اعدام درملاءعام
مردی که شش‌زن را ربوده و به آنها تعرض کرده بود صبح پنجشنبه در شیراز در ملأعام به‌دار آویخته شد


 این پرونده زمانی گشوده شد که زن ۳۰ساله‌ای به پلیس آگاهی شیراز رفت و از دو مرد به اتهام تجاوز شکایت کرد. او که به شدت پریشان و مضطرب بود به کارآگاهان گفت:«در میدان گاز منتظر تاکسی ایستاده بودم که خودروی پرایدی جلوی پایم توقف کرد و من هم با گفتن مسیرم با این تصور که راننده مسافرکش است سوار شدم، غیر از من مردی دیگر نیز به عنوان مسافر سوار خودرو بود. راننده چند دقیقه بعد ناگهان تغییر مسیر داد و به سمت خارج از شهر حرکت کرد. من به او اعتراض کردم اما در همین هنگام مرد مسافر به سمتم حمله کرد و مرا مورد ضرب‌وجرح قرار داد. هرچه داد و فریاد کردم کسی نبود که صدایم را بشنود. وقتی خودرو به منطقه‌ای خلوت رسید راننده توقف کرد و همدستش تمام پول‌هایم را گرفت، سپس خود راننده با شوکر به من حمله کرد ضربه شوکر طوری بود که کاملا ناتوان شدم و دیگر نتوانستم مقاومت کنم. سپس آن مرد به من تجاوز کرد. آن دو دوباره به سمت شهر راه افتادند و مرا در خیابان رها کردند.»

این زن در هنگام رهایی از چنگ دو مجرم دچار شوک شده و به همین دلیل نتوانسته بود شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارد. کارآگاهان وقتی در جریان این جرم قرار گرفتند تلاش خود را برای شناسایی متهمان آغاز کردند اما کوشش‌های آنها هنوز به نتیجه نرسیده بود تا اینکه زنی دیگر به پلیس مراجعه کرد و حرف‌های مشابهی را به زبان آورد.

او گفت:«من در حوالی میدان گاز سوار خودروی مسافرکش شدم اما راننده و مردی که خیال می‌کردم مسافر است من را به خارج از شهر بردند و بعد از اینکه پول‌ها و طلاهایم را گرفتند یکی از آنان مرا مورد تعرض قرار داد. من خیلی به او التماس کردم رهایم کند. گفتم همه پول‌ها و طلاهایم را گرفته و من هم شکایتی نمی‌کنم اما آن مرد هیچ اعتنایی به حرف‌هایم نکرد.»

کارآگاهان با توجه به تشابه گفته‌های دو زن مطمئن شدند آن دو سوار بر یک خودرو شده بودند. تجسس‌های پلیس برای یافتن ردی از متهمان در ابتدای کار به نتیجه نرسید. این درحالی بود که تعداد شاکیان افزایش یافت و به شش‌نفر رسید. ماموران سرانجام با سرنخ‌هایی که قربانیان در اختیارشان قرار داده بودند و انجام چهره‌نگاری حدس زدند مجرم اصلی مردی سابقه‌دار به نام ایمان است. ایمان پیش از این به دلیل ارتکاب جرایم متعددی از جمله سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی دستگیر و زندانی شده بود و به عنوان فردی شرور شناخته می‌شد. کارآگاهان بعد از پیگیری سرنخ‌ها توانستند این فرد را دستگیر کنند. او که مدعی بود جرمی مرتکب نشده است توسط شاکیان مورد شناسایی قرار گرفت و وقتی عرصه را برخود تنگ دید ضمن معرفی همدستش به جرایم خود اعتراف کرد.

او گفت:«با سوار کردن زنان تنهایی که منتظر تاکسی بودند آنها را به خارج شهر می‌بردیم و همدستم اموالشان را سرقت می‌کرد و سپس من آنان را مورد تعرض قرار می‌دادم و فکر می‌کردم آنها از ترس آبرویشان شکایتی را مطرح نخواهند کرد.»

همدست ایمان نیز در عملیاتی ضربتی بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به مشارکت در آدم‌ربایی و سرقت اقرار کرد اما گفت در تعرض به زنان نقشی نداشته و ایمان به تنهایی این جرایم را انجام داده است. این پرونده بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی در اختیار قضات شعبه ۴ دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت.

در جلسه محاکمه که به صورت غیرعلنی برگزار شد قربانیان بار دیگر اظهاراتشان را مطرح کردند. سپس ایمان اتهام تعرض به شش‌زن را گردن گرفت و با حکم قضات به اعدام در ملأعام محکوم شد. قضات شعبه ۱۱ دیوانعالی کشور درپی اعتراض متهم به حکم صادره به بررسی مجدد پرونده پرداختند و اعلام کردند رای قانونی و قابل اجراست به این ترتیب مقدمات اعدام مرد متجاوز فراهم شد و این مرد صبح روز پنجشنبه در میدان گاز شیراز پای چوبه‌دار رفت.

در مراسم اجرای حکم که عده‌ای از مردم نیز حضور داشتند و به تماشا ایستاده بودند، معاون دادستان شرحی از پرونده را ارایه داد و در ادامه طناب‌دار به گردن ایمان انداخته و مجازات او اجرا شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
اعلام نرخ سفرهای نوروزی
شگرد جدید دلالان مسکن مهر
اگر وضعیت مصیبت‌بار نبود کاندیدا نمی شدم / نه شرط می گذارم و نه شرط می پذیرم
انفجار و آتش سوزی در ساختمان چهار طبقه شهرک خاورشهر
نوسان نرخ خودروهای داخلی/ جدول