ترس، احساس بدی است كه ما را از ارتكاب عمل یا فكری مثبت بازمی‌دارد‌ یا فكر و عملی منفی را موجب می‌شود‌.
 

ترس، احساس بدی است كه ما را از ارتكاب عمل یا فكری مثبت بازمی‌دارد‌ یا فكر و عملی منفی را موجب می‌شود‌. درواقع اگر بخواهیم بزرگ‌ترین عامل شكست انسان را معرفی کنیم، جوابش كلمه‌ای‌ست سه‌حرفی به نام ترس‌؛ ترس از شكست‌، طردشدن‌، تاریكی‌، ورشكست‌شدن‌، مسخره‌شدن و..‌.

همین افكار منفی است كه ما را از انجام هر عملی كه باعث پیشرفت‌مان می‌شود، بازمی‌دارد.

به گذشته‌تان نگاهی بیندازید... چه‌قدر موقعیت مناسب داشته‌اید كه به‌خاطر ترس، آن‌ها را از دست داده‌اید و در همان حال، عده‌ی کمی هم بوده‌اند كه شجاعت داشته و آن راه را ادامه داده‌اند و زندگی‌شان كاملاً متحول شده است؟

همه‌ی انواع ترس، شكلی از بی‌ایمانی نسبت به خدای بزرگ است چراكه اگر ما به‌طور واقعی به خدا و قدرت بی‌انتهای او و این‌كه او ما را آفریده و نگهبان و تنها یاری‌دهنده‌ی ماست‌، ایمان داشته باشیم‌؛ از هیچ‌چیز و هیچ‌كس نخواهیم ترسید. آری، خدایی كه موجودات را آفرید و برای هریک راهی برای امرار معاش نشان‌داد‌، همه‌ را در هر حال محافظت می‌كند‌.

این جملات را تنها كسانی درک می‌کنند كه در شرایطی خاص قرار گرفته بوده‌اند و هیچ راه‌حلی به نظرشان نمی‌رسید و ناگهان به‌طرز معجزه‌آسایی، دستی از غیب، مشكل غیرقابل حل آنان (البته از نظر خودشان) را حل‌می‌كند و می‌دانند كه همیشه این قدرت‌ بی‌نهایتِ خداست كه بالاتر از تمام قدرت‌‌هاست‌. كسانی كه با تمام وجود، خدا را باور داشته باشند و خود را جزئی جدایی‌ناپذیر از خدای بزرگ بدانند، از هیچ مشكلی نمی‌هراسند‌. آنان هم‌چون كوه، استوار و پایدارند‌.

از هرچه می‌ترسید‌، باید با آن روبه‌رو شوید و با تمام جسارت و شجاعت، بر دل ترس بتازید و ببینید چه‌قدر زود ترس، قدرت خود را از دست داده و نابود می‌شود‌.

متفاوت از بقیه عمل كنید و هم‌چون فرماندهان موفق، بر ترس‌های خود غلبه‌کنید تا یكی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت را با تمام وجود درك كنید و مورد احترام مردم قرارگیرید‌. به همین دلیل است که تمام افراد بزرگ تاریخ، مورد تحسین همگان هستند زیرا آنان شجاع و قوی بوده و كارهایی انجام داده‌اند كه دیگران حتی جرأت فكركردن به آن‌ها را هم نداشته‌اند‌.      

 
 
تهیه شده توسط :مجله شادکامی و موفقیت،  سیدحسین عباس‌منش
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
چطور آرامش خود را حفظ کنیم؟
شوخی كن ولی نیش نزن
قهر کردن نشانه چیست؟
تفاوت احساس غم و غربت با افسردگی!
موتور محرک مردان چیست ؟ رقابت یا حسادت ؟