معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود یک میلیون و 200 هزار دانشجو دارد ، افزود : از این میزان در سال تحصیلی 88 ـ 89 بیش از 800 هزار دانشجوی کارشناسی و 16 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد مشغول تحصیل بودند...
 
 
 معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: طولانی شدن تحصیل در دانشگاه پیام نور اصلاح شده است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، عبدالله معتمدی در جمع خبرنگاران افزود : این دانشگاه مانند دانشگاه های دیگر در صورت معدل بالای 17 تا 24 واحد و در صورت کسب معدل زیر 17 تا20 واحد ، دانشجویان را مجاز به انتخاب واحد کرده است.

وی گفت : آیین نامه های دیگری هم اصلاح شده است که به روان شدن و ارتقاء تحصیلی دانشجویان منجر می شود .

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود یک میلیون و 200 هزار دانشجو دارد ، افزود : از این میزان در سال تحصیلی 88 ـ 89 بیش از 800 هزار دانشجوی کارشناسی و 16 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد مشغول تحصیل بودند.

معتمدی همچنین به عضویت 33 هزار نفر به عنوان هیأت علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود:یکی از مزیت های این دانشگاه برپایی آزمون های پایان ترم به شکل یکسان و متمرکز است که مانند سازمان سنجش طراحی و اجرا می شود و در ترم گذشته برای حدود چهار هزار عنوان درسی طراحی و اجرا شد.

وی از افزایش نیافتن شهریه ها در دانشگاه پیام نور خبر داد و افزود: با وجود بیش از500 مرکز واحد پیام نور در سراسر کشور و حدود دو هزار دانشجو در بیش از 70 کشور دیگر ، امسال 95 درصد شهریه ها به موقع وصول شده است.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت : از دو طریق آزمون سراسری پیام نور و فراگیر ، دانشجو وارد نظام آموزشی این دانشگاه می شود و ظرفیت دوره های فراگیر امسال نسبت به پارسال دو برابر شده است.

آزمون فراگیر پیام نور 29 و 30 اردیبهشت برگزار شد و نتایج آن نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir