یک روز نامزدم برای من یک کلیپ بامزه فرستاد. به خاطر مشغله کاری آن را باز نکردم. اما یک روز که این کار را انجام دادم، روز من تغییر یافت...
 
یک روز نامزدم برای من یک کلیپ بامزه فرستاد. به خاطر مشغله کاری آن را باز نکردم. اما یک روز که این کار را انجام دادم، روز من تغییر یافت. کلیپ باعث شد که با صدای بلند بخندم. خنده نگرش مرا تغییر داد. روز من به سختی روزهای دیگر نبود. خنده یک فعالیت شگفت‌انگیز است. کودکان به طور طبیعی می‌خندند، اما این کار برای بزرگسالان کمی مشکل می‌باشد. به نظر ما، بزرگسالان نباید بخندند، بلکه باید زندگی را جدی بگیرند. اما باید خنده را قسمتی از زندگی خود بسازیم. چرا؟ زیرا ثابت شده است که خنده استرس را کاهش می‌دهد، فشار خون را پایین می‌آورد، و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، و به طور کلی باعث احساس خوب می‌شود. به عنوان یک تکنیک پیشگیرانه، استفاده از خنده همچنین آسان می‌باشد. علاوه بر این، خنده مسری تر از خمیازه می‌باشد. بنابراین با خندیدن، دیگران را از فواید آن نیز بهره مند سازید.

چگونگی افزایش ضریب خنده:

در ابتدا کارهای بامزه را پیدا کنید. آیا کارتون، جک و کلیپ‌های بامزه را دوست دارید؟ اینکه بدانید چه مواردی جالب و بامزه هستند، امکان خندیدن را بیشتر می‌سازند. بعد، راههایی را پیدا کنید که بتوانید خود را در معرض چیزهای خنده دار قرار دهید. و آن‌ها را افزایش دوز داروی خنده به حساب بیاورید.

در زیر فعالیت‌هایی وجود دارند که کمک می‌کنند تا بیشتر بخندید:

1- یک تصویر، کلیپ یا کارتون بامزه روی desk top کامپیوتر خود نصب کنید تا هر روز آن را تماشا کنید. چون که خود من گربه‌ها را دوست دارم کلیپ‌هایی مربوط به آنها را تماشا می‌کنم، در آن کلیپ‌ها، گربه‌ها کارهای احمقانه انجام می‌دهند که باعث خندیدن من می‌شوند.

2- اگر تلویزیون تماشا می‌کنید، یک کارتون هم تماشا کنید. این کار خیلی بامزه است و می‌توانید آن را با کودکان خود انجام دهید. همچنین برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی کمدی بیشتری را تماشا کنید.

3- یک گروه در بین دوستان خود تشکیل بدهید و بیشتر بخندید. و جک‌ها و حرف‌های خنده دار را بین خود رد و بدل کنید.

4- وب سایت‌های خنده دار و فکاهی را پیدا کنید. انواع سایت‌ها در این زمینه وجود دارند. برای مثال، The Best Humor Web sites شانس بیشتر خندیدن را برای هر فردی ایجاد می‌کنند.

5- چیزی واقعا متفاوت را امتحان کنید. به عنوان مثال، به یک باشگاه خنده بپیوندید. این کلوپ‌ها از افراد دعوت می‌کنند که به یکدیگر بپیوندند و بخندند. چون که بلند خندیدن برای سلامتی افراد مهم است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از Laughter Yoga بازدید کنید.

می توانید دیگر فعالیت‌ها را نیز به این لیست اضافه کنید. عقیده اصلی این است که خنده را جزئی از زندگی روزمره خود بسازید. راجع به خنده فکر کنید. چه اتفاقی می‌افتاد اگر مثل مسواک زدن، خوردن و ورزش کردن، هر روز می‌خندیدیم؟ خنده هم مثل این کارها سبب افزایش سلامتی هر فردی می‌شود و بهترین داروی پیشگیرانه می‌باشد.
 
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ 
 
 
مطالب پیشنهادی:
18 قانون برای زندگی (ارائه شده توسط Dalai Lama)
5 سئوال که می توانند زندگی شما را تغییر بدهند
پنج ویژگی مدیر برای تیم سازی
بی‌انگیزگی کارکنان خود را متوقف كنید!
نمی‌توانم تصمیم بگیرم!؟