من خودم را به پیشرفت های شخصی عادت داده ام ، من برای بالا بردن خلاقیتم سخت کار کردم داشتم. و از این كه توانستم به خوبی خودم را تا حد زیادی اصلاح كنم خوشحالم...
 
من در انجام هدف هایم یك آماتور بودم. من برای سال ها مثل یك آدم بی اراده كه هیچ خلاقیتی از خود ندارد ,بودم. ولی  حالا خلاقیت من در بعضی چیز ها شکوفا شده است. به خلاقیت كه فكر می كنم یك تعریف از آن به دست می آورم " دارا بودن نمایش ابتكار و هنر یا عقل در اختراعات" چه كسی این وضعیت را می خواهد؟
من خودم را به پیشرفت های شخصی عادت داده ام ، من برای بالا بردن خلاقیتم كار سختی داشتم. و از این كه توانستم به خوبی خودم را تا حد زیادی اصلاح كنم خوشحالم. من به سختی به چیزی فكر نمی كنم. چگونه این كار را انجام می دهم؟ در این جا من بعضی از راز هایی را كه من برای كمك به شما آورده ام می آید..

1- ورزش منظم ماهیچه ی خلاق

مطالعات زیادی روی مغز انسان ها انجام شده است و از نتایج آن این گونه مشاهده شده كه مغز هایمان به ماهیچه ها شباهت زیادی دارند.، كه این معنی می دهد كه هرچه ما از آن بیشتر استفاده كنیم قوی تر می شود. زمانی كه شما فرصت هایی را برای استفاده ی این ماهیچه فراهم كنید، مخصوصا زمانی كه فقط برای خنده خلاقیتتان بالا می رود.
بعضی از كار هایی كه در این باره می توانید انجام دهید:
 انجام بازی های فكری مثل شطرنج
 گفتگو درباره ی مسائل به جای نوشتن آن ها در یك لیست و تلاش برای به كار بردن تصاوری و علائم
 درست كردن و كار روی پازل های سخت و اذیت كننده
 به جای خواندن یك كتاب، از عروسك های بچه هایتان یكی را انتخاب كرده و در مورد آن ها هنگام خوابشان یك داستان تعریف كنید.

2- شناخت خلاقیت هایتان در محیط اطراف و برنامه ریزی برای زمان

آیا شما می دانید كه در كجا بهترین فكر را دارید؟ بهترین عقیده های من در 3 محل ایجاد می شود: زمانی كه دوش می گیرم، در پیاده روی های طولانی و در ماشین. در این مكان ها تنهایی و استراحت كیفیت فعالیت های من را بالا می برد و ذهن من برای مشكلات راه حل بهتری پیدا می كند. بنابراین وظیفه ی شما این است كه هر كجا كه خلاقیت تان در محیط بهتر است زمان بندی كنید تا زمانی زیادی را در وقتتان را در آنجا بگذراید.
شما برای شناسای میط اطراف خود باید هوشیاری زیادی داشته باشد تا برای شما هی چیز ضایع نشود. به اطراف به صورت ویژه و مخصوص نگاه كنید، گویی كه برای این كار به شما جایزه می دهند. من به پیاده روی نیاز دارم چون به وسیله ی آن خلاقیتم بالا می رود. یاد بگیرید تا در استراحت هم خلاقیت داشته باشید.

3- در روش خود قبول كنید كه بیشتر شاد باشید

كتاب ها كمك زیادی به گسترش خلاقیت های من كرده است. " یك ضربه به پهلو"  نام یك كتاب خنده دار كوچك است ومن آن را به شما پیشنهاد می كنم. در آن درباره ی گفتن  "جواب درست" و "دومین جواب درست" و جواب بعدی درست بحث شده است. آن برپایه این نكته كه در زمانی ما مدرسه می رفتیم برای جواب هر تست یك جواب درست وجود داشت اما این دیدگاه در مسیر زندگی  متفاوت است.
یك جواب درست به بالا بردن خلاقیت ما كمك می كند، ما بار ها شده است كه یك جواب درست به یادمان می آید. بنابراین با دادن یك جواب هم راه پیشرفت را داریم و می توانید جواب های دیگر را نیز مطرح كنیم. آن روش كه فقط یك جوتاب درست وجود دارد ظالمانه است. بیشتر اختراعات مهم در قدم اول غیر ممكن و مضحك به نظر می آمدند.
زمانی كه شما در طوفان ذهنی هستید نمی توانید وضعیت را به خوبی درك كنید. و این باعث عقب افتادن شما می شود. زمانی كه شما از پیشنهاد های من استفاده كنید مطمئنا خلاقیتتان بهبود پیدا می كند. من در حال حاضر از خلاقیت هایم در كار ها لذت می برم. حالا من در برابر موانع و مشكلات راحت تصمیم می گیرم و با آن ها راحت تر برخورد می كنم.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ 
 
مطالب پیشنهادی:
 چقدر اهل ريسك كردن هستيد ؟
 راز موفّقیت از زبان سقراط!
 توصیه هایی برای توازن بین كار و زندگی
آموزش مهارتهای زندگی به صورت کاربردی!
چگونه تفکر صحیح داشته باشیم؟