


بیشتر بدانید : فر کردن مو با بیگودی با چند نکته که آرایشگران معروف به شما می گویند

تنها با یك سشوار موها را فر كنید
تنها با یك سشوار موها را فر كنید

اگر موها‌ی‌تان كم‌پشت و صاف است، می‌توانید آنها را فر دهید تا هم زیباتر شود و هم پرپشت‌تر به نظر برسد. برای این كار نم موها باید در حدی باشد كه نه از آن آب بچكد و نه خیلی خشك باشد. از بالای گوش سمت راست تا گوش چپ، شانه را به صورت نیم‌دایره حركت دهید و موها را به دو دسته بالا و پایین تقسیم كنید و در بالای سر ببندید. با این تقسیم‌بندی راحت‌تر می‌توانید كار كنید.
موس یا ژل را كف دست خود قرار دهید و لابه‌لای موها پخش كنید. سشوار را اول روی حرارت زیاد بگذارید تا گرم شود، بعد حرارت را كم كنید. سرتان را كاملا به سمت پایین خم كرده؛ موها را به صورت حلقه‌ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی روی تمام نقاط سرتان بچرخانید. برای موهای بالای سر هم این كار را تكرار كنید. می‌توان برای تثبیت كردن موها، در آخرین مرحله از تافت هم استفاده كرد.

بیشتر بدانید : سشوار کشیدن مو را این بار به سبک آرایشگرهای حرفه را یاد بگیرید!!

فر كردن مو با اتو
فر كردن مو با اتو

برای فر كردن مو حتما نباید یكی از دستگاه‌های شناخته شده مثل بابیلیس یا بیگودی برقی داشته باشید؛ شما می‌توانید با اتوی مو هم موهای‌تان را فر كنید و حالت دهید. برای این كار هر چه قسمت‌بندی موها كوچك‌تر باشد، كار ساده‌تر خواهد بود. موهای‌تان را دور اتو بپیچید؛ طوری كه نوك موها در دستانتان قرار بگیرد. اگر مراقب نباشید موها حالت بدی پیدا می‌كند. ما همیشه فر كردن مو با اتو را با فر دادن ربان مثال می‌زنیم. طوری كه اتوی مو را 45 درجه بچرخانید و به سمت پایین بكشید.
هرچه آن را به سمت پایین‌تر می‌برید، مچ خود را همچنان در آن حالت نگه دارید به‌ طوری‌كه وقتی به انتهای مو می‌رسید، اتو حالت برعكس می‌شود. بعد از اتمام كار با انگشتان‌تان فرها را كمی از هم باز كرده و در صورت نیاز، سرم ضدوزمو بزنید. یادتان باشد شما نمی‌توانید با این روش مو را كاملا فر كنید، بلكه تنها فری ملایم ایجاد خواهید كرد. این تكنیك برای موهای لایه‌لایه كه می‌خواهید انتهای مو به سمت بیرون برگردد یا فر ملایمی به سمت داخل داشته باشد، بسیار مناسب است.


بیشتر بدانید : بهترین اتو مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

فرهای ریز و درشت مدت‌دار
فرهای ریز و درشت مدت‌دار

اگر دوست دارید موهای‌تان به مدت طولانی فر باشد، ابتدا آنها را با نرم‌كننده و ماسك تقویت‌ كننده آماده فر كنید. سپس فرق سر را به قسمت‌های مختلف تقسیم كرده و بعد از آغشته كردن بیگودی‌های الكتریكی به مواد فر، آنها را در اندازه‌های دلخواه مرحله به مرحله بپیچید. بعد از پیچیده شدن موها، محلول فر باید به‌طور تقریبی 15 تا 20 دقیقه روی مو باقی بماند.
این مدت زمان با در نظر گرفتن قدرت و نوع محلول فر، جنس و شرایط موهای شما، درجه حرارت و تعداد بیگودی‌های فر كه روی سر قرار داده شده، متغیر است. در مرحله آخر بعد از اطمینان از خشك شدن، نفوذ و حالت گرفتن موها هر بیگودی را با دقت به محلول خنثی‌كننده آغشته کنید. بعد از چند دقیقه موها را با آب ولرم آبكشی و بیگودی‌ها را خارج كنید. بعد از این كار موهای شما تا مدتی حالت مجعد و فرخورده به خود می‌گیرند كه مراقبت‌های شما می‌تواند آنها را به مرور زمان زیباتر و خوش‌حالت تر كند. این روش به دقت و مهارت احتیاج دارد و توصیه می‌كنیم این کار را در خانه انجام ندهید.

بابیلیس؛ انتخاب رایج
بابیلیس؛ انتخاب رایج

این روزها، بابیلیس یكی از متداول‌ترین وسایل برای فر كردن مو هاست. این وسیله را می‌توانید از اغلب فروشگاه‌های لوازم آرایشی بخرید. برای این كار پیچیدن مو را از قسمت عقب سر شروع كنید. باید نخست موها را مستقیم نگه داشته و بعد طوری دور بابیلیس بپیچید كه تا بالای بدنه ادامه داشته باشد.
فقط حواس‌تان باشد در حین پیچیدن از بالای سر شروع نكنید چون موی شما كوتاه به نظر می‌رسد؛ در مرحله بعد دو طرف سر را بپیچید و درنهایت جلوی سر را. همیشه بهتر است پیچیدن به زیر باشد. اگر موهای‌تان چتری بلند بود، بسته به فرق خودتان می‌توانید به سمت چپ یا راست بابیلیس را بپیچید.


بیشتر بدانید : مدلهایی زیبا مخصوص موهای فر شما (تصویری)

بیشتر بدانید : 3 ترفند آرایشی برای فر کردن مو در خانه

بیشتر بدانید : آموزش تصویری فر کردن مو در منزل + عکس

بیشتر بدانید : فر کردن مو در خانه با چند حرکت ساده!!!

بیشتر بدانید : پاسخ 5 سوال پرطرفدار زیبایی،از پرپشت کردن مو تا فر کردن

بیشتر بدانید : چگونه بدون حرارت موهایمان را فر کنیم؟

بیشتر بدانید : موهای فر را چگونه آرایش کنیم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منیع : زندگی ایده آل