انگار عمر داشتن همه چیزهای خوب، عمل کردن به کارهای خوب، قانون های خوب سر رسیده...

انگار عمر داشتن همه چیزهای خوب، عمل کردن به کارهای خوب، قانون های خوب سر رسیده، زمانی آدم ها کلی تلاش و جستجو و فکر در مورد آدم هایی که می خواستند طرح دوستی بریزند، می کردند و با هرکسی باب آشنایی را باز نمی کردند.اما مشکل وقتی حادتر می شود که بعضی ها به دنبال روابط نامشروع و دوستی با جنس مخالف می روند.
 


این معضل از خیابان ها و پارک ها به اینترنت هم کشیده شده. نه همین تازگی ها که ازخیلی وقت پیش، اما انگار هیچ کس صدای زنگ خطر این حادثه شوم و نامبارک را نمی شنود.آن هایی که مسوولند و بی مسوولیت، انگشت هایشان را با اصرار در گوش کرده و هیچ نمی شنوند. هیچ نمی دانند که دختر، پسرهای جوان در دنیای مجازی اینترنت، سر از سایت های دوست یابی در می آورند.
سایت هایی که بدون هیچ نظارت قانونی سرگرم کار خودشان اند. رواج روابط نامشروع بین دختر و پسرها، آشنایی افراد متاهل با مجردها، از هم پاشیدن خانواده ها، گسترش دوستی های بی سرانجام و تاثیر نامطلوبی که بر روحیه جوان ها دارد، تنها چند مورد از مشکلات بزرگی هستند که رشد روز افزون این سایت ها در پی دارد.

ماهیت سایت های دوستیابی

مرسی ...، دوست یابی در عرض دو سوت!!!،سایت دوست یابی لاوستان! ،بنگاه دوست یابی! دوستی های ماندگار! دوست یابی بهانه! برخی از این سایت ها هستند که بدون هیچ نظارت قانونی در حال فعالیت اند.
افراد بعد از گذاشتن بعضی مشخصات و شماره تلفن خود در این سایت ها به عضویت آن در می آیند و بعد سایت امکان پیدا کردن دوست از هر قماشی که فکرش را بکنید، به اعضا می دهد. هیچ محدودیتی برای پیدا کردن دوست، در این سایت ها وجود ندارد !
بعضی ها دنبال دوست دختر های زیبا می گردند و بعضی ها از نوع باوفایش را می خواهند! سایت های دوست یابی پر هستند از جملاتی با این مضمون:
دنبال یه دوست دختر خوب می گردم، اگر کسی هست به این شماره زنگ بزنه.
سینا هستم از تهران، یه دوست خوب می خوام. کسی هست؟!!
مردی هستم 40 ساله، متاهل!! دنبال یک خانم جوان برای آشنایی هستم!
جامعه مجازی گوهردشت، در بخشی از مطالب خود با کمال افتخار! آورده است که دو نفر از کسانی که در این سایت با هم آشنا شدند، ازدواج کردند. سعید و سارا از سایت یک سکه بهار آزادی هم به عنوان جایزه دریافت کردند!!


در یکی از این سایت های عین این جملات آمده: دوست دختر یابی اینترنتی، خیلی سخت تر از دوست پسر یابی غیر اینترنتیه ،چون معمولا پسرا باید منت بکشند تا دخترا انتخاب کنند.
پسرا به دو گروه تقسیم می شن:
1) قیافه دار
2) قیافه ندار
كه قیافه دارها به دو گروه تقسیم می شن:
الف) قیافه دار پول دار.... مسه .................
ب) قیافه دار پول ندار
قیافه دار پولدار اصلا همینجوری نونش تو روغنه. یعنی بچه مایه دار باشی قیافه هم داشته باشی، همینجوری دخترا می میرن واست. تازه اگه بری رپ بخونی، دیگه نورعلی نور. دیگه دخترا خودشونو هلاك می كنن(البته دخترا همین طوری هلاك پسرا هستن....حالا البته می تونی واسه اینكه همه بفهمن مایه داری یه زنجیر طلا بندازی گردنت. یقه لباستم باز بذاری كه این پشم و پیلی سینت بزنه بیرون. یا یه گلوبند بندازی گردنت با پلاك جمجمه دیگه مطمن باش مخ رو زدی مگه اینكه تازه از امین آباد فرار كرده باشی.
قیافه ندار پول دار هم ناراحت نباشه. زیاد كارش سخت نیست. مایه كه داره...از قدیمم كه گفتن: "پول داشته باش، سر سبیل شاه نقاره بزن". می ری یه حلقه میندازی تو گوشت. موهاتم بلند می ذاری تا زیر مهره پنجم كمرت (نكته كنكوری). یه ادكلن سانیاریكل (امیدوارم اسمشو درست گفته باشم) هم می زنی به خودت.
بعدش راه می ری تو كوچه و هر دختری كه دیدی بهش تیكه می ندازی. مثلا: ...ساعت من برقش رفته مواظب باش نگیردت...حیف كه دندونامو تازه واكس زدم وگرنه بوست می كردم (خداییش چه ربطی داشت؟؟؟)...
آره خلاصه یكی از اینا رو می گی به هر كی كه دیدی تا بالاخره یكیشون بهت بخنده و بعد دیگه؛ ای یار مبارك بادا...
قیافه دار پول ندار هم خیلی مشكل نیست كارش. یعنی اصولا قیافه داره دیگه؟؟؟ باید بره بگرده یه دختر مایه دار پیدا كنه كه براش خرج كنه. بگرده و بگرده و بگرده تا بالاخره یه دختر مایه دار ولی خر و احمق پیدا كنه و شروع كنه جلوش رژه رفتن.تا بالاخره دختره تحت شرایط غیر عادی روحی و روانی قرار بگیره و بیاد طرفت. اونوقته كه باید نقش یه پری معصوم رو (كه اتفاقا چقدرم به پسرا میاد) بازی كنی و اصلا نگاهشم نكنی. همش بهش می گی كه من تو رو به چشم خواهرم می بینم. اصلا وضع خونواده ما و شما خیلی با هم فرق داره. ما در یه سطح نیستیم.
برات دعا می كنم خوشبخت بشی خواهر خوشگلم (دروغ كه خناق نیست بیخ گلو رو بگیره) كتور هم كه نمیندازه تازه مصلحتی هم هست...)). تو خوش باشی...گور بابای دل من. اگه دل طرف سنگ هم باشه بهت نه نمیگه... اینجا دیگه دام رو پهن كردی و دون هم پاشیدی و باید منتظر بشی تا به وقتش بندو بكشی و كبوتر پرشكسته بی بال و پر مظلوم رو بدوشی.
قیافه ندار پول ندار خداییش دل سوزوندن داره. اگه كسی تو امین آباد دختر خوب سراغ داره شماره نریمان رو بهش بده تا با هم اس مس اس بازی كنن. پس دو راه بیشتر نداره، یا بره سراغ دوست دختریابی اینترنتی یا بره بمیره.كه من ترجیحا روش دوم رو پیشنهاد می كنم.
هر کس اجازه دارد در این سایت ها با هر ادبیاتی صحبت کند و از هر اصطلاح رکیکی استفاده کند. بعضی از پیغام –درخواست های مطرح شده در این سایت ها آنقدر وقیحانه هستند که بازگویی آن ها مقدور نیست.
جای تأسف و تعجب بسیار دارد که چطور این سایت ها به این سرعت رشد می کنند، به راحتی به حیات بی شرمانه شان ادامه می دهند و هیچ گونه نظارتی بر کار آن ها وجود ندارد.
جالب است که این سایت ها برای خودشان قوانینی هم دارند. بخشی از قوانین!!! خود تصویب کرده این سایت ها را بخوانید:
"از شما مراجعه کننده خواهشمند است برای دوست یابی یا به یکی از داوطلبین زیر مراجعه نموده و یا با ارایه مشخصات خود اقدام به دوست یابی نمایید. در ضمن خواهشمند است در صورت توافق طرفین با درج نظر مبتنی بر حذف اسم طرفین، شما با خیالی آسوده به روابط دوستانه خود می پردازید."
خواهشمند است برای ثبت نام خود مراحل زیر را پشت سر بگذارید:
 1. ابتدا نام و نام خانوادگی خود

2. سپس ایمیل و یا شماره تماس ، فاکس و . . .
3. و حداکثر در 3 سطر مشخصات فردی خود را با جنسیت خود شرح نمایید.
4. جنسیت مورد علاقه خودرا که مایل با گفت و گو با او هستید را درج نمایید.
توجه داشته باشید نظرات به صورت کاملا خصوصی برای نویسنده فرستاده خواهد شد و در صورت تایید حداکثر تا 24 ساعت بعد، در سایت درج خواهد شد.
مژده!!!: به زودی این سایت تبدیل به یکی از بزرگترین سایت های بین المللی دوستیابی خواهد شد!!!
توجه: این سایت در قبال مسئولیت بعد از درج، هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت!!لذا با توجه به شناخت کافی! طرف دوست خود را پیدا نمایید!

و حالا به گوشه ای از پیشنهادهای بی شرمانه داده شده در این سایت ها که باعث تأسف هستند توجه کنید: فرهاد 30 ساله، دنبال یک بیوه با معرفت!!! می گردم که باهاش در آرامش باشم.
مرد - 50 ساله - اهل خوزستان - زندگی نسبتا خوبی دارم- دنبال خانومی هستم كه 30 سال به بالا داشته باشه تا باهاش در مورد ادبیات و تئاتر و شعر و موسیقی گپ بزنم!!!
سعید - 32 ساله - از تهران – متاهل!!!!! - دنبال یك دوست دختر یا زن خوب!!
مهرداد - 32 ساله - دنبال خانومی متاركه كرده!! می گردم كه 27 تا 35 ساله باشه.
باسلام من محسن از تهران دنبال یک دوست دختر باوفا می گردم. برام فرقی نداره که زیبا باشه یانه یا ایرانی باشه با افغانی!!! فقط مهم اینه که با وفا باشه این برای من مهم است!در ضمن!!!! من دورگه هستم یعنی افغانی و ایرانی!
نیاز به دوست در تهران
1.مربی اسکیت هستم
2.مربی تکنو هستم
3.کلاس سوم برق صنعتی
4.بچه پونک
فکر کنم برای شناخت اولیه همین قدر کافی باشه!!
شماره:..
با یک جستجو در اینترنت که چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد طومار بلندی از اسامی این سایت ها در جلوی چشم  ظاهر می شود. سایت هایی که  تعداد بیشماری از آن ها بدون نیاز به فیلتر شکن باز می شوند. دسترسی به این سایت ها اصلا کار سختی نیست.
این گزارش کوتاه، مجال گفتن همه چیز درباره این سایت ها را ندارد. گفتنی ها بسیار است و صدالبته همه می دانیم که با این صرفا "گفتن ها" کاری از پیش نمی رود. هزاران جوان این سرزمین در هوای مسموم این سایت ها نفس می کشند. چرا کسی به فکر سپیدهایی که سیاه می شوند، نیست؟...


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:bornanews.ir