چگونه از اعتیاد به تلفن همراه خلاص شویم؟
  با اینکه محدود کردن استفاده از تلفن همراه در عمل واقعاً کار آسانی به نظر نمی رسد اما می توانید با یک ترفند ساده در مورد مقدار زمانی که به چک کردن بی اختیار تلفن همراه خود می گذرانید هوشیارانه تر عمل کنید. در ادامه با ما همراه شوید.

با این ترفند ساده از اعتیاد به تلفن همراه خلاص شوید

 سر زدن گاه و بیگاه به گوشی تلفن همراه، عادت بسیاری از ما است. چیزی که یکی از مصادیق اعتیاد اینترنتی محسوب می شود. با اینکه محدود کردن استفاده از این دستگاه در عمل واقعاً کار آسانی به نظر نمی رسد اما می توانید با یک ترفند ساده در مورد مقدار زمانی که به چک کردن بی اختیار تلفن همراه خود می گذرانید هوشیارانه تر عمل کنید.

یک مطالعه در سال گذشته نشان داد که بیش از دو سوم مردم بریتانیا اعتراف می کنند که بسیار بیشتر از حد متعارف از تلفن های همراه خود استفاده می کنند. البته این موضوع بیشتر در مورد والدینی که جلوی کودکانشان از تلفن های خود استفاده می کنند جنجال به راه انداخته است.

پیشنهاد گزارشگر برنامه رادیویی NPR به والدین این است که تلاش کنن وقتی گوشی های خود را چک می کنند اعلام کنند که درحال انجام چه کاری هستند. انجام دادن این کار به آنها کمک می کند تا محیطی باز با فرزندانشان ایجاد کنند و نیز آنها را قادر می سازد تا از اعمال خود آگاه تر شوند.

به گفته یکی از کارشناسان برجسته رسانه های اجتماعی، دانا بوید، کافی است وقتی کودکتان کنار شما است و تلفن خود را بر می دارید تعریف کنید که قرار است چه کاری با آن انجام دهید. «مثلاً خواهید گفت: خب بگذار آب و هوا را چک کنم» یا «بگذار ببینم بابا کی از سر کار بر می گردد، می خواهم یک پیام به او بدهم.»

اگر این روش کارساز نشد، راه های دیگری نیز وجود دارد مثل شروع کردن دوره های بدون تلفن در طول روز که می توانید به تدریج آن را از 30 دقیقه به 24 ساعت افزایش دهید. اصل طلایی دور از چشم نگه داشتن این وسایل است.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منیع : life.shafaqna.com