محرومیت مادام العمر رئیس فدراسیون بخاطر تجاوز به بازیکنان تیم فوتبال زنان افغانستان
دادگاه عالی ورزش درخواست لغو محرومیت کرام الدین کریم رئیس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان به خاطر محرومیت مادام العمرش را لغو کرد

محرومیت مادام‌العمر رئیس فدراسیون افغانستان به خاطر تجاوز تایید شد

 کمیته اخلاق فیفا ، کرام الدین کریم را به خاطر تجاوز به اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان به صورت مادام العمر محروم و یک میلیون فرانک سوئیس جریمه کرده بود.  دادگاه عالی ورزش با تائید این حکم نوشته است که با توجه به این که کرام الدین قوانین اخلاقی فیفا همچون تعرض به بازیکنان را شکسته است، باید به صورت مادام العمر از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال در سطح داخلی و بین المللی محروم شود.

برخی از اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان با جزئیات در مورد تعرض کرام الدین کریم به آنها توضیح داده بودند. او اتاقی مخفی در دفتر خود ایجاد کرده بود و بازیکنان زن را به آن جا می کشاند تا به انها تجاوز کند.

دادگاه عالی ورزش اعلام کرده است که جرایم کرام الدین کریم خیلی فراتر از جرایمی همچون رشوه و تبانی است چرا که حقوق بشر را زیر پا گذاشته و از نظر ذهنی و بدنی شانس بازیکنان زن را زیر سوال برده است. بدین ترتیب او نه تنها دوران فوتبال این بازیکنان را خراب کرده بلکه به زندگی انها ضربه زده است و به همین خاطر باید با شدیدترین تنبیه ممکن مواجه شود.

فیفا نیز از تائید حکم محرومیت ابراز رضایت کرده است چرا که بدین ترتیب کرام الدین کریم به هیچ وجه حق بازگشت به فوتبال را نخواهد داشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net