این ویژگی ها شما را چندش آور می کند!!
برخی از ویژگی ها درون آدم ها وجود دارد که باعث شود اطرافیان تان از شما منزجر شوند.

بسیاری از آدم‌ها تلاش می‌کنند تا مهربان، مراقب و دلسوز باشند. اما برای برخی از مردم همیشه این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد. رفتارها یا عادت‌های بدی وجود دارند که آدم‌ها را غیرجذاب و آزاردهنده نشان می‌دهند و معمولا کسی نمی‌خواهد اطراف این گونه آدم‌ها باشد. به تعدادی از این عادت‌های آسیب‌زا در اینجا اشاره می‌شود.

ممکن است است آدم‌ها از وجود چنین ویژگی‌هایی در خودشان آگاه نباشند، اما این دلیل نمی‌شود که دیگران آن را نادیده بگیرند. بنابراین اگر شما هم این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید تلاش کنید آن ها را اصلاح کنید. تلاش کردم که در بخش یک برداشت راه راهایی از دست این ویژگی‌ها را نشان دهم. شما هم احتمالا غیرجذاب هستید، اگر...

 

 10 ویژگی که ما را به آدم‌های غیرجذاب تبدیل می‌کند و راه رهایی از آن‌ها

اگر مجذوب خود هستید

بسیاری از مردم این کار را بدون آن که متوجه باشند انجام می‌دهند. تمرکز شما فقط روی خودتان است، فقط درباره خودتان صحبت می کنید و توجهی ندارید که دیگران هم در کنار شما ممکن است حرفی برای گفتن داشته باشند.  فکر می کنید تنها شخص مهم شما هستید. اگر این حرف ها در مورد شما صدق می‌کند، حالا زمان تغییر است. هیچ کس نمی‌خواهد با کسی دوست باشد که تنها مراقب خود است.

 

اگر تمرکز شما فقط به بیرون است و درون را نادیده می‌گیرید

زیبایی واقعی از درون، قلب و روان ما می‌آید. زیبایی ظاهر قاعدتا نباید موضوع مهمی باشد. اما آدم‌هایی که رفتارهای غیرجذاب دارند، تصور می‌کنند که زیبایی بیرونی همه چیز است. این آدم‌ها بهتر است در آیینه نگاهی عمیق به خود بکنند و آنچه در اعماق آن‌ها نهفته است را ببینند: یک فرد زشت، این تصوری است که آن‌ها از خود دارند و این همان چیزی است که باید آن را تغییر دهند.

 

اگر همیشه در مسابقه و رقابت هستید

آیا شما هم از آن دسته از آدم‌هایی هستید که همیشه از دیگران بهتر هستید، بیشتر و بهتر می‌بینید و بیشتر و بهتر کارها را انجام می‌دهید؟ اگر چنین است، شما از جمله آدم‌های غیرجذاب هستید. ما باید بیشتر مراقب دوستان‌مان باشیم و اجازه بدهیم که آن‌ها هم زمان‌های خاص خودشان را داشته باشند. اگر آن‌ها از ترس خود بر ارتفاع غلبه کردند و به ارتفاع ده متری رفتند، نگویید «این که چیزی نیست من سی متری می‌روم». بگویید «واوو. چه عالی. من به تو افتخار می کنم.»

 

اگر دوستان خود را دشمن می‌بینید

افرادی که غیرجذاب به نظر می‌رسند، همیشه با دوستان خود در جنگ و دعوا هستند. به جای این که با هم باشند و از بودن با دوستان لذت ببرند و از آن ها مراقبت کنند،  دایم به پشت‌سر خودتان نگاه می کنند و نگران این هستند که از پشت خنجر بخورند. دوستان شما، دشمنان شما نیستند؛ آن‌ها متحدان شما هستند.

 

ارزش خود را از دیگران طلب می‌کنند

شما قطعا فرد غیرجذابی هستید اگر به طور مدام از دیگران می‌خواهید که چرا شما را آنچنان که خودتان فکر می‌کنید مهم نمی‌شمارند. به عنوان مثال، دو تا از دوستان بدون شما به جایی می‌روند. این موضوع برای آن‌ها مهم نیست اما برای شما چرا. از این موضوع بگذرید؛ آن‌ها هنوز دوستان شما هستند. زندگی آن‌ها وقتی شما در کنار آن‌ها نیستید متوقف نمی‌شود.

 

اگر همیشه رییس هستید

در یک گروه دوستی، زمین بازی برای همه یکسان است. اگر شما کسی هستید که می‌خواهد همیشه تصمصم‌ها را بگیرد، همیشه رییس باشد یا همه کارهای دیگران را کنترل کند، مطمئنا به روشی غیرجذاب عمل می کنید.

 

اگر دبه در می‌آورید

اگر می‌خواهیم دوستی صمیمی باشیم و کسی که دیگران مایل باشند در کنار ما باشند، باید صداقت داشته باشیم. افرادی که در رفتارهای ناپسند مشارکت می‌کنند، اغلب صادق نیستند؛ در مورد همه چیز دروغ می‌گویند و می خواهند از همه چیز سردبیاورند و کسی نمی‌داند که واقعا در مورد چیزهای مختلف چه فکری در سر دارند. بله، صداقت بهترین سیاست است.

 

اگر گستاخ هستید

اغلب به شکلی توهین‌آمیز با دوستان‌شان برخورد می‌کنند و آن‌ها را با حرف‌های زمخت و درشت، در جمع خجالت‌زده می‌کنند. دوستان واقعی، افرادی هستند که ما در کنار آن‌ها به آرامش می‌رسیم و اگر زمانی حرفی زدند و یا کاری کردند که خیلی مطابق میل ما نبود، نباید رفتارمان به گونه‌ای باشد که باعث رنجش و شرمندگی آن‌ها بشود؛ چرا که هر کس با دید خود به دنیا نگاه می‌کند و لزومی ندارد که همه نگاه‌شان با ما یکی باشد.

 

اگر غیرقابل اعتماد هستید

آیا وقتی دوستی از شما کمک می‌خواهد شما در دسترس هستید؟ یا وقتی کسی به شما نیاز دارد همیشه مشغول و گرفتار هستید؟ اگر کسی نمی‌تواند روی شما حساب کند، این یک ویژگی غیرجذاب در رابطه دوستی و یا شغلی است. به طور مشابه، اگر شما همیشه خواهان کمک دیگران هستید بدون آن که به درخواست کمک دیگران جواب بدهید، یکی دیگر از ویژگی‌های غیرجذاب بودن است که کسی در دوستی آن ها را نمی‌پسندد.

 

اگر همیشه منفی هستید

بدبینی یک ویژگی جذاب نیست. اگر عادت دارید که دایما به همه‌چیز بدگمان باشید و با عینک بدبینی به همه چیزها و وضعیت‌ها نگاه کنید، سعی کنید نگاهی دوباره به خودتان بکنید. هیچ‌کس مایل نیست با شخصی دوستی کند که به جای نگاهی مثبت و واقع‌نگر، به همه چیز از دریچه تنگ بدبینی نگاه کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : shabakeh-mag.com