آموزش کوتاهی مو توسط خودتان!(1)
شاید جالب باشد که بدانید علاوه بر خود آرایی و یاد گیری آرایش برای زیبایی خود می توان با به کار گیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید...

آموزش کوتاهی مو

از آنجایی که در آرایش و زیبایی به آرایش و پیرایش هر دو پرداخته شده و هر یک جداگانه اهمیت خاص خود را در این زمینه خواهند داشت، باید به این نکته اشاره کرد که آرایش به معنای آراستن و افزودن در زیبایی معرفی می شود، به این معنا که با اضافه کردن، بر زیبایی افزوده و خود را می آراییم که البته سبک زندگی سیمرغ قبلا در این باره نیز دو مقاله باعنوانهای  روشهای خودآرایی (1)  و  روشهای خود آرایی (2)  برای آشنا شدن هر فرد با روشهای خود آراستن و آشنایی شخصی با نوع آرایش خود بر اساس ترکیب صورت و نوع چشم و ابرو ارایه داده است .

و اما پیرایش و پیراستن که به معنای کاستن و کم کردن در زیبایی معرفی می شود و خود شامل انواع hair cut  و کوتاهی های مو و همینطور برداشتن ابروهاست اما به دلیل اینکه پرداختن به ابروها در کنار آرایش صورت انجام می پذیرد آن را در کنار آرایش و زیبایی قرار داده اند.

با این مقدمه ی کوتاه شاید جالب باشد که بدانید علاوه بر خود آرایی و یاد گیری آرایش برای زیبایی خود می توان با به کار گیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید که در اینجا سبک زندگی سیمرغ قصد دارد با در نظر گرفتن قد و اندازه ی موی شما با روشی ساده و راحت راه کوتاه کردن یا مدل دادن موها توسط شخص خودتان را به شما معرفی کند :

بیشتر بدانید : آموزش کوتاهی مو توسط خودتان!(2)

1 - این کوتاهی مخصوص موهایی با قد و اندازه ی زیر شانه و بلندتر از آن است به طوری که شخص نوک همه ی موها، به خصوص موهای پشت سر، زمانی که با فرق از وسط به دو طرف صورت ریخته می شوند را ببیند.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 1


آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 2

2 - حتما این کار راجلوی آینه و با موی کاملا خیس و تمیز و شانه شده انجام دهید که پیشنهاد می کنیم در حمام و در صورت داشتن موهای فر و یا حالت دار و مجعد بعد از استفاده از نرم کننده ای که بتوانید موها را کاملا یکدست شانه بزنید انجام دهید.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 3


آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 4

3 - پس از شانه کردن موها به طوری که هیچ جای گره و نا منظمی در موها وجود نداشته باشد با همان شانه فرقی از جلوی سر و از وسط باز کرده و تا پشت سر یکدست ادامه دهید به طوری که این فرق ازجلوی پیشانی تا پشت سر در یک امتداد صاف صاف باز شود و موها را کاملا مساوی به دو قسمت مساوی تقسیم نماید.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 5

4 - موها را از به دو طرف صورت و روی گوشها شانه کرده و از صافی و یکدستی آنها با شانه اطمینان حاصل کنید.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 6


آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 7

5 - جلوی آینه، قد جلوی موها در پیشانی را که اندازه ی آن بسته به رضایت خودتان است تعیین نمایید که البته پیشنهاد ما در ابتدای کار تا روی بینی و یا زیر چانه است و در صورت تمایل به کوتاه کردن جلوی موها بیشتر ازاین اندازه و در حد چتری ، بهتر است پس از اتمام کامل کوتاهی این کار را انجام دهید.

6 - قد جلوی مو ها که تنظیم شد با دقت صاف آن را کوتاه کنید و دقت کنید این کوتاهی از عرض سر از گیجگاه راست تا گیجگاه چپ سر انجام گیرد نه بیشتر و پهن تر از آن .
 

7 - دوباره فرق قسمت جلو را که برای کوتاهی بسته بودید باز کرده و به فرق پشت سرمثل اول در یک امتداد وصل کنید و سعی کنید موها را در دوطرف صورت بدون تکان دادن سر ببینید.
 

8 - سر را کاملا پایین آورده تا جایی که چانه کاملا در گودی گردن جای گیرد و دوباره در این حالت نیز موها را کاملا شانه زده و صاف کنید.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 8

9 - لازم نیست از قد موها زیاد کم کنید که می توانید در حد 2 تا 5 سانتیمتر آنها را در حد مدل دار شدن موها بزنید که همینطور که سرتان پایین است نوک پایین ترین قسمت موها که شامل موهای پشت سر شماست را دو سانت صاف و با دفت قیچی کنید و این کار را در هر دو طرف و به یک اندازه انجام دهید.

10 - باید کوتاهی جلوی سر که قبلا گفته شد می تواند تا روی بینی یا زیر چانه باشد و در حالتی که سر کاملا پایین است این اندازه قطعا بلندتر است را به کوتاهی موهای پشت سر که الان بین 2 تا 5 سانت زده شده وصل کنید و توجه داشته باشید که حتما تا آخرین لحظه سر شما به همان حالت پایین و چانه بدون جا به جا شدن در گودی گردن قرار داشته باشد که در این مرحله نیازی به آینه نبوده و شما باید تمام توجه خود را به هم اندازه بودن موها در دو طرف صورت معطوف داشته و تنها با حرکت چشمها چک کرده و این کار را انجام دهید.

11 - توجه داشته باشید در رساندن کوتاهی جلوی سر به کوتاهی پشت سر این قسمت میانی موها ست که بیشترین کوتاهی را به خود اختصاص داده و باعث مدل دار شدن موهای شما خواهد شد.

12 - پس از اتمام کار و اطمینان از هم اندازه بودن موها در دو طرف صورت به آرامی سر را بالا آورده وموها را به پشت سر بیندازید و کامل شانه کنید که در این مرحله خواهید دید که موها به شکلی زیبا لیر و خورد شده اند .

13 - در این مرحله باز در صورت تمایل به چتری بودن قسمت جلوی موها می توانید مقدار چتری خود را جدا کرده و چند سانت دیگر از آن را به دلخواه کوتاه کنید.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 9

14 - پس از شستشوی کامل و آبگیری موها برای براشینگ آنها هم بهتر است همه ی موها را از زیر سشوار کنید یا اتو بکشید و لخت کنید، سپس با کمی روغن زیتون که تنها به نوک انگشتان خود می زنید موها را براق و شفاف سازید.
 
 

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 10

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 11

چند توصیه ی مهم :

الف) بهتر است این کوتاهی درحمام انجام گیرد زیرا اگر موهای بلند پس ازمدتی خیسی خود را از دست دهند، با خشک شدن لابه لای موها، کوتاه و بلند شده و از یکدست بودن خارج می شوند و مرتب خیس کردن آنها  کار را بر شما دشوار ساخته و تمرکزتان را برای بهتر شدن نتیجه کم خواهد کرد .

ب) کوتاهی موها را می توانید با هر دو نوع قیچی یعنی یک نوع دندانه دار و زیکزاکی که برای خالی کردن موهای خیلی حجیم و پر نیز به کار می رود و نوع دیگر صاف و معمولی انجام دهید.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 12


ج) در صورت بلد بودن می توانید با قیچی معمولی و تیغه صاف،  نوک موها را به جای صاف زدن زیکزاکی کوتاه کنید که بسیار زیباتر و بهتر خواهد شد اما در صورتی که بلد نیستید توصیه می شود هرگز این کار را نکنید و همانطور ساده و صاف کوتاه کنید.

د) می توانید برای تمرین نوع قیچی زدن مو ابتدا کوتاهی ها را بر روی نوک موهای یک عروسک انجام دهید.

آموزش کوتاهی مو - عکس شماره 13



زهرا پهلوان زاده


بیشتر بدانید : بهترین مدل مو کوتاه زنانه برای بهار 2021

بیشتر بدانید : مدل مو کوتاه بیشتر به صورتم می آید یا بلند؟

بیشتر بدانید : 13 نمونه از بهترین مدلهای کوتاهی موی هالیوودی!

بیشتر بدانید : 10 مدل برتر کوتاهی مو برای انواع موها

بیشتر بدانید : جدیدترین مدل کوتاهی مو برای نوروز 97


تهیه وتدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ