عیدانه وزارت علوم
معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برنامه‌های این سازمان را برای دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور در نوروز 92 را تشریح کرد.


مجتبی بذرافشان از برگزاری اردوهای استانی برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: طبق روال هر سال اردوهای نوروزی برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است که از دهه سوم اسفند ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: برای دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های تهران، محل اردو در شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.

بذرافشان با اشاره به آمار 500 نفری دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های تهران، تصریح کرد: دانشجویانی که برایشان مقدور باشد می‌تواند در این طرح شرکت کنند و اجباری در کار نیست.

وی درباره هزینه ثبت‌نام در طرح نوروزانه دانشجویان غیر ایرانی، گفت: برای ثبت‌نام از دانشجویان هزینه‌ ناچیزی دریافت می‌شود، اما هزینه دریافتی در قبال هزینه‌ای که سازمان پرداخت می‌کند بسیار ناچیز است و هزینه دریافتی صرفا جهت مشارکت در طرح است.

وی ادامه داد: همچنین برای دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های شهرستان از جمله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، فردوسی مشهد، اصفهان و شیراز محل دیگری در نظر گرفته شده که هماهنگی‌ها از سوی خود دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین درباره اجرای طرح "خانواده امین" اظهار کرد:‌بر اساس این طرح دانشجویان غیرایرانی میهمان خانواده‌های ایرانی می‌شود تا طی آن با آداب و رسوم ایرانی‌ها آشنا شود. البته این طرح در برخی دانشگاه‌ها انجام می‌شود، همچنین این طرح با توجه به مسائل فرهنگی کشور ما اجرا می‌شود.

بذرافشان با بیان اینکه در این زمینه نمی‌توان عینا از طرح دانشگاه‌های غربی به شکل "هاست فامیلی" کپی‌برداری کرد، تصریح کرد: مسائل محرم و نامحرمی در غرب وجود ندارد اما در فرهنگ ما این طرح نیاز به بومی‌سازی دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
متکی در رختکن تیم ملی کشتی: مثل عرصه‌های دیگر آمریکا را خاک کردید
معرفی 10 شهر برتر فناوری دنيا
رکود در بازار خودرو بعد از افزایش قیمت‌ها
کشوری با بیشترین مسافرت داخلی در جهان
طرح تازه آمريكا برای تحريم ايران