آخرین وضعیت بورسیه‌ها
 دبیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت جایابی دانشجویان بورسیه را تشریح کرد.

قول مساعد دانشگاه آزاد برای جذب ۶۴ فارغ‌التحصیل

محمدعلی‌‌ کی‌نژاد دبیر هیئت عالی جذب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت جذب دانشجویان بورسیه در دانشگاه‌ها اظهار داشت: آخرین لیستی که درباره فارغ التحصیلان بورسیه‌‌های گذشته  داشتیم، حدود 68 نفر بود. اغلب این افراد به دلیل عدم نیاز به اعضای هیئت‌ جدید در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته نشدند؛ لذا آنها را برای جذب به دانشگاه آزاداسلامی معرفی کردیم.

 4 نفر از این افراد در دانشگاه‌های دولتی جذب شدند. اسامی این دانشگاه‌ها را در حال حاضر به خاطر نمی‌آورم اما یکی از این‌ دانشگاه‌ها، دانشگاه تبریز بود.

تا 12 تیرماه  تکلیف جذب بورسیه‌ها در دانشگاه آزاد مشخص می‌شود

دبیر هیئت عالی جذب شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسات خود با مسئولان دانشگاه آزاد در این زمینه خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه آزاد در این جلسات به ما قول دادند تا 12 تیر تکلیف این افراد که حدود 64 نفر هستند را مشخص کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری از جذب دانشجویان بورسیه در دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد در وضعیت اساتید حق‌التدریس بازنگری کرده و اساتید بازنشسته را از آموزش به سمت پژوهش سوق داده است. امیدواریم از این افراد برای بحث‌های آموزشی و پژوهشی استفاده کنند.

کی‌نژاد پیش‌بینی کرد مشکل جذب دانشجویان جا‌مانده از سال‌های قبل تا فراخوان شهریورماه جذب اعضای هیئت‌علمی برطرف شود.

وی درباره احتمال باقی‌بودن افرادی از دانشجویان بورسیه گذشته که هنوز جایابی نشدند، نیز گفت: در فراخوانی که هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد همین تعداد از بورسیه‌ها اعلام وضعیت کردند. به همین دلیل جلسات کمیته اجرایی در وزارت علوم را مدتی است، تشکیل نمی‌دهیم زیرا تقریبا کسی باقی نمانده است. یا فارغ التحصیل شدند و یا دانشجو هستند.

 احتمالا بعد از فراخوان جذب شهریور در آبان‌ماه نیز فراخوانی اعلام کنیم که اگر افرادی باقی مانده‌اند، ثبت‌نام کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com