از سال آينده دروس پيش‌دانشگاهی به صورت نهايی برگزار می‌شود/مدارس پيش دانشگاهی بايد با تغيير تابلوی مدرسه خود آن را به مقطع متوسطه تغيير بدهند/مدارس هوشمند در هر استان ايجاد می‌شود...
 
 
 وزیر آموزش وپروش با بیان این كه از سال تحصیلی آینده تمام دروس پیش‌دانشگاهی با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش به صورت نهایی می شود،گفت: از سال تحصیلی آینده حداقل 30 درصد از نمرات دوره پیش‌دانشگاهی در كنكور تاثیر گذار هستند، لذا درصددیم تا دروس پیش‌دانشگاهی به صورت نهایی برگزار شود.

به گزارش ایلنا وی افزود: دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی ملزم به رعایت قوانین مدرسه مبنی بر حضور در كلاس‌های درس هستند، چرا كه حداقل 15 درصد از نمرات آنها در كنكور لحاظ خواهد شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینكه مدارس متوسطه موظف هستند دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی را ثبت نام كنند، افزود: هم اكنون مدارس پیش دانشگاهی باید با تغییر تابلوی مدرسه خود آن را به مقطع متوسطه تغییر بدهند و اگر مدرسه‌ای در ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی در دبیرستان‌ها كوتاهی كند با آنها برخود می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: در سال تحصیلی جدید تعداد مدارس هوشمند در حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌كند، به طوری كه در هر استان و در هر منطقه سه مدرسه علاوه بر مدارس موجود فعلی هوشمند‌سازی می‌شود.

به گفته وی هدف اصلی از توسعه مدارس هوشمند استفاده دانش‌آموزان از امكانات اینترنتی برای تولید محتوا و شركت در تدریس است.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir