شانس بزرگ پرسپولیس با انتشار ویروس کرونا و تعطیلی فیفا
با تعطیلی فیفا باشگاه پرسپولیس شانس بزرگی آورد و از زیر فشار زمانی برای تسویه حساب فوری با کروات‌ها نجات یافت

فیفا تعطیل شد، محکومیت پرسپولیس به تأخیر افتاد

از سوی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون جهانی فوتبال، باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت برانکو به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به اضافه پنج درصد سود و ۲۰ هزار فرانک بابت هزینه دادرسی محکوم شد. این رأی در تاریخ ۱۶ اسفند به باشگاه ارسال و همان روز در دبیرخانه فدراسیون فوتبال ثبت شد. در بخش دیگری از حکم فیفا آمده: «همچنین اگر باشگاه پرسپولیس به دنبال دریافت توضیحات کامل رأی صادره (گراند پرونده) نباشد، ظرف ۳۰ روز باید این مبلغ را به برانکو پرداخت کند.»

دومین پرونده باز علیه پرسپولیس در فیفا هم در نوع خود جالب بود. باشگاه پرسپولیس باید ۷۶ هزار و ۴۸۰ یورو به اضافه پنج درصد سود سالانه و ۸۶ هزار یورو غرامت به پانادیچ پرداخت کند. طلبی که تا به حال باید تسویه می‌شد ولی باشگاه نه تنها پولی به برانکو نمی‌داد بلکه برای تسویه حساب با پانادیچ که مربی دروازه‌بان‌های تیم بود و طبعاً قراردادی بسیار ارزان‌تر از برانکو داشت هم اقدامی نکرد تا کار به تهدید‌های فیفا بکشد. البته برانکو مبلغ یک میلیون و ۷۲۰ هزار یورویی را مطالبه کرده بود که فیفا بخشی از آن را پذیرفت و قابلیت استیناف و تجدیدنظر خواهی دارد. از سوی دیگر، رأی شکایت زلاتکو و مارکو هنوز به باشگاه ابلاغ نشده، اما در مرحله انشای رأی بود که به یکباره شیوع گسترده ویروس کرونا، همه کار‌های اداری در دنیا را به حالت تعلیق و تعطیلی کشاند.

از این رو، باشگاه پرسپولیس شانس بزرگی آورد و از زیر فشار زمانی برای تسویه حساب فوری با کروات‌ها نجات یافت. این باشگاه به فاصله یک ماه تا شروع فصل نوزدهم فرصت کافی داشت تا برانکو را راضی کند. حتی ایرج عرب صحبت از جور کردن پول برای تسویه حساب با این مربی کروات به میان آورد و جمله مشهور: «پول حاضر است، برانکو چهارشنبه به ایران بیاید و پول را تحویل بگیرد» را چند باری تکرار کرد، اما همان بودجه صرف جذب کالدرون و تمدید قرارداد با بازیکنان شد تا کار به اینجا بکشد.

البته نیازی نیست سرخپوشان فعلاً نگران باشند زیرا به خاطر تعطیلی کرونایی، تمام کمیته‌های فیفا به حالت تعطیلی فرو رفته و باشگاه پرسپولیس زمان بیشتری دارد تا فکری برای درآمدزایی و اخذ رضایت از برانکو کند. برانکو می‌تواند باشگاه پرسپولیس را به یک دردسر واقعی بیندازد و حتی این بار، کار را به کسر امتیاز و بستن پنجره نقل و انتقالات بکشاند، اما شنیدیم وکیل او دو ماه قبل به باشگاه پیام داده بود که اگر پول پرسپولیس نقد باشد، حاضر به ایجاد فضای مذاکره است، اما به شرط آنکه سرخپوشان دیگر تقاضای تخفیف ۶۰ تا ۷۰ درصدی نکنند و نهایتاً به ۱۵ درصد تخفیف رضایت بدهند. به هر حال فعلاً باشگاه زمان دارد هر چند این‌طور به نظر می‌رسد که جنگ مدیریت بر سر رسیدن به صندلی مدیرعامل در باشگاه تا حدی بالا گرفته که هیچ‌کس حواسش به درآمدزایی و پرونده‌های شکایت بین‌المللی علیه پرسپولیس نیست. اگر غیر از این بود، پرسپولیس تا به حال رأی محکومیت قطعی خود در پرونده شکایت برانکو را دریافت می‌کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  خبرورزشی