یک مانع بزرگ بر سر راه پیوستن نیمار و گریزمان به بارسلونا
بارسلونا برای به خدمت گرفتن همزمان نیمار و گریزمن با یک مشکل اساسی و آنهم پرداخت دستمزد این بازیکنان مواجه است

دستمزد سنگین بازیکنان بارسلونا مشکل ساز شد

انتقال احتمالی آنتوان گریزمان و نیمار به بارسلونا باعث ایجاد چند سوال شده است. اول این که طرفداران می‌پرسند که این دو بازیکن چطور در تیمی جا می‌افتند که لیونل مسی و لوییس سوارز را دارد. مساله بعدی هم بر سر دستمزد آنها است.

خرید این دو بازیکن باعث می‌شود دستمزد پرداختی بارسلونا به سطحی بی‌سابقه برسد. آنها در حال حاضر در میان باشگاه‌های دنیا، بیشترین دستمزد را به بازیکنانشان پرداخت می‌کنند. این در حالی است که اسکار گرائو، مدیر ارشد اجرایی باشگاه گفته بود که پس از جدایی آندرس اینیستا، دستمزد پرداختی به بازیکنان 5 درصد کاهش یافته است. با این حال، بارسلونا سالانه 565 میلیون یورو دستمزد به بازیکنان می‌پردازد و این 62 درصد کل گردش مالی باشگاه است.

طبق قوانین یوفا، هر باشگاه می‌تواند تنها تا 70 درصد درآمدش را صرف دستمزد بازیکنان کند. پس از جدایی اینیستا، نیمار و خاویر ماسچرانو، اوضاع دستمزدهای بارسلونا قابل مدیریت شده است. اما خرید نیمار و گریزمان باعث می‌شود آنها از این نظر به مشکلات جدی برخورد کنند.

گریزمان در صورتی که به بارسلونا بیاید، دست کم 17 میلیون یورو در سال دستمزد خواهد گرفت. این در حالی است که نیمار 37 میلیون یورو در پی‌اس‌جی دستمزد می‌گیرد. دستمزد مسی هم سالانه بیش از 40 میلیون یورو است و با حضور امثال سوارز، پیکه، بوسکتس، اومتیتی، تر اشتگن و آلبا، اوضاع باشگاه از نظر دستمزد به هم می‌ریزد. حتی فروش فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله هم مشکل را حل نخواهد کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net