متن خداحافظی احساسی سید جلال حسینی + مروری بر زندگی حرفه‌ای سوپرمن
سید جلال حسینی با انتشار متنی از بازی های ملی خداحافظی کرد

خداحافظی سید جلال حسینی از بازی های ملی

سید جلال حسینی، چهاردهم بهمن 1360 در بندر انزلی به دنیا آمد. او فوتبالش را از ملوان انزلی آغاز کرد و پس از سه سال حضور در این تیم، راهی سایپا شد. در سایپا همراه با علی دایی افتخارات ارزشمندی را کسب کرد اما پس از چهار سال پوشیدن پیراهن نارنجی ها در شرایطی که در آستانه انتقال به پرسپولیس بود، به اصفهان رفت.

روز های خوب سوپرمن در سپاهان ادامه دار بود و او در سه فصل، سه قهرمانی در لیگ برتر کسب کرد. او در سال 91 به همراه محسن بنگر و حسین ماهینی به پرسپولیس منتقل شد و پس از آن که عنوان بهترین مدافع فصل را از آن خود کرد، با قراردادی یک ساله راهی الاهلی قطر شد. دوران حضور در باشگاه قطری کوتاه بود و سید جلال دوباره به فوتبال ایران بازگشت.

در روز هایی که استقلال به طور جدی خواهان جذب مدافع انزلیچی بود، او پیراهن نفت تهران را به تن کرد. حضور او در ترکیب نفتی ها به آن ها کمک کرد تا در سال 2015 به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. او که اختلافات زیادی با مدیران باشگاه تهرانی داشت در نهایت از این تیم جدا شد و به پرسپولیس بازگشت. حسینی این روز ها کاپیتان پرسپولیس است و در روز های تاریخی این تیم برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا نقش مهمی را برعهده داشت.

آغاز حضور او در پیراهن ایران از بازی های آسیایی 2006 بود. نخستین بازی ملی او در فوریه 2007 در دیداری دوستانه مقابل بلاروس رقم خورد. با حضور دوباره در پیراهن تیم ملی ایران در ژوئیه ۲۰۰۷، او در تمام چهار مسابقه ایران بازی کرد و گل اول ایران را در مسابقه افتتاحیه در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در برابر ازبکستان به ثمر رساند. در ادامه برای حضور در مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ فراخوانده شد.

او همچنین در سال ۲۰۱۱ در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ و مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ برای تیم ملی بازی کرد. مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۱۰ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ با همراهی او برای تیم ملی رقم خورد تا در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۴، وی توسط کارلوس کی‌روش به ترکیب ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ فراخوانده شود. جلال فوتبال ایران در آخرین تورنومنت رسمی اش در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ توسط کارلوس کی‌روش  به ترکیب ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ فراخوانده شد.

در ادامه مشکلاتی در رابطه او با سرمربی تیم ملی پیش آمد که منجر به کنار گذاشته شدن او توسط کارلوس کی روش شد. سید جلال که در آستانه تولد 37 سالگی اش است، تصمیم گرفت از تیم ملی ایران خداحافظی کند چون فرصتی برای حضور دوباره خودش در ترکیب تیم ملی ایران نمی بیند.

او شش قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی سوپرجام، یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و مدال برنز مسابقات آسیایی 2006 را در تالار افتخاراتش در اختیار دارد. او شش سال به عنوان بهترین مدافع فوتبال ایران شناخته و با سه تیم مختلف قهرمان لیگ برتر ایران شد.

او دیروز یادداشت احساسی در صفحه اش منتشر کرد که می توانید در ادامه آن را بخوانید:


عکس و متن منتشر شده توسط سیدجلال حسینی

عکس و متن منتشر شده توسط سیدجلال حسینی



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir