درخواست ایتالیا برای حذف ایران باتوجه به مصاحبه جدید مسعود شجاعی
رسانه‌های ایتالیایی مدعی شدند ایران به دلیل نقض قوانین باید از جام جهانی کنار گذاشته شود و به این ترتیب ایتالیا شانش رفتن به این رقابت‌ها را خواهد داشت!

ایتالیایی ها خواهان حذف ایران از جام جهانی شدند

سایت‌های ایتالیایی «اسپورت فِیر» و «لیبرو کوئیوتیدیانو» با اشاره به مصاحبه اخیر مسعود شجاعی با روزنامه «ال‌پایس» اسپانیا مدعی شدند که فدراسیون فوتبال ایران قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را نقض و دولت ایران در امور فدراسیون فوتبالش دخالت سیاسی کرده و به همین دلیل فیفا باید ایران را از جام جهانی 2018 روسیه کنار بگذارد تا ایتالیا شانس حضور در جام بیست‌ویکم به جای ایران را داشته باشد. پیش از این برخی رسانه‌های ایتالیایی مدعی شده بودند ایران و چند کشور عربی باید از جام جهانی 2018 کنار گذاشته شوند.

بر اساس گزارش «اسپورت فِیر» مسعود شجاعی پس از بازی برای تیم پانیونیوس یونان مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در رقابت‌های لیگ اروپا دیگر به تیم ملی دعوت نشد و گفته شد دلیل این موضوع فنی بوده، اما انگیزه‌های سیاسی برای دعوت نکردن از شجاعی پشت این موضوع پنهان ماند.

این سایت با اشاره به این اظهار نظر اخیر شجاعی 33 ساله که گفته بود "مادرم هرگز نتوانسته بازی من را از نزدیک در ورزشگاه ببیند. ما تنها کشور در جهان هستیم که بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند."، دولت ایران را به دخالت در امور فدراسیون فوتبال محکوم کرد و معتقد است فیفا باید ایران را از جام جهانی 2018 کنار بگذارد.

«لیبرو کوئیوتیدیانو» هم با اشاره به دلایل مشابه ذکر شده نوشت؛ مسعود شجاعی بنا به دلایل غیرورزشی از پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش منع شده است. با این تفاسیر فیفا می‌تواند ایران را به دلیل نقض قوانین با مجازات‌هایی روبه‌رو کند و حتی از جام جهانی 2018 اخراج کند.

رسانه‌های ایتالیایی در حالی چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند که پس از اظهارات داورزنی معاون وزارت ورزش و جوانان درباره دعوت نکردن شجاعی به تیم ملی، فیفا از فدراسیون ایران در این باره استعلام گرفت. فدراسیون فوتبال ایران نیز اعلام کرد محرومیت شجاعی از حضور در تیم ملی صحت ندارد و انتخاب بازیکنان تیم ملی با نظر سرمربی صورت می‌گیرد.

نکته دیگر اینکه احسان حاج صفی نیز با وجود بازی برابر نماینده رژیم صهیونیستی به تیم ملی ایران دعوت شد و بازی کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir