روز از نو روزی تراکتور از نو؛ بازگشت مربی شکست خورده به تبریز!
باشگاه تراکتور با مربی ترکیه‌ای برای جانشینی سولدو به توافق رسید

ساغلام دوباره در تبریز!

پس از بررسی‌ گزینه‌های سرمربی‌گری تیم، اعضای هیأت مدیره باشگاه تراکتور برای مذاکره با «ساغلام» به اتفاق نظر رسیدند و مدیرعامل باشگاه مامور مذاکره با این سرمربی ترکیه‌ای شد.  بر این اساس، مذاکره و توافق اولیه با "ارطغرول ساغلام" جهت انعقاد قرارداد یک‌ونیم ساله، (پایان فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱) حاصل شده و این مربی ترکیه‌ای برای انجام مذاکرات نهایی به‌زودی به تبریز سفر می‌کند.

«ساغلام» مربی ۵۲ ساله ترکیه‌ای است که سابقه هدایت تیم‌های سامسون اسپور، کایسری اسپور، بشیکتاش، بورسا اسپور، اسکی‌شهیر اسپور و مالاتیا اسپور را در لیگ ترکیه و هدایت تراکتور در لیگ ایران را در کارنامه دارد. او توانسته در حضور چهار تیم ترکیه، بورسا اسپور را در فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۱۰ قهرمان لیگ برتر ترکیه کند. ساغلام پیش از این در اواسط فصل هفدهم لیگ‌برتر هدایت تراکتور را برعهده داشت.

ساغلام در لیگ برتر۷ مسابقه رهبری تراکتور را برعهده داشته که از این بازی ها ۳ مساوی، دو برد و دو باخت به دست آورده است. همچنین ساغلام در لیگ قهرمانان آسیا نیز در ۵ مسابقه روی نیمکت تراکتور نشسته که ۳ باخت و دو مساوی عاید تیم او شده است.

در مجموع ساغلام در ۱۲ بازی سرمربیگری تراکتور را برعهده داشته که ۵ مساوی، ۵ باخت و فقط دو برد توانسته به دست بیاورد. کسب فقط دو پیروزی از ۱۲ بازی ممکن به خوبی نشان می دهد که این مربی ترک تبار آنطور که درباره اش تبلیغات شده توانمند نیست. به عبارت بهتر ساغلام فقط ۱۶ درصد بازی هایش را با برد پشت سر گذاشت و ۴۱ درصد مسابقات را شکسته خورد!



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir