یک ایرانی برنده جایزه جهانی «بانوی پیشرو» شد
غزال نعمتی، مدیر کشاورزی شرکت نستله ایران در جریان سومین دوره مراسم جهانی «زنان پیشرو در مسیر توسعه پایدار»، برنده جایزه زن برتر شد


لیسبون، مهرماه 1398، در جریان مراسمی که همه‌ساله تحت نظر سازمان بین‌المللی توسعه پایدار کسب‌وکارها (World Business Council for Sustainable Development) برگزار می‌شود، جایزه برترین و پیشروترین فرد به یک بانوی ایرانی تعلق گرفت. این جایزه به‌واسطه مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه رایز شرکت نستله ایران به دکتر غزال نعمتی، مدیر کنونی بخش کشاورزی این شرکت اهدا شد. وی در رقابت با 65 بانوی برتر و 200 بنگاه اقتصادی مطرح از سراسر جهان، به این عنوان دست پیدا کرده است.

دستاوردهای پروژه رایز شرکت نستله ایران، که با هدف افزایش استاندار لبنیات کشور، بالا بردن سطح کیفی شیر تولید داخل، منبع بابی مسئولانه و پایداری زیست‌محیطی بر روی بیش از ۴۲٬۰۰۰ رأس گاو انجام شد، چندی پیش پس از حدود 3 سال تلاش، با حضور مقامات دولتی و خبرنگاران جشن گرفته شد.

عنوان جایزه فوق همه‌ساله از سال 2017 پس از بررسی نقش رهبری غیرقابل‌انکار بانوان موفق در شرکت‌های بزرگ جهانی، به آن دسته از مدیران بالا رده این شرکت‌ها که در راستای اهداف جهانی توسعه پایدار (برابری جنسیتی و قدرتمند کردن بانوان) فعالیت الهام‌بخش و موفقی داشته‌اند اهدا و از آنان تقدیر می‌شود.

غزال نعمتی پس از دریافت لوح تقدیر، در جریان این مراسم گفت: «انتخاب به‌عنوان یکی از زنان برتر حوزه کسب‌وکار در جهان، برای من افتخار بی‌اندازه بزرگی است.


photo_2019-10-22_23-54-12.jpg


این دستاورد بی‌نظیر و درخشان، درواقع پاسخی به تلاش‌های شبانه‌روزی یک تیم بزرگ است؛ بنابراین افتخار کسب این جایزه را تقدیم می‌کنم به مدیران ارشد نستله و حمایت‌های بی‌قید و شرطشان، همکاران من در تیم کشاورزی نستله ایران و از همه مهم‌تر، تمامی زنان و مردانی که در مزارع کشاورزی ما در ایران در این پروژه مشارکت کرده‌اند.»

وی افزود: «باور بنیادین نستله همواره بهبود زندگی و سهیم شدن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر است. از آن‌ها سپاسگزارم که این بستر را برای امثال من مهیا کرده‌اند تا به عشق برای کشورمان، برای رسیدن به آینده‌ای سالم‌تر نقش‌آفرینی کنیم.»

علیرضا سرابچی مدیر ارتباطات و سرویس‌های بازاریابی نستله ایران دراین‌باره عنوان کرد: «این موفقیت برای ما در نستله ایران و بالاتر از آن، برای تمامی ایرانیان افتخار بسیار بزرگی است. یکی از اهداف جدی و اولویت‌های اصلی نستله در سراسر زنجیره ارزش خود، برابری جنسیتی و ایجاد فرصت مساوی برای بانوان است.


ghazal nemati.jpeg


کسب این عنوان اشتیاق و انگیزه ما را برای تأثیرگذاری حداکثری در جامعه دو چندان می‌کند. خرسندیم که این شرکت همچنان و باقدرت، در حال پیگیری فعالیت‌های ایجاد ارزش مشترک خود (نظیر پروژه رایز) در کشور است.»

هدف‌گذاری سازمان WBCSD برابری جنسیتی در تمامی حوزه‌ها در محیط‌های کاری تا سال 2030، و نیز تلاش برای افزایش تعداد بانوان شاغل در رده مدیران بالا‌رتبه با همکاری کسب‌وکارهای بزرگ در سراسر جهان است.

لازم به ذکر است این مراسم در 5 بخش داوری شد و در پایان دکتر نعمتی پس از اعلام به‌عنوان برنده بهترین جایزه در رده‌بندی Next Gene، جایزه خود را از هیئت داوران دریافت کرد. وی فارغ‌التحصیل دکترای رشته بهداشت و کنترل مواد غذایی و دانش‌آموخته دامپزشکی از دانشگاه تهران است.