معاون آموزشی وزارت علوم از طرح جدید وزارت علوم برای ارائه لیسانس دوم به دارندگان یک لیسانس خبر داد و گفت...

به گزارش مهر ،معاون آموزشی وزارت علوم از طرح جدید وزارت علوم برای ارائه لیسانس دوم به دارندگان یک لیسانس خبر داد و گفت: در این طرح دارندگان یک لیسانس در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی بدون کنکور با گذراندن دو تا سه ترم تحصیل صاحب مدرک لیسانس دوم می شوند.

راهکار جدید وزارت علوم برای اعطای مدرک لیسانس دوم به فارغ التحصیلان لیسانس

عباس صاحبقدم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: معاونت آموزشی وزارت علوم در حال بررسی بر روی طرح لیسانس دوم برای افرادی است که یک لیسانس دارند و جهت کاربردی شدن رشته، تمایل به دریافت مدرک لیسانس دوم مرتبط با لیسانس اول دارند.

اعطای لیسانس دوم در گرایش مرتبط با لیسانس اول

وی اظهار داشت: به وسیله این طرح داوطلبانی که یک لیسانس دارند با گذراندن دو تا سه ترم تحصیل می توانند لیسانس مرتبط با همان گرایش را نیز دریافت کنند تا با داشتن دو لیسانس بتوانند بهتر در بازار کار وارد شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: لیسانس دوم مرتبط با لیسانس اول کاربردی تراست و در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی برنامه ریزی می شود.

وی اظهار داشت: کمیته ای تخصصی در وزارت علوم مسئول پیگیری بر روی این طرح است تا زوایای مختلف آن بررسی شود که در صورت تصویب نهایی هر داوطلب پس از گذراندن تقریبا یک سال تحصیلی موفق به اخد مدرک لیسانس دوم می شود.

داوطلبان برای اخذ لیسانس دوم نیازی به کنکور ندارند

لطفی درباره نوع پذیرش دانشجویان برای دریافت لیسانس دوم به مهر گفت: داوطلبان برای اخذ لیسانس دوم نیازی به کنکور ندارند و می توانند با یک آزمون ورودی به این دوره وارد شوند. البته با بررسیهای بیشتر به نتیجه قطعی در زمینه برگزاری آزمون برای لیسانس دوم خواهیم رسید.

وی افزود: در حال حاضر در حال بررسی بر روی این موضوع هستیم که اگر تعداد داوطلبان شرکت در لیسانس دوم زیاد بود آزمون برگزار شود.

لطفی تاکید کرد: اگر تعداد داوطلبان زیاد نباشد بدون شرکت در هیچ آزمونی می توانند وارد دوره لیسانس دوم مرتبط با لیسانس اول شوند.

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:mehrnews.com