محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: یک هفته پس از اعلام نتیجه اولیه انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به صورت اینترنتی آغاز می شود...
 
 
 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتیجه اولیه کنکور و صدور کارنامه اولیه برای داوطلبان گفت: امیدواریم بتوانیم نتایج اولیه کنکور سراسری را در روز 10 مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش در دست داوطلبان قرار دهیم.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: یک هفته پس از اعلام نتیجه اولیه انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به صورت اینترنتی آغاز می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی نیز نیمه شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار تقلب یاب کنکور موارد غیر معمول وغیرآماری را تشخیص می دهد، گفت: این نرم افزار با مشاهده پاسخنامه هایی که 70 درصد و بالاتر مشابه هستند، تقلب را شناسایی می کند و نتیجه در کمیته های مربوط مورد بررسی قرار می گیرد.

سرورالدین گفت: امسال 755 هزار نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد که در صورت محاسبه داوطلبان شرکت کننده نسبت افراد به پذیرش 55 درصد است در واقع بیش از نیمی از شرکت کنندگان در آزمون سراسری پذیرفته می شوند.

وی همچنین گفت: اگر پشت کنکوری نداشته باشیم در واقع برای 450 هزار نفر دانش آموز که می خواهند به آموزش عالی وارد شوند ظرفیت وجود دارد.

کنکور سراسری سال 1389 با رقابت تعداد یک میلیون و 286 هزار و 813 شرکت کننده از صبح پنجشنبه 10 تیر ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی فنی و ریاضی آغاز به کار کرد که در این آزمون 320 هزار و 362 نفر شرکت کردند. کنکور گروه هنر نیز بعدازظهر این روز با شرکت 25 هزار و 19 داوطلب برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز با شرکت 464 هزار و 629 شرکت کننده صبح روز جمعه 11 تیرماه برگزار شد. 18 هزار و 229 داوطلب نیز بعدازظهر این روز در کنکور زبانهای خارجی به رقابت پرداختند.

آخرین آزمون امسال نیز با رقابت 460 هزار و 830 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه 12 تیر ماه شد تا به این ترتیب ماراتن کنکور سال 1389 به پایان برسد.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com