عمان حریفی مرموز و خطرناک در کمین تیم ملی ایران
تیم ایران باید به مصاف تیم عمان در جام ملت های آسیا برود, تیمی که بسیار قدرتمند ظاهر شده است

عمان؛حریفی مرموز در کمین تیم کی روش

ایران پس از مسجل کردن صعود خود به عنوان صدرنشین،حالا باید در اولین گام در مرحله حذفی رقابت های جام ملت های آسیا به مصاف حریفی مرموز و خطرناک برود.

حریفی که در مرحله گروهی نفس ازبکستان و ژاپن را گرفت و به لطف باخت هایی با اختلاف حداقل مقابل این دو تیم قدرتمند و برتری پر گل مقابل ترکمنستان،به عنوان یکی از تیم های برتر سوم راهی مرحله بعد رقابت های جام ملت های آسیا شد تا در یک هشتم نهایی به مصاف تیم اول قاره برود.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی پیش از این گفته بود که جام ملت ها برایش تازه از این مرحله آغاز می شود و حالا برای آغاز جام ملت ها،یک حریف قدیمی انتظار فوتبال ایران را می کشد: عمان!

دردسرساز؛ از 2004 تا 2018

در تاریخ جام ملت های آسیا ایران تنها یک بار با تیم ملی عمان دیدار کرد و آن هم در جام ملت های سال 2004 بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم میلان ماچالا رفتند و نتیجه ای بهتر از 2-2 کسب نکردند. در آن دیدار معروف ایران ابتدا با دو گل در همان نیمه اول از حریف چغر و خطرناک خود عقب افتاد اما در نیمه دوم به لطف هنرنمایی علی کریمی و در نهایت گلزنی محمد نصرتی در دقیقه 95 ایران توانست از شکست بگریزد و در نهایت جواز صعود از گروه را کسب کند.

دیگر جدال حساس ایران و عمان طی سالیان اخیر،به دور اول مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2018 بر می گردد. جایی که تیم ملی ایران ابتدا در مسقط مقابل حریف خود با نتیجه تساوی 1-1 متوقف شد و سپس در دیدار برگشت و در ورزشگاه آزادی موفق شد با دبل سردار آزمون از سد عمان بگذرد. کسب دو تساوی از سه دیدار مهمی که ما طی این چند سال با عمان داشته ایم،به خوبی نشان می دهد که این تیم هیچوقت مقابل ایران دست و پا بسته نبوده و امشب هم قطعا حرف های زیادی در زمین خواهد داشت.

پیم وربیک و تیمش به دنبال شگفتی‌سازی

بازی یکشنبه شب برای عمانی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در حدی که فدراسیون فوتبال این کشور چند هزار بلیت رایگان در اختیار هواداران خود قرار داده و به بازیکنان هم وعده داده در صورت حذف ایران پاداشی میلیاردی به آن ها تعلق خواهد گرفت.همین مسائل نشان دهنده اهمیت و البته انگیزه بالای عمانی ها برای جدال مقابل ایران است.

پیم وربیک هلندی تیمی را برای بازی امشب به میدان خواهد فرستاد که نشان داده توانایی به چالش کشیدن هر حریفی را دارد و می تواند در فاز دفاعی،حتی تیم های قدرتمندی مثل ازبکستان و ژاپن را هم با مشکل مواجه کند.

آن ها در اولین بازی خود در جام مقابل ازبکستان بسیار هجومی و خوب ظاهر شدند و فقط با اشتباه دروازه بانشان بازنده میدان شدند. در مقابل ژاپن هم قرمز پوشان بازی را به یک پنالتی مشکوک واگذار کردند تا در نهایت به عنوان تیم سوم بتوانند صعود کنند.

آن ها از لحاظ فنی و بدنی نسبت به تیم آماده و قدرتمند ایران در موضع ضعف قرار دارند اما همین ضعیف تر بودن قطعا انگیزه ای مضاعف برای عمانی ها خواهد بود تا با حساب کردن روی تک حذفی بودن بازی و احتمال بروز هر اتفاقی در طی 90 دقیقه یا 120 دقیقه،امیدوار به حذف یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند و برای رقم زدن آن بکوشند. اتفاقی که البته  امیدواریم در نهایت رخ ندهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir