بهترین اتو مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
 اتو مو یکی از وسایل پر کاربرد زیبایی است که می تواند در مدیریت هزینه های زندگی تان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما باید بدانید که یک اتو مو خوب چه ویژگی هایی دارد و کدام نوع اتو مو مناسب مو های شما است

 اتو مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از راه‌های کمک به اقتصاد خانواده که از سوی خانم‌ها می‌تواند اجرا شود، صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با آرایش، پیرایش و زیبایی است که با آموزش و فراگیری چند تکنیک ساده بسیاری از آنها قابل اجراست. به عنوان مثال امروز برای شما به زبان ساده می‌گوییم که چگونه می‌توانید موهایتان را در داخل خانه اتو یا سشوار کنید که تا حد زیادی شبیه آرایشگاه‌های بیرون جلوه کند.
اتوی مو در سایزهای مختلف در بازار عرضه می‌شود که هر یک برای موهای خاصی کاربرد دارد. بنابراین با توجه به نوع مو و کوتاه یا بلند بودن آن، بهترین وسیله را برای اتوکشیدن مو انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : فر کردن مو با روش های موفق خانگی!!

سایز اتو مو

اتو مو سایز کوچک 1.5سانتی برای موهای بسیار کوتاه یا صاف کردن چتری‌ها مناسب است .
اتو مو 2.5 سانتی برای موهای کوتاه، مثلا تا پایین گوش، و همچنین موهای نازک کاربرد دارد.
اتو مو سه سانتی برای اتوکشیدن موهای بلند تا روی شانه و همچنین موهایی که ضخامت متوسطی دارند مناسب است.
اتو مو 3.5 سانتی برای اتوکشیدن مو‌های ضخیم، پرپشت و پایین‌تر از سرشانه مناسب است و سرانجام اتو موی پنج سانتی برای موهای ضخیم و بسیار بلند کاربرد دارد.

اتو مو سرامیکی

اتو مو هایی که صفحه سرامیکی دارند حرارت را به طور یکسان پخش می‌کنند و آسیب کمتری را موجب می‌شوند. اتو موی سرامیکی می‌تواند بهترین انتخاب برای اتوکشیدن مو باشد.

اتو مو تیتانیومی

اتو مو های تیتانیومی خیلی سریع‌تر از اتو موهای سرامیکی گرم می‌شوند و گرما را نیز سریع‌تر منتقل می‌کنند. اگر به ندرت از اتوی مو استفاده می‌کنید، این انتخاب برای شما ضرری نخواهد داشت، اما اگر به طور مداوم موهایتان را اتو می‌کشید یا اتو مو را مدت زیادی روی مو قرار می‌دهید، احتمال آسیب با این اتو زیادتر است.

بهترین اتو مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
بهترین اتو مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اتو مو تورمالین

تورمالین یک ماده معدنی کریستالی است که تکه‌شده و به عنوان روکش صفحات اتو استفاده می‌شود. اتوکشیدن مو با اتو‌موی تورمالین باعث می‌شود مو براق‌تر و صاف‌تر شده و کمتر وز کند.

چند نکته مهم در استفاده از اتو مو

مهم این است که قبل از اتوکشیدن مو حتما از اسپری محافظت‌کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. قرار گرفتن مو در معرض حرارت 365‌درجه باعث خشک شدن و شکنندگی مو شده و در نهایت مو می‌سوزد و آسیب می‌بیند. بنابراین پیش از اتو کشیدن مو و زمانی که هنوز کمی نم دار و مرطوب است، کمی سرم مو یا اسپری موی مخصوص اتوی مو به کل موها بزنید تا محافظی بین آن و اتوی مو قرار بگیرد. بعضی از محصولات مخصوص اتوکشیدن مو بیش از حد مرطوب هستند و وقتی اتو می‌کشید با قرار گرفتن در برابر حرارت بالا به جای این‌که از مو محافظت کنند به آن آسیب می‌رسانند. حتما از محصولات با کیفیت و آزمایش شده استفاده کنید.

دمای اتو مو را از 185 درجه سانتی‌گراد (365 درجه فارنهایت) بالاتر نبرید. مو نیز مثل کاغذ در دمای 230 درجه سانتی‌گراد می‌سوزد. بنابراین بهتر است حتی اگر اتو موی شما درجه‌ای بالاتر از 365 درجه فارنهایت دارد، حداکثر حرارت آن را روی 365 درجه فارنهایت نگه دارید. اگر موهای نازک‌تری دارید این دما باید بین 300 تا 325 درجه باشد.

اتو مو را پس از استفاده حتما تمیز کنید. با توجه به این‌ که به موها اسپری یا محصولات آرایشی دیگری می‌زنید، اتوی مو هنگام استفاده این محصولات را به خود جذب می‌کند و اگر آن را تمیز نکنید، باعث آلوده شدن مو و آسیب دیدن آن می‌شود. بنابراین پس از هر بار استفاده از اتوی مو با یک دستمال خشک و مقداری الکل صفحات اتو را تمیز کنید تا آلودگی روی آن باقی نماند.

اتو کشیدن مو به روش‌های مختلف باعث می‌شود مو حالت‌های متفاوتی داشته باشد. این را بدانید اتوی مو همیشه فقط قرار نیست موهایتان را یکدست صاف کند. می‌توانید اتوی مو را روی موهای بافته شده بکشید تا مو تاب‌دار شود. همچنین می‌توانید مو را طوری اتو بکشید که حالت‌دار شود.

اگر می‌خواهید موهایتان کمی پوش داده شود هنگام اتو کشیدن مو زمانی که به تاج مو رسیدید مو را به سمت بالا اتو کشیده و با برس از زیر شانه بزنید تا پف بیشتری بگیرد. برای این‌که به این حالت بماند کمی اسپری حالت‌دهنده بزنید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : اتوی مو فقط برای صاف کردن مو نیست!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هنگام اتو کشیدن مو باید خشک، خیس یا نمناک باشه ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با اتوی مو، به آسانی موهای تان را فر کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ویژگی یک اتوی موی خوب برای پسرهای جوان !


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم