13 اشتباه که در 30 سالگی انجام می دهیم
 شما در این مقاله قرار است 13 اشتباه خطرناک، رایج و بسیار مهم را بخوانید و بدانید که طرزفکری اشتباه اند سپس سعی کنید از آنها بپرهیزید.

اشتباهات در 30 سالگی

این دهه می تواند خشت های اول دیوار موفقیت تان باشد، اگر آنها را کج بر روی هم قرار دهید، شاید بعد ها اصلاح آن غیرممکن باشد. اما امروزه به لطف اینترنت و دنیای مجازی، ارتباط با افراد مختلف بیشتر شده، به همین منظور میتوانید نصیحت هایی را از افراد موفق که حتی شاید آنها را از نزدیک ندیده باشید را در زندگیتان استفاده کنید و از اشتباهات رایجی که معمولا در دهه 20 ممکن است انجام دهید، بپرهیزید.

اگر دانشجو هستید، فارغ التحصیل شدید، تازه وارد بازار کار شدید و یا اصلا در دهه 20 زندگی (یا بیشتر) قرار دارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد، خشت های اولیه دیوار موفقیت تان را صحیح بچینید، تا نه تنها در آینده پشیمان نشوید، بلکه سکوی پرتابی برای شما باشد به سوی موفقیت های بیشتر.

پس هرکدام از مواردی که در ادامه میخوانید را با دقت به آنها توجه کنید، آیا شما هم این طرزفکر اشتباه را دارید؟ اگر دارید ما به شما میگوییم چطور با طرزفکر صحیح آنرا جایگزین کنید و اگر طرزفکر صحیحی دارید، به سراغ مورد بعدی بروید.

 

13 اشتباه رایج و خطرناکی که انجام آن در دهه 20 زندگی مانع موفقیت تان خواهد بود 

طرزفکر اشتباه : تحصیلات و استعداد به تنهایی میتواند باعث موفقیت شود

استعداد شگرف، هوش بالا و یک مدرک خوب از یک دانشگاه خوب، فقط چیزهای خوبی هستند که میتوانید در زندگی داشته باشید، اما هرگز موفقیت شما را تضمین نخواهند کرد.
شما اگر از بهترین دانشگاه ،بهترین مدرک را هم داشته باشید، بدون تلاش کردن و زحمت کشیدن هرگز یک کار خوب و پردرآمد نخواهید داشت؛ بلکه شیوه صحیح موفقیت، داشتن طرزفکری جمع گرا است.
چطور با دیگران کار کنید و کمک کنید تا هم آنها از همکاری با شما سود ببرند، هم شما. اگر مهارتهای کار گروهی، فروش، ترغیب، شیوه صحیح تقاضا و ارائه را در دهه 20 زندگی بدست بیاورید، به مراتب بیشتر از مدرک دانشگاهی و نام دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید، میتوانند برای شما موفقیت به ارمغان بیاورد.

 

طرزفکر اشتباه : خوشبختی معادل پول است

کلاس بالا و پرستیژ میتواند تا حدودی شما را شاد کند، اما برای موفقیت موارد ریز و کم اهمیتی هستند. معمولا در دوران جوانی و در دهه 20 زندگی، بدنبال کاری با حقوق بیشتر میگردیم… این اشتباه فوق العاده خطرناکی است.
بله، پول بیشتر میتواند باعث زندگی راحت تری باشد، اما پول در ازای زمان کار بیهوده ای است، شما باید شیوه صحیح پول درآوردن را در دهه 20 یاد بگیرید : پول در ازای پول؛ حتی اگر درحال حاضر این کار را نتوانید انجام دهید.
شما باید یادبگیرید کاری کنید پول شما برای شما کار کند، باید یادبگیرید چطور سرمایه گذاری کنید، تفاوت دارایی و بدهی چیست؟ چه چیزهایی سرمایه هستند و چه چیزهایی هزینه هستند؟ این مفاهیم به مراتب اهمیت بیشتری از یک هفته اضافه کاری برای پول بیشتر، برای شما خواهد داشت.

 

طرزفکر اشتباه : پول پس انداز کردن بیهوده است، هرآنچه دارید را باید خرج کنید

شما در دهه 20 زندگیتان شاید کمبود یا مازاد پول تان برایتان زیاد اهمیتی نداشته باشد. زیرا احتمالا مجرد هستید و مسئولیت زیادی ندارید. اما در همین سنین است که عادت آینده نگری باید در شما نهادینه شود تا در دوران متاهلی و مسئولیت های بیشتر بتوانید جوابگو باشید.
اگر در دهه 20 زندگی، نتوانید تنها با نصف درآمدتان زندگی کنید و نصف دیگر را پس انداز کنید، چطور میتوانید در آینده با 10% درآمدتان و با پس انداز 90% آن زندگی کنید؟
از همین امروز، سعی کنید 10٪ درآمدتان را کنار بگذارید و هیچ کاری با آن نداشته باشید. این 10٪ درآمد شما، پس انداز است و قرار نیست خرجش کنید. هرماه مقداری به این پس انداز اضافه کنید و کم کم خواهید دید که پس از مدتی پول قابل توجهی پس انداز دارید که امنیت مالی خوبی برای شما ایجاد خواهد کرد.

 

طرزفکر اشتباه : سلامتی در اولویت های اول نیست

در دوران دانشگاه و بعد از دانشگاه، تقریبا در بهترین دوران سلامتی تان هستید./در این دوران بدترین رفتار و نادیده انگاشتن سلامتی تان به چشم نخواهد آمد، زیرا بدنتان در حال ترمیم سریع است و شما هیچ اثری از نادیده انگاشتن بدنتان نمی بینید.
اما به مرور زمان، بدن شما تحلیل خواهد رفت و سلامتی شما به خطر خواهد افتاد. سیگار، کم خوابی، کار زیاد، غذا های آماده، پرخوری، کمخوری مفرط و … سلامتی شما را نه در دهه 20 بلکه در دهه 40 به بعد به خطر خواهد انداخت.
از همین سنین، ولو اینکه به نظر کاری بی اهمیت برسد، به سلامتی خودتان اهمیت بدید و برایش ارزش قائل شوید.

 

طرزفکر اشتباه : کارها که سخت شد باید دست بکشی

قطع رابطه با یک دوست قدیمی، اخراج از کار، راه اندازی کسب و کاری و شکست خوردن دلایل خوب و موجه ای برای دست کشیدن از تلاش مجدد است… اما این طرزفکر، طرزفکر افراد بازنده است.
افراد برنده میدانند، آنها یا برنده میشوند، یا برنده. شکست معنایی ندارد وقتی میتوانند دلیل برنده نشدنشان را بدانند و مجددا تلاش کنند. شما باید شکست را به دید یادگیری چیزهایی که هنوز یادنگرفتید بنگرید، نه پایان دنیا. اکثر افرادی که موفق شدند، بزرگترین موفقیت شان را پس از بزرگترین شکست شان بدست آوردند. شکست یک رویداد است، یک فرد نیست.

 

طرزفکر اشتباه : حالا حالاها وقت هست…

این یک افسانه است که شما حالا حالاها وقت برای یادگیری و کارهای سخت دارید و بهتر است در دوره 20 زندگی عشق و حال کنید ! شما شاید در دهه 30 زندگی نیز وقت داشته باشید، اما انرژی ،شور و اشتیاق دوره 20 تان را نخواهید داشت.
شما اگر در دوره 20 زندگیتان، اصول موفقیت و راه صحیح پولسازی را یادبگیرید، در دوره 30 و 40 و 50 … زندگیتان نه تنها وقت بیشتری خواهید داشت، بلکه انرژی بیشتری نسبت به هم سن های دیگرتان که در دوره 20 زندگیشان به تفریح پرداختند خواهید داشت. حالا حالاها وقت نیست، از همین امروز شروع کنید و امپراتوری خودتان را بسازید.

 

طرزفکر اشتباه : همه را باید راضی نگه دارم

در دهه 20 زندگی، یکی از ناهماهنگی های رفتاری زمانی اتفاق می افتد که فرد جوان دوست دارد با همه دوست باشد و همه از او خوششان بیاید… اما چنین نیست.
شاید نسبت به رئیس، همکاری ،دوستِ دوست تان و … خوش رو و خوش اخلاق باشید و بخواهید با آنها دوست باشید، اما ممکن است آنها از شما خوششان نیاید و نخواهد با شما ارتباط بیشتری داشته باشند.
این یک واقعیت است و نباید از آن تعبیر اشتباه بکنید که مردم نمک نشناسند و … بعضی افراد شما را دوست خواهند داشت، بعضی دیگر خیر. به همین سادگی.

 

 طرزفکر اشتباه :  همه ی دوستی ها تا ابد باقی خواهد ماند

هم مدرسه ای، هم دانشگاهی و همکارتان که فکر میکنید بهترین دوست زندگیتان تا آخر عمرتان خواهد بود شاید در بهترین حالت تا دهه 40 زندگیتان با شما همراه باشد. چرا؟
چون شما طرزفکرتان ناخودآگاه از آنها فاصله خواهد گرفت. آنها محیط و علاقه های دیگری دارند، شما محیط و علاقه های دیگری و ممکن است بعدها اصلا هیچ تفاهمی هم باهم احساس نکنید. در دوره های 20 و کمتر 30 افراد فکر میکنند تقریبا همه یکسان هستند. شاید چنین به نظر برسد ،اما با گذشت زمان، طرزفکر آنها از همدیگر فاصله خواهد گرفت.
پس بهترین توصیه این است که بدنبال دوستانی در هر حوزه ای که هستید باشید و فقط به دوستان دانشگاهی و همکاری تکیه نکنید، دوستان شما نقش بسزایی در موفقیت شما دارند.
سعی کنید دوستانتان را از طریق اشتراکِ فکری و نه اشتراک محیطی انتخاب کنید. زیرا دوستان با یک نوع طرزفکر طولانی مدت تر با همدیگر خواهند بود تا دوستانی که فقط به در یک محیط مثل دانشگاه یا محل کار دوست هستند.

طرزفکر اشتباه : باید بدنبال نیمه گمشده گشت

افراد در دوره 20 زندگیشان دو دسته هستند : افرادی که هر روز با یک نفر دوست میشود تا نیمه گمشده واقعی شان را پیدا کنند و افراد دسته دوم که هیچ نوع دوستی جدی و پایداری ایجاد نمیکنند.

گروه اول معمولا در دوره 20 زندگیشان در رویا و دنیای خیالی به سر میبرند، عشق و عاشقی های کوتاه مدت و سرگرمی های و بدون آینده آنها را از زندگی واقعی دور میکند.
البته تجربه عاشقی در دوره 20 زندگی تجربه بدی نیست، اما شما باید بدانید، یک شریک زندگی خوب، یک شریک زندگی خوب میخواهد پس ابتدا زمانتان را بر روی خودتان باید سرمایه گذاری کنید و بعد برای جستجو صرف کنید.
ابتدا باید خودتان را برای شریک زندگی تان آماده کنید که این آمادگی در دوره 20 زندگی تان رخ میدهد سپس به دنبال شریک زندگی تان بگردید تا تکمیل شوید.

 

طرزفکر اشتباه : اینجا جای موندن نیست… آدم نمیتونه موفق بشه

مسافرت و زندگی کردن در این شهر یا کشور دیگر میتواند تجربیات با ارزشی برای شما به ارمغان بیاورد و دوره 20 زندگیتان میتواند بهترین دورانی باشد هر دو را تجربه کنید.
اما فکر نکنید، مسافرت به یک مکان جدید، میتواند شما را شاد، خوشبخت و ثروتمند کند. شما هرکجا که باشید، طرزفکر شماست که شما را شاد، خوشبخت و ثروتمند خواهد کرد. محل زندگی تنها یک وسیله برای رسیدن به اهداف و خواسته هایتان است.

 

طرزفکر اشتباه : هرچیزی، یا سفید یا سیاه

یکی دیگر از طرزتفکران اشتباه این است که در دهه 20 زندگی، افراد تصور میکنند همه چیز یا باید عالی باشد، یا بد ! هیچ چیزی بین این دو وجود ندارد. برای مثال تصور میکنند، هرکاری را انتخاب کنند دو حالت بیشتر ندارد، یا به نفع آنهاست، یا به نفع کارفرما. هر رابطه ای شروع کنند، یا باید تا ابد باقی بماند یا باید زود قطع شود، هر کاری را شروع میکنند، یا باید از همان اول موفق شوند یا باید شکست بخورند. این اشتباه محض است و قبلا اینـــجا مفصل راجع بهش صحبت کردیم.
در این دنیا هیچ چیز چنین دقیق و دارای دو سوی گسسته نیست. بلکه یک روند پیوسته است. شما میتوانید جایی بین خوب و عالی پیدا کنید و به سمت عالی پیش بروید.

 

طرزفکر اشتباه : باید آینده ام را از امروز برنامه ریزی کنم

خیلی خیلی سخت است بخواهید از الان 2 سال بعدتان را پیشبینی کنید… تقریبا غیرممکن است. شما امروز در حال پیشبینی آینده تان هستید اما با طرزفکر و تجربیات امروز، شاید در طول یکسال بعدی طرزفکر و تجربیات شما دستخوش تغییر و دگرگونی شود و بخواهید راه دیگری را پیش بگیرید… پس بهتر از استراتژیک برنامه ریزی کنید.

 

طرزفکر اشباه : بین دوستام، فقط من دارم اینقدر سختی میکشم…

در دوره 20 زندگی، زمانی که با زندگی واقعی آشنا میشود و دیدتان واقعی تر میشود، احساس میکنید برای زندگی خوب باید سخت تلاش کنید. البته تا حدودی درست است، اما نکته جالب توجه  این است که شاید فکر کنید شما تنها کسی هستید در بین دوستانتان که اینقدر زندگی را به خودتان سخت گرفتید برای موفقیت.در حالی که دوستانتان بدون تلاش موفق تر از شما هستند و شما خیلی از آنها عقب تر هستید.اما جدا از درآمد، وضع اجتماعی و مالی, محل زندگی و … در دوره 20 زندگی، همه بدنبال پیدا کردن خودشان هستند ،بعضی ها زودتر خودشان را پیدا میکنند، بعضی ها دیرتر، اما رقابت از زمانی آغاز میشود که خودتان را پیدا کردید، زیرا با تمام قوا به پیش خواهید رفت.
شاید الان کمی نسبت به خودتان سردرگم و بی اعتماد باشید… نگران نباشید یکی از بهترین تجربیات زندگی ،همین است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir