یک زن داور سوپرکاپ اروپا بین لیورپول و چلسی!!
استفانی فراپارت، بانوی داور فرانسوی حالا می تواند نامش را در تاریخ قضاوت دنیای فوتبال ببیند

یک اتفاق تاریخی: بانوی داور، قاضی سوپرکاپ اروپا شد

مسئولان یوفا، قضاوت دیدار سوپرکاپ اروپا و جدال دو تیم لیورپول و چلسی به عنوان قهرمانان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به خانم فراپارت سپرده اند. این بازی در روز 14 آگوست سال 2018 در ورزشگاه بشیکتاش پارک استانبول برگزار خواهد شد و بدین ترتیب خانم فراپارت اولین بانوی تاریخ دنیای فوتبال خواهد بود که یک مسابقه فینال فوتبال مردان را در تورنمنتی اروپایی سوت می زند.

خانم فراپارت متولد منطقه واله دل اویس است و فینال اخیر جام جهانی زنان و مصاف دو تیم آمریکا و هلند در شهر لیون فرانسه را سوت زده بود. او همچنین بازی نیمه نهایی رقابتهای یوروی بانوان در سال 2017 میان هلند و انگلیس را قضاوت کرده بود.

نکته جالب توجه اینجاست که اکثر دستیاران او نیز خانم هستند و خانم مانوئلا نیکولوسی از فرانسه، میچله اونیل از جمهوری ایرلند، کمک داورهای بانوی سوپرکاپ اروپا خواهند بود. این دو خانم در فینال جام جهانی زنان که در روز 7 جولای برگزار شد نیز خانم فراپارت را در امر قضاوت یاری کردند.

تنها مردی که در تیم داوری بازی سوپرکاپ اروپا حضور خواهد داشت، جونیت چاکر، داور سرشناس ترکیه ای است که داور چهارم این بازی خواهد بود.

چندی پیش خانم فراپارت رکورد دیگری را نیز در سرزمین فرانسه به نام خودش ثبت کرده بود و اولین بانوی داوری لقب گرفت که یکی از بازیهای لیگ یک فرانسه را در مصاف آمیان و استراسبورگ در ماه آوریل سوت زد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net