تراکتور، مرموز ترین تیم لیگ برتر
با اینکه مالک باشگاه تراکتور اعلام کرده به ائتلافش با مالکان باشگاه های خصوصی برای تحریم لیگ پایبند است اما تمرینات سرخپوشان در سکوت دنبال می شود

شروع مخفیانه تمرینات تراکتور

تراکتور یکی از خاص ترین تیم های لیگ برتر است؛ این تیم پرطرفدار که چند سالی است در فوتبال ایران به یک قطب تبدیل شده و همواره جزو مدعیان قهرمانی به شمار می رود، یکی از مخالفان سرسخت شروع دوباره مسابقات بود. تراکتوری ها عقیده داشتند سازمان لیگ باید مسابقات رابدون تعیین قهرمان به پایان برساند و از طرفی 4 تیم ابتدایی جدول لیگ به آسیا برود. آنها حتی بعد از صدور مجوز شروع تمرینات و مسابقات فوتبال نیز از مواضع خود کوتاه نیامدند و تهدید به کناره گیری نیز کردند.

در این خصوص امروز محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور نیز در گفت وگویی گفته که به ائتلافش با مالکان باشگاه های خصوصی برای کناره گیری از لیگ پایبند است اما از طرف دیگر تمرینات سرخپوشان چند روزی است در تبریز به صورت مخفیانه و پشت درهای بسته انجام می شود.

تمرینات تراکتور این روزها در شرایطی انجام می شود که هیچ خبری از آن بیرون نمی آید و کسی از محتوای تمرینات و اتفاقات باشگاه خبر ندارد. شاید تنها موضوعی که مشخص است غیبت دو بازیکن خارجی و اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تمرینات تراکتور است و معلوم نیست آنها چه زمانی به تمرینات اضافه شوند.

در چنین شرایطی اما گفته می شود شجاعی و دژاگه فعلا قصد حضور در تبریز و تمرینات تراکتور را ندارند و با توجه به اینکه آنها در تمرینات شرکت نمی کنند احتمالا در شروع دوباره مسابقات نیز نمی توانند برای تیم شان به میدان بروند و غایبان بزرگ تراکتور خواهند بود. وضعیت عکاشه حمزاوی و جفرسون یوری دو بازیکن خارجی نیز برای بازگشت به ایران مشخص نیست و محدودیت های پروازی تا این لحظه چنین اجازه ای را به آنها نداده تا ابهام هایی درباره رسیدن آنها به مسابقه اول تراکتور در شروع مجدد به وجود بیاید.

بی تردید غیبت این نفرات در ترکیب تراکتور باعث می شود تا ساکت الهامی دست به تغییراتی بزند؛ اگرچه تراکتور ستاره های بزرگ دیگری مانند احسان حاج صفی،  رشید مظاهری، میمبلا، ساسان انصاری و ... دارد که نقش بزرگ تری را در این تیم به خوبی ایفا کنند اما احتمالا شاهد ورود جوانان به ترکیب این تیم در شروع لیگ باشیم. جوان هایی که در طول فصل جاری کمتر فرصت بازی کردن پیدا کرده اند و حالا زمان مناسبی است تا از وجود آنها استفاده شود. بازیکنانی مثل رضا شکاری، سعید مهری و ... که در تیم های قبلی خود جزو بهترین ها بودند اما در تراکتور نتوانستند آنطور که باید خودشان را نشان بدهند.

از سوی دیگر برگزاری تمرینات مخفیانه تراکتوری ها این شائبه را به وجود می آورد که شاید سرمربی سرخپوشان به دنبال تغییر تاکتیک تیمش نیز باشد. حالا که بازی ها بدون حضور تماشاگر برگزار می شود و فشار تماشاچیان نیز در بازی های خانگی روی تراکتور وجود ندارد، آنها فرصت خوبی دارند تا به دور از حواشی و در آرامش کامل در دو جام حاضر شوند و البته که احتمالا سورپرایز هایی از تراکتور در ادامه شاهد خواهیم بود.

تراکتور که در لیگ برتر روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد و در جام حذفی نیز به جمع 4 تیم نهایی رسیده حداقل تلاشش را برای کسب یک جام انجام می دهد وهمین موضوع انگیزه خوبی برای شاگردان الهامی خواهد بود تا با جدیت بیشتر و البته حس مسئولیت پذیری بالا کارشان را در ادامه مسابقات انجام بدهند. در چنین شرایطی می توان تراکتور را مرموز ترین تیم لیگ برتر در وضعیت کنونی دانست.  آنها در سکوت خبری کامل فقط تمرین می کنند اما می شود پیش بینی کرد که در شروع مسابقات تیمی متفاوت از گذشته و با قدرت بالاتر وارد رقابت های لیگ برتر شود. تیمی که می تواند هوادارانش را خوشحال کند و البته برای آسیایی شدن و حتی قهرمانی زحمت خود را بکشد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com