مرگ و زندگی در دیدار ذوب آهن و الاهلی عربستان
تیم ذوب آهن امشب در دیداری حساس به مصاف تیم الاهلی عربستان خواهد رفت.

دیدار ذوب آهن و الاهلی عربستان

روز پايانی مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا، دوشنبه 18 ارديبهشت 1396، ساعت 20:10، ورزشگاه اختصاصی الغرافه دوحه داور: ريوجی ساتو (ژاپن)، كمك‌ها: تورو ساگارا و هيروشی يامائوچی (ژاپن)

یكی از حساس‌ترین نبردها میان نمایندگان ایران و عربستان برای صعود امشب در دوحه برگزار می‌شود جایی كه بحران‌زده‌های الاهلی به مصاف ذوب‌آهن می‌روند. تیم سعودی با وجود نایب‌قهرمانی در هفته پایانی لیگ عربستان با بحران‌های فراوانی راهی دوحه شد از جمله درگیری‌های به وجود آمده میان سرمربی سوئیسی این تیم با ستاره‌ها و نفرات سرشناس الاهلی كه برای چند روز گذشته به سوژه اول محافل خبری عربستان تبدیل شد.

علاوه بر این مصدومیت مهره‌های كلیدی از جمله عمر السوما مهاجم سوریه‌ای بیشتر به این بحران‌ها دامن زد تا گروس سرمربی الاهلی با نگرانی گام به مصاف با ذوب‌آهن بگذارد.

اختلاف یك امتیازی میان دو تیم در جدول رده‌بندی باعث شده هم عربستانی‌ها هم اصفهانی‌ها با استرس فراوانی گام به میدان بگذارند به خصوص مجتبی حسینی و شاگردانش كه بعد از شكست برابر العین در بازی قبلی حالا سرنوشت صعود را به رقبا سپرده‌اند. ذوبی‌ها بعد از كسب عنوان چهارم لیگ برتر با چند برد در این رقابت‌ها روحیه بالایی برای مصاف با الاهلی پیدا كردند و امیدوار هستند امشب در دوحه بتوانند نبرد مرگ و زندگی را از رقیب سعودی خود ببرند تا هم انتقام شكست دور رفت را بگیرند هم برای دومین سال متوالی طعم شیرین صعود را بچشند تا در مرحله بعدی حضور داشته باشند.

غیبت مهره‌های كلیدی و بحران‌های درون اردویی الاهلی می‌تواند به ذوبی‌ها كمك كند تا به آنچه می‌خواهند برسند از همین‌رو باید منتظر ماند و دید حسینی و شاگردانش می‌تواند همچنان روزهای خوش خود را ادامه دهند یا وداع تلخی با آسیا خواهند داشت.

چهره‌های مصدوم

با مصدومیت عمر السوما حالا همه نگاه‌ها به كاپیتان ملی‌پوش الاهلی به عنوان چهره دوخته شده است. تیسیر الجاسم هافبك طراح و بازیساز الاهلی بعد از سال‌ها حضور در جمع سبزپوشان جده امشب یكی از خطرناك‌ترین چهره‌های الاهلی خواهد بود و مجتبی حسینی باید با تدابیر تاكتیكی لازم به فكر مهار او باشد تا قدرت تهاجمی حریف عربستانی را كامل از بین ببرد.

در جمع بازیكنان ذوب‌آهن می‌توان از جری بنتسون مهاجم هندوراسی به عنوان چهره نام برد. بازیكنی كه در هفته‌های اخیر بهترین گلزن تیم چه در رقابت‌های لیگ برتر چه در لیگ قهرمانان آسیا بوده و با انگیزه‌های فراوان به دنبال پایان خوش با ذوبی‌ها در سفر آسیایی است تا با خاطره‌ای خوش از اصفهان و ایران كوچ كند. بنتسون در بازی رفت دو تیم هم درخشش خوبی داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی